77 dage til termin! Hvor blev tiden af???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2009 77 dage til termin! Hvor blev tiden af???

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    KarenTKRKarenTKR
    Medlem

Hej piger,

Hold da op – er jeg den eneste, der synes tiden flyver afsted??? Er netop gået ind i 30. uge – det er næsten skræmmende.
    Synes virkelig der har været stor forskel på at være gravid første gang, hvor ugerne nærmest sneg sig afsted, til at være gravid her anden gang, hvor tiden bare flyver afsted og jeg halvdelen af tiden ikke kan huske, hvilken uge jeg er i.
    Får nogengange helt dårlig samvittighed over for den lille i maven over at jeg ikke skænker hende nær så meget opmærksomhed i løbet af en dag, som da jeg var gravid første gang. Men det er sikkert meget normalt.
    1. december går jeg på barsel og er begyndt at glæde mig meget nu – synes godt nok de lange arbejdsdage er ved at være hårde!

Kh. Karen 29+0 🙂

quantumquantum
    Medlem

Ved heller ikke hvor tiden er blevet af. Jeg rammer 30 fulde uger imorgen. Det er ligesom det at være gravid kun er en biting når man har et skønt barn i forvejen. Selvom det stakkels barn herhjemme må nøjes med en halt mor med ondt i ryggen.
    Jeg går heldigvis på barsel om 2 uger, ofg den sidste uge er kursus.

Anja

pilemandpilemand
    Medlem

Kender godt fornemmelsen af, at tiden flyver afsted 2 gang.. Men selvom man ikke skænker graviditeten så meget som første gang – det er jo bare et tegn på at man har det godt og hele familien trives.

Bare vent i kommer ikke til at elske eller give barn nr. 2 mindre opmærksomhed når først den er kommet. Man skal bare huske at includerer den første i sin nye lillebror eller lillesøster.. Det glemte jeg lidt og fortryder inderligt, for han var ikke mere end lige 2 år og faktisk stadig en “baby”.

Så denne gang har jeg bestemt at de begge skal være med lige så meget de har lyst til.. Men her er der selvfølgelig også en til hver.. C”,)

Knus Rikke 26+1*2

Signe2009Signe2009
    Medlem

Jo, det kender jeg alt til. Jeg synes tiden i 2. trimester fløj afsted. 1 gang gik jeg og tænkte på babyen hele tiden og kunne ikke få tiden til at gå…
    Jeg er også lige gået ind i 30. uge (vi har vist termin samme dag?) og nu synes jeg at tiden er stoppet lidt igen,men det er nok fordi man blir så tung og træt igen. Jeg går på barsel 15. november, så der er ikke langt igen og i slutningen af måneden skal jeg på konference i Berlin – Det holder mig lidt i gang, for jeg har mistet gejsten lidt mht arbejde…
    Knus Signe

biscuit80biscuit80
    Medlem

Hej piger

Du er slet ikke den eneste! Jeg er førstegangsgravid, men synes faktisk også, at 2. trimester bare er fløjet forbi. Har dog stadig fuldstændig styr på uge + dag 😉 Men kan udemærket forestille mig, at sådan bliver det ikke næste gang… Jeg har lavet lange excelark med ting, vi skal have lavet/købt/styr på osv. inden termin, og synes nu pludseligt, at den er ved at være ret tæt på… 🙂 Tiden til barsel kan derimod kun gå for langsomt, jeg kan tydeligt mærke, at tanker og fokus er et helt andet sted, så det bliver skønt om 41 (!) arbejdsdage, når jeg kan gå fra! Har dog en kæmpe arbejdsmængde, som skal overståes først… :-/ Så er dybt misundelig over, at I kan gå allerede midt/slut nov/start dec 🙂

Kh. Lise 26+5

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.