At tackle veerne

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    lisbethnylisbethny
    Member

Nu har vi jo snart en del i gruppen, der har født, så kan I ikke lige hjælpe os andre?

Hvad gjorde I under veerne? Hjalp det med vejrtrækningsøvelser? Bevægelser? Vand? Massage? Eller var det bare fuldstændig u-udholdeligt?

Jeg havde ved sidste fødsel god hjælp af vejrtrækningsteknik, som JM lærte mig, og jeg er så småt begyndt at forberede mig igen.

Har I nogle gode råd?

Knus Lisbeth (38+0)

kira85kira85
    Member

for mig var det fuldstændig uuholdeligt, ikke for at tage modet fra dig, men fik også en ve-storm med konstante veer og fuck det gjorde ubeskriveligt ondt, jeg havde på forhånd sagt jeg kun ville have naturligt smertestillende, men min jordmor opfordrede mig til at få epiduralblokade- og det var virkelig det bedste i hele verden, fik samlet en del kræfter til selve fødselen.. så kan varmt anbefales.. knus

Maria0310Maria0310
    Member

Hej!
    Både denne gang og sidste gang hjalp det mig utrolig meget at bevæge bækkenet i cirkelbevægelser og forestille mig at for hver ve åbnede jeg mig lidt mere og kom dermed lidt tættere på det store øjeblik hvor jeg skulle se mit barn. Derudover forsøgte jeg at tænke på at det kun var en begrænset periode jeg havde skide ondt og at tænke helt konkret på hvad en ve var. Fx “det er bare livmoderen der trækker sig sammen”. Lyder måske lidt tåbeligt, men det virkede på mig:-)
    Pøjpøj og vestøv fra maria og Emil 9 dage

amowDRamowDR
    Member

Jeg er journalist hos DR NYHEDER og er ved at undersøge, hvordan man igangsætter kvinder i Danmark. Man bruger ofte stikpiller eller giver nogle kapsler, hvorefter man sender kvinder hjem, indtil deres veer går i gang. Men ind i mellem får kvinder bivirkninger af det. F.eks. kan det fremprovokere en såkaldt ve-storm. Vi vil gerne undersøge, hvor risikabelt dette er.

Hvis du derfor har oplevet at blive sat i gang med stikpille eller kapsler, og har oplevet nogle bivirkninger eller en ve-storm, så vil vi meget gerne høre fra dig. Send gerne en beskrivelse og dit telefonnummer, hvis jeg må ringe og spørge ind til din historie.

Mvh Asger Mow,

journalist DR NYHEDER, amow@dr.dk,

28543058

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.