amme-indlæg???? *ss*

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2008 amme-indlæg???? *ss*

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    sophiafrhsophiafrh
    Medlem

ja ja jeg ved godt at der (for nogen) går lidt tid inden vi skal bruge dem…… hehe
    men hva mærke foretrækker i og hvorfor ??
    Meget rart at vide fordele og ulemper inden man ska ud og købe de første, til den første tid !!

karina uge31

Anonym
    Gæst

Efter at have prøvet mig lidt frem sidste gang, endte jeg med kun at bruge Pegeon med stor tilfredshed. Alle andre hang fast i mine brystvorter – avav.

KH
    Marie 30+0

Jeg brugte i hele amme perioden Pigeon også med uldindlæg ud over for at holde på varmen i brystet. Jeg blev nød til at bruge nogle der kunne suge godt og var behagelig at have på for hold op jeg havde meget mælk

Se evt. tilbud i linket.

http://tojbamsen.dk/product.asp?product=2850

Så skal selv forbi i morgen og have købt nogle, da min e bryster er begyndt at løbe og det er ski ikke smart på job ;o)

Iben 31+0

Anonym
    Gæst

Jeg brugte faktisk uldindlæg en stor del af tiden sidste år for at undgå brystbetændelse (Laura er født den 27. sept. og det var KOLDT!!!). Og det lykkedes. Men ellers kan jeg bruge de fleste – Natusan, fx.

kh
    Birgitte

MariaLPMariaLP
    Medlem

Jeg brugte pigeon ammeindlæg i de 12½md, jeg ammede Rasmus.
    Jeg prøvede også andre indlæg, men pigeon passede mig bedst, da de bla ikke hang fast i mine bryster og så kunne de suge astronomiske mængder, når der var rigtig tryk på 🙂 Jeg har aldrig haft “uheld” og et par gange været meget imponeret over så godt de var “fyldt” op med mælk uden at lække.
    Så denne gang bliver det absolut også pigeon.

KH Maria 32+0 og Rasmus 24.03.07

Jeg har i forvejen to vinterbørn og har begge gange brugt Lana uld indlæg.
    De er super gode, kan købes på apoteket i fem str ( mini, small, medium, large, x large) og to former( runde og dråbeformede) til ca 125,-.
    Har allerede købt til denne gang.
    De kan klart anbefales.

Kh Tenna 29+5

sophiafrhsophiafrh
    Medlem

så at de i vores babysam havde de der pigeon til 2 pk for 50 kr,
    måske det gælder alle babysam???
    Bare et spare tip til jer der bruger dem… ;o)

LaviolaLaviola
    Medlem

Hej

da jeg ammede min datter i 2007 prøvede jeg mig frem med en masse forskellige ammeindlæg, fordi det strømmede ud med mælk dagen og natten lang de første måneder, og fordi jeg havde stoppede mælkekirtler/brystbetændelse i min datters anden leveuge. Jeg bruge uldammeindlæg i starten – økologiske købt hos purebaby, samt alm fra Joha og fra matas. Jeg havde tre par (store) og det var lige nok. De koster i alt fald 100 kr pr par, så det er en forholdsvis stor investering, men absolut nødvendig med vinterbabyer/amning, efter min mening 🙂

udenover uldindlæggene brugte jeg så engangsindlæg, og der er ingen mærker sammenlignelige med pigeons. De er super tynde, super tætte og meget lidt synlige under tøjet i modsætning til fx dem fra coop, matas, avent og mange andre mærker. Endvidere er de i hygiejnisk nedbrydeligt plastembalage, så de er gode at have med i tasken. Efter de første 8-12 uger brugte jeg kun indlæggene fra pigeon, og har aldrig haft problemer med dem…

De er tilgengæld også dyre i forhold til mange mærker – 40kr+ for 24 stk, men hos tøjbamsen.dk i århus og på nettet, kan man få fire pakker for 100 kr, og det er et super godt tilbud, så der køber jeg dem altid 🙂

Men, men det er jo så bare mine erfaringer – smag og behag og behov er jo forskelligt, så måske er det nogle andre, der passer bedst til dig…

Hilsen Helle 32+0

Monstar99Monstar99
    Medlem

jeg dråber lidt nu der bruger jeg 1trusseindlæg klippet i 2.
    Billigt men synes godt de kan være lidt for små

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.