Hvornår går I på barsel?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2009 Hvornår går I på barsel?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Signe2009Signe2009
    Medlem

Ja, jeg må indrømme at efter en hardcore periode er jeg begyndt at se frem til dagen! Jeg går selv på barsel d. 14 november – skal lige på konference i Berlin 4 dage inden og jeg har også stadig 1 undervisningsgang tilbage på Aarhus Universitet (hvor jeg underviser i dette semester!), men så står den på barsel. Jeg havde forestillet mig at jeg ville fortsætte med at arbejde et par uger mere, bare for at få taget et ryk på min ph.d., men lad os nu se!
    Kærligst
    SIgne

Anonym
    Gæst

Hej Signe –

Jeg går på barsel mandag d. 1 December (8 uger før termin). Jeg glæder mig vældigt….og synes det er SÅ hygggeligt at skulle være hjemme i december måned.

Jeg tror (bare et godt råd) at du skal beslutte dig for om du vil holde barsel – med GOD samvittighed, eller arbejde videre på ph.d´en snart. Hvis du tror at du skal arbejde, men alligevel ikke får det gjort, fordi du er for træt, så er de 14 dage da spildt med dårlig samvittighed istedet for at nyde barslen.
    Bare mine tanker, og erfaringer fra veninder der mente at de lige skulle skrive lidt på speciale o.s.v. imens de var på barsel.

Mange hilsner fra en anden Signe uge 27

biscuit80biscuit80
    Medlem

Hej Signe

Jeg ser også rigtig meget til barsel nu. Jeg går dog først fra den 19. december, så har stadig 8 lange uger igen… vil forsøge at tage en ferieuge inden, hvis jeg kan nå at gøre alle mine opgaver færdige, men sidder med årsrapport, så kan meget vel være, at det ikke kan lade sig gøre desværre :-/ Men hold op hvor jeg glæder mig til bare at kunne nyde graviditeten og ventetiden 🙂

Kh. Lise 27+0

Anonym
    Gæst

UHH kæmper også med arb nøj det er kan være hårdt, og ingen energi når man kommer hjem. jeg går på barsel fra d. 5 dec men det kan kun gå for langsomt 😉
    glæder mig helt vildt til at holde fri med super god samvittighed 😉 og bare slappe af og glæder sig til den dag den lille bebs skal ankomme 😉 og hvor perfekt er det lige, fri i hele dec har jeg længe drømt om 😉 hi hi rigtig julehygge skønt

camilla 29+3

Anonym
    Gæst

Allerede om 2 uger…har 9 arbejdsdage tilbage. Må indrømme at jeg glæder mig selv om jeg går glip af så meget på arbejde. Men jeg må indrømme at jeg virkelig trænger…har ikke så meget energi…måske fordi det kniber med at få luft…
    Men barsel altså fra 7/11.
    Tine 30+1

quantumquantum
    Medlem

Jeg er også phd studerende og har også lige haft noget undervisning der skulle være færdig, et manuskript der skulle skrives færdigt og så et kursus 4-6. november. Så er der dømt barsel fra d. 7. november.
    Så skal jeg rugtug julehygge med min datter på 2 🙂

Anja 30+2

mettesunemettesune
    Medlem

Jeg har nu længe set frem til dagen. Jeg går på barsel den 18 november og glæder mig helt vildt. Jeg synes jeg er så træt hele tiden og med et barn på næsten 16 mdr. i huset, så er der ikke rigtig tid til at få slappet af.

Mette – der synes det er lidt hårdt med et sygt barn, og en mand der er på arbejde 🙁 (og som er 28 +5)

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Jeg går på barsel fra og med 1 december og jeg er meget lettet over at læse at jeg ikke er den eneste der glæder sig for vildt og tæller dagene selvom der ligger bjerge af opgaver foran mig. Glæder mig bare til redebygning, julehygge og det hele og håber jeg fortsat har det super fint til den tid :o)
    Kh Birgitte 29+2

GrandAbelGrandAbel
    Medlem

Jeg tager i øvrigt også feriedage da jeg ellers skulle have gået af 9. december – synes det er nemmere ved et månedsskifte…
    Birgitte

KarenTKRKarenTKR
    Medlem

Jeg går på barsel fra og med den 1. december. Den første uge er godt nok mine sidste feriedage jeg bruger – ellers skulle jeg først gå fra 7. december – 4 uger før termin. Men jeg ved bare at december bliver en hektisk måned – vi skal have hele min mands familie fra Norge på besøg til jul, så der er flere gæsteværelser der skal laves i stand, lægges nyt gulv mv. inden jul – og så skal der jo også gøres klar til lillesøsters ankomst.
    De sidste par uger er jeg virkelig begyndt at blive træt – så nu er jeg begyndt at glæde mig RIGTIG meget til at gå fra – og det er da så hyggeligt, at skulle holde barsel i december. Så skal jeg rigtig julehygge om familien og skrive alle de julekort jeg ellers aldrig når 🙂

Kh. Karen 29+4 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg går fra den 20 november, skal så lige afholde omsorgsdage samt en ferieuge, før min barsel starter den 7 december. (8 uger før termin) Glæder mig vildt meget. Tænk en december uden arbejde, men bare hygge med børnene og en jul uden vagter!!!!!!!!!!! jubiiii

valmuen40valmuen40
    Medlem

Jeg er pt. frem til barsel den 14 nov. sygemeldet, så jeg er hjemme men glæder mig også til at være hjemme i dec. så man kan slappe af og hygge uden at tænke på arb. i år. Jeg skal dog lige over og se de store børnehavebørn gå Lucia i dec. det er bare så flot og de er så gode de “små” pus. Glæder mig helt vidlt til at se dem og forælderne vi har nemlig morgenmad i institutionen bagefter og ønsker god jul.

Karina 29+2

lunalevlunalev
    Medlem

Jeg har sidste arbejdsdag d. 14. nov., så datoen kommer tættere på hele tiden. Kun 14 arbejdsdage endnu, mærkeligt!!!

Anonym
    Gæst

Og det bliver skøøønt. Jeg går fra 8 uger før termin d. 4/1 + lidt ferie, så nu er det godt nok snart. Men det bliver også mærkeligt at skulle undvære kollegaer og jobbets udfordringer.

Hilsen Janni 30+3

Lykken20Lykken20
    Medlem

Jeg går på barsel den 27. november, og jeg glæder mig helt vildt! Jeg synes virkelig, at trætheden har meldt sig, og at det er hårdt at have fuldtidsjob og en søn på 1 1/2 år. Man kan jo ikke lige smide sig på sofaen et par timer, når man har fri – selvom jeg ofte prøver 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.