Økologiske vådservietter????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Økologiske vådservietter????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    arhusnordarhusnord
    Medlem

Hejsa
    Er der nogen der har erfaring med økologiske vådservietter? Bruger til min store dreng (til hænder, et tisseuheld osv) dem i lilla pakke fra Kvickly, da de vandt Tænk og test´s test for nogle år siden og skulle være uden parfume, parabener osv. Derudover har de en praktisk lukning, så de ikke tørrer ud. Men både fordi jeg ikke lige bor om hjørnet fra een Kvickly, og fordi jeg jo gerne vil tænke miljørigtigt, havde jeg overvejet de økologiske.
    Men som udgangspunkt er det jo ikke alt økologisk som osse er allergi rigtigt – tværtimod har jeg ladet mig høre.
    Er der nogen der ved noget – kender til en hjemmeside el.?
    Jeg handler mest i Løvbjerg og der har de en økovariant – kan bare ikke huske hvad de hedder!! Nogen erfaringer der? Har set Derma har lavet nogen, men de har den upraktiske lukning med tape, hvor de nemt tørrer ud. ØV
    Nå jeg glæder mig til at høre fra jer kloge quinder!!
    Hilsen Dorthe

Anonym
    Gæst

Hej Dorthe
    Jeg kender ikke så meget til vådservietter – jeg vil bare komme med et andet fif.
    Jeg har med mine to store brugt almindelige engangsvaskeklude vredet op i lidt vand og så i en post med knude på. De fungerer perfekt og du er sikker på at der ikke er nogen forstyrrende stofferi. De kan faktisk holde sig våde temmeligt længe, men skal selvfølgelig skiftes ud.
    Bare en ide.
    KH Berit

dogs05dogs05
    Medlem

ja, vi har faktisk udelukkende brugt engangsvaskekludene. Vi har kun brugt vådservietter når vi har været ude hvor der ikke lige er vand. Og det er faktisk sjældent…..
    Kender ikke noget til økologiske vådservietter…kan slet ikke lige forestille mig hvad det skulle være…opvokset på mere end 2 m2, eller hvad skulle kriteriet lige være???
    Så længe det er uden parfume eller parabener, ville jeg bruge dem.

Ditte

Anonym
    Gæst

Hej.
    Hvor er det en god idé så er man ude over alle ting, med et snuptag.

Anonym
    Gæst

Hejsa,
    Jeg har også tænkt mig at bruge engangs-vaskeklude. men som supplement har jeg købt nogle økologiske vådservietter i Føtex som også er svanemærket og godkendt af astma og allergiforbundet. De er ikke så dyre – er ofte på tilbud. De hedder”smartkids”
    Mvh
    Rikke

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.