Jordeoder besøg idag!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Jordeoder besøg idag!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    stenkaerstenkaer
    Medlem

Baby vejer 3000g og symfysemål er 35 cm. Blodtryk mm var super duper. Har kune tagte 13,5 kg på i alt, så det er bare skønt. Han stod ikke fast med hovedet, men står så langt nede i bækken, at jeg gerne selv må tage på fødegangen, hvis vandet går.

Ny tid den 5/11, to dage før termin. Her vil jordemoder evt løsne hunder…

Anja 37+5

Ja det er skønt lige at få det hele tjekket hos jordemoderen, var selv afsted i dag til tjek.
    Lillesøster er også skønnet til at veje 3000 gram, men jeg er “kun” 35+6 så hun er jo nærmest fuldvoksen når hun kommer ud..
    Lillesøster står helt fast og meget dybt, og jeg må da også ærligt indrømme at hun skal være meget velkommen hvis hun kommer før tid.
    Mvh. Marlene.

Anonym
    Gæst

Jeg bliver lidt nysgerrig, er det jordmoderen der siger at din baby vejer omkring de 3 kg nu ?.
    Grunden til at jeg spørger er at første gang jeg fødte (13 år siden), skønnede jordmoderen min dreng til 2300 g max (hm 1 uge før termin) han vejede 3800 g. Denne gang sagde jordmoderen at vores lille pige vejede 1500 g på et tidpunkt hvor hun må have vejet under 1 kg Siden da er jeg blevet scannet et par gange pga. væksthæmning og de gætter ikke mere. Klogt nok !
    Det er nok ligesom at mærke på en pose frosne ærter gennem en dyne, og så gætte på hvad posen vejer.

stenkaerstenkaer
    Medlem

det var jordemoderens vurdering. Synes nu nok de har haft “gættet” rigtigt de to andre gange jeg har været gravid, selvfølgelig plus minus nogle hundrede gram. Men nej,, man kan jo arldrig være helt sikker, da det jo kun eret skøn!

Anja

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.