Hvordan vender jeres babyer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2008 Hvordan vender jeres babyer?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    LaviolaLaviola
    Medlem

Hej alle

Ved I, hvordan jeres babyer vender nu allerede? Og hvornår er det mest almindeligt, at baby lægger sig til rette med hovedet nedad?

Hos mig roterer baby stadig en masse rundt, men har også gentagne gange fået at vide, at jeg har både en stor livmoder og en del fostervand denne gang (fordi jeg føder så tæt på sidst formentlig i følge de kloge læger og jordemødre).

Vi planlægger jo hjemmefødsel denne gang også, så afventer spændt, at baby forhåbentlig vender enden op og hovedet ned inden alt for længe… 🙂

Hilsen Helle 31+6

Anonym
    Gæst

Ved sidste scanning og sidste jordemoderbesøg, dvs de sidste 2 uger har hun vendt med hovedet ned.

kh
    Birgitte

westjydenwestjyden
    Medlem

For 2 uger siden stod lillepigen i UK (numsen ned).

Er meget spændt på hvordan hun vender i morgen når vi skal til vægtscanning. Jeg fornemmer ikke selv at hun har vendt sig, men man kan jo håbe 🙂

Mette 31+5

(58 dagen igen)

morkarina1morkarina1
    Medlem

min pige har vendt på tværs eller med numsen ned hver gang jeg har været til skanning eller ved jdm.. skal skannes imorgen og jeg håber hun har lagt sig med hovedet ned.. men har sådan på fornemmelsen at hun vil ligge ned numsen ned resten af tiden..

knus karina 32+4

Min lille pige har siden uge 26 ligget med hovedet nedad og står også meget dybt. Det kan tydeligt mærkes:) Meget pres nedad til.
    Mon ikke hun bliver i den stilling, ikke at det gør så meget, da jeg skal have pks.

Kh Tenna 29+5

LemuelLemuel
    Medlem

Her ligger den lille allerede med hovedet ned og står meget dybt…og det er kun 10½ måned siden jeg fødte sidst! Men tro mig..baby kan bevæge sig meget selvom den står fast….

Jeg har dog (igen) fået at vide, at jeg skal ligge ned to gange dagligt grundet for mange plukkeveer, og jm mente at det kunne være derfor den ligger så dybt.

sophiafrhsophiafrh
    Medlem

her vender han med hovedet nedaf og har røven i min højre side oppe under ribbenne, så han står bestemt ikke dybt.. :o)

DitschenDitschen
    Medlem

Min lille bay ligger på tværs derinde….med hovedet i den ene side og benene i den anden side. Min mave ser helt skør ud, jeg er nærmest tyk på siderne. Blev scannet i sidste uge og jordemoderen sagde jeg skulle hjem og vrække med numsen på alle fire, så baby kan lægge sig rigtigt.
    Er der erfaringer med dette? (Det ser meget spøjst ud)
    Ditte

kira85kira85
    Medlem

ligger med hovedet oppe omkring mine ribben, ryggen ud mod højre sige og numsen nedaf.. xx fingre for at han får sig vendt..
    har først fået en tid til jordmor igen når jeg er 36+6, også vil hun se om han har vendt sig.. sys det er lidt sent eller er det bare mig.?

MariaLPMariaLP
    Medlem

Her ligger lillebror også med hovedet nedad og står dybt i bækkenet, det har han i hvert fald gjort siden uge 28 og han har ikke vendt sig siden – endnu da!! 🙂

Jordmoder sagde for et par uger siden, at han stod så langt nede, at han stort set stod fast, hun ville dog ikke skrive det i journalen, da jeg er andengangs fødende og det jo heller ikke er så længe siden jeg fødte sidst, så der er åbenbart god plads til ham – også til, at han kan finde på at vende sig…men lad os nu se om ikke han bliver der.

Men hold da op, hvor kan jeg også mærke, han ligger så dybt, det giver nogle ordentlige niv og jag og er ikke videre behageligt, specielt når han hikker og bevæger hovedet!

KH Maria 32+0

lisbethnylisbethny
    Medlem

Her ligger hun vist også med hovede nedad og med numsen oppe og ude i højre side (sådan lå hun ved sidstet JM besøg). Men der er en masse rumsteren, så jeg er slet ikke sikker… Hun ligger højt og da jeg er ret lille, føler jeg virkelig at hele maven er fyldt ud nu… men det er jo først nu, hun begynder at tage på :o) Puha…

Knus Lisbeth

Anonym
    Gæst

Pyha, lidt en lettelse at høre at så mange babyer ligger med numsen nedad. (Det gør min) Er ret bekymret for at min tøs ikke vender sig inden fødslen… Min første pige sad fast og dybt i bækkenet med hovedet nedad i de sidste 3 måneder af graviditeten, så der var der jo ingen bekymring… Men altså, er det ikke noget med at ca. 95 % ligger med hovedet nedad ved fødslen? Så en stor del af vores små bebser skal nok nå at vende sig!
    Gunvor 33+1

TigerTunesTigerTunes
    Medlem

Her ligger baby også med hovedet nedaf! Det har h*n gjordt i mindst en måned nu! Og puha, hvor det føles som om den står dybt i bækkenet. Der kommer nogle gode jag ned i skeden, samtidig med, at det bare trykker godt og grundig i bækkenet. Syns det er lidt tidligt, at det allerede er SÅ vildt. Er “kun” 30+3 idag, så der er trods alt stadig 2 mdr til termin!

Så er glad for at læse, at jeg trods alt ikke er den eneste der har det sådan.

-Dorthea, altså 30+3

LaviolaLaviola
    Medlem

Jeg har bedt om en tid i uge 33+6 for at konstatere babyens retning, da jeg vil forsøge med moxa, enden i vejret og andre ting fremfor et vendingsforsøg påhospitalet… Alle alternativer har bedre succes i uge 34-36 end læpngere henne… 🙂

På hospitalet i Aalborg vil de helst ikke forsøge med vendingsforsøg efter udgangen af 37 uge, hvilket betyder, at du kun ville have en enkelt dag… Men skal du evt til lægen inden, så kan han/hun jo vurdere stillingen og du kan evt tage en akut tid hos jordemoder, hvis baby vender “forkert”…

Hilsen Helle 32+0

LaviolaLaviola
    Medlem

Ja, det har jeg også hørt, at mange har gode erfaringer med – især her, hvor der stadig er god tid endnu… Vil også selv forsøge mig med metoden, hvi sikke babyen vender nedad om knap 2 uger, hvor jeg har fået en ekstra tid hos jordemoder for at konstatere, hvordan babyen vender (vil nemlig ikke have et vendingsforsøg på hospitalet), så skal have tid til at forsøge alt muligt andet, hvis uheldet er ude og babyen vender “forkert”. 🙂

Pøj pøj til dig
    Hilsen Helle

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.