Hvad så – skal vi tage en status mens vi venter? ;o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Hvad så – skal vi tage en status mens vi venter? ;o)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

NAVN/BRUGERNAVN: Rebecca/FruFrederiksen

I UGE: 37+2

KØN: Dreng – Valdemar.

VÆGT: Ca. 12 kg (er egentlig meget tilfreds)

MAVEMÅL: 104 cm

FOSTERSKØN: Mellem 3100 og 3400 g (?) i 36+3

SYMFYSEMÅL: 37 cm (36+3)

HELBRED: Er ved at være godt træt af at være gravid. Sover vildt dårligt om natten, og tænker bare hele tiden på fødslen og på at holde min lille søn i armene. Er også meget øm i bækkenet og har rigtig mange plukveer, der er begyndt at nive godt (men det er jo nok et meget godt tegn?) Jeg prøver at få mine dage og sidste uger til at gå lidt stærkt, men det er jo begrænset hvad man kan lave. Men tilgengæld går tiden jo hurtigere når man har en lille (stor!) dreng på 3½ år.

DIV: For nogle uger siden lå han med hovedet opad, men han har heldigvis vendt sig ;o) Jeg er begyndt at føle nogle meget underlige bevægelser helt nederst i bækkenet (nærmest skeden), så jeg regner med det er fordi han ligger og bevæger hovedet godt nede i bækkenet. Jeg skal til jordemoder på fredag, så må vi se om det bliver sidste gang. Første gang fødte jeg tre dage før, og det sidste jordemoderbesøg var i 38. uge. Så det bliver spændende!!

Hilsen Rebecca
    —————————————————————————–

TIL KOPI!!!!

NAVN/BRUGERNAVN:

I UGE:

KØN:

VÆGT:

MAVEMÅL:

FOSTERSKØN:

SYMFYSEMÅL:

HELBRED:

DIV:

NAVN/BRUGERNAVN: Joan/familien3plus

I UGE: 34

KØN: Pige – Kathrine

VÆGT: minus 3-4 kg.

MAVEMÅL: ??

FOSTERSKØN: Mellem 2300-2500 gr. i fredags

SYMFYSEMÅL: Ikke målt, da jeg bliver scannet hver 14. dag

HELBRED: Forsat daglige opkastninger, halsbrand, for højt stofskifte, ja jeg kunne blive ved. Sover for det meste ok, dog med et par tisseture. Bliver hurtig træt og føler mig tung. Glæder mig til at få min krop igen.

DIV: Prinsessen har ved de sidste 3 scanninger haft hovedet nedad, så det går jeg udfra hun bliver ved med. Tænker også meget på fødsel, kan jeg føde naturligt denne gang, bliver jeg syg igen, bliver det kejsersnit osv….. går i panik når min bt. stiger og jeg ikke mærker liv så meget. Godt hun snart kommer ud til os 🙂
    – Jeg er gået i total-reddebygge mode, alt skal ordnes og gøres klar. Dagen i dag er tilbragt på loftet, så jeg er helt smadret. Meeeeen jeg skulle lige havde fundet det sidste og så kunne vi lige så godt rydde lidt op. Manden min kommer med mange “ordre” om, at jeg skal slappe af, og det gør jeg også i morgen eftermiddag, når vi er færdige på loftet. Skal til jordemoder i morgen.

NAVN/BRUGERNAVN: Linda / lindalindgrenschmidt

I UGE: 35+4

KØN: ??

VÆGT: +15 (Noget højere end ønsket ved starten af graviditeten)

MAVEMÅL: 112 cm

FOSTERSKØN: 2200 gram i uge 30 – lægen ville ikke gætte i sidste uge da jeg var ved check-up

SYMFYSEMÅL: 36 cm (Fredag den 10 Oktober)

HELBRED: Jeg har rigtig mange plukveer, hver eneste dag og nogle af dem niver godt til. Desuden har jeg menustrationssmerter hver morgen og aften, så det er knapt så sjovt. Jeg har halsbrand dagligt og følger mig efterhånden godt tung. Jeg sover rimeligt godt om natten mellem alle mine puder og dyner (får normalt omkring 6-7 timers søvn (hvis uheldig afbrudt af 1 tissetur). Mine ben er begyndt at hæve lidt med vand, men ikke mere end jeg stadig kan have mine sko på. Hæmorider står der desværre også i vandrejounalen nu ! Så er jeg også rigtig TRÆT og glæder mig til barsel fra onsdag i næste uge…

DIV: Jeg fik af vide af lægen i Fredags at Buller ligger med hoved nedad selvom om jm for et par uger siden sagde det omvendte. Buller har ikke vendt sig i dette tidsrum, så jeg tror at min jm tog fejl. Når men Buller ligger rigtig og alle de dejlige gåture gør at jeg syntes at den bevæger sig længere og længere ned i bækkenet. Vi skal til forældre aften næste Torsdag på Herlev sygehus hvor vi skal se fødegangen. Det glæder jeg mig til – derefter må Buller godt komme til verden og jeg skal gerne gøre mit. 😎

KH
    Linda

Mbjorn4Mbjorn4
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Majbrit / mbjorn4

I UGE: 33+3

KØN: Pige

VÆGT: + ca. 5 kg

MAVEMÅL: har jeg ikke målt

FOSTERSKØN: 2100-2300 men kan godt være 200g større spåede JM ved sidste møde i sidste uge..

SYMFYSEMÅL: 29

HELBRED: har det generelt okay…. men er totalt øm i hele kroppen, men dog mest omkring bækken og hofter… kan sku næsten ikke gå om aftenen.
    Men det kommer sig jo nok mest af at jeg stokker en del rundt på arbejde…. og ja så har jeg jo en der hjemme på knapt 2, og han vil jo stadigvæk gerne løftes en del… og så er det jo op og ned fra gulvet osv. når vi skal lege!!! + vi bor på 2. sal, og der skal han jo også hjælpes en del for at komme op!!

DIV: Ellers glæder jeg mig bare til at gå fra på barsel på fredag…. det bliver fedt at begynde at fokuserer på at være gravid og bare nyde den sidste tid med gravid mave og så få snakket med den lille princesse…… glæder mig sku til at blive mor en gang til!!!

hilsen Majbrit

Anonym
    Gæst

NAVN/BRUGERNAVN: Ann / Andersineand20

VÆGT: +14 kg (og ØV over de 100 kg)

MAVEMÅL: ?? (111 cm ved sidste status, og maven vokser stadig støt)

FOSTERSKØN: 2700-2800 (34+6)

SYMFYSEMÅL: 35 cm (34+6)

HELBRED: dagligt halsbrand, iskiasen i højre side har sat sig igen (av); pruster og stønner, når trappen til 1. salen skal bestiges; er træt, men jeg sover lidt bedre nu (dog stadig 3-4 natlige tisseture); har lidt plukveer (ikke dagligt); maven er blevet tung.

DIV: Går på barsel torsdag eftermiddag (i DENNE uge, jubiiii). Blopper har haft hovedet ned/rumpen opad i den sidste måneds tid, men er vist stadig lidt rokkeligt. Der bliver stadig moslet godt og grundigt rundt derinde, så maveskindet er ømt og udspilet.

Vuggen blev klar i søndags, så nu er det kun puslepladsen (= det store badeværelse), der mangler, men det er også en større omgang, da spabadet først skal indbygges, før vi tager badet i brug.

Knus Ann

rikkeseorikkeseo
    Medlem

Navn/Brugernavn: Rikke

Køn: Pige

Vægt: +17 kg, ØV..men jeg har også spist mange søde sager!

Mavemål: 109 cm

Fosterskøn: d. 15/9, 31+2: 1900g (Ved ikke hvad hun vejer nu)

Symfysemål: d. 15/9, 31+2: 30 cm.

Helbred: Har det rigtig godt! Cykler lange ture hver dag, sover hele natten, har fået lidt væske i benene, men ikke noget der generer. Kun plukveer hvis jeg går op af trapper, eller overanstrenger mig. Er begyndt at få ømme fødder, så må sidde ned en gang imellem og hvile.

DIV.: Kan slet ikke vente på at lillepigen kommer, syntes tiden går langsomt og jeg keder mig meget! Er begyndt at være lidt hormonel, med tudeture, det har jeg ellers ikke været, så min kæreste bliver lidt forvirret over mig når jeg går fra at være glad til at vræle ” åh jeg er så tyk og grim”, til så at være glad 10 min efter:)
    Rikke 35+3

muslemus27muslemus27
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Joan

I UGE: 37 (36+5)

KØN: Dreng

VÆGT: +9,5kg -når nok desværre lige et kg mere end sidste graviditet -øv -men jeg har MEGET væske i kroppen denne gang

MAVEMÅL: ca 130cm :-O

FOSTERSKØN: 2800g for en uge siden

SYMFYSEMÅL: 34 for en uge siden

HELBRED: Tja, hvor skal jeg starte -har prøvet ALT. Døjer i øjeblikket med: meget vand i kroppen, hovedpine (i obs for præeklampsi), smerter i bækken, lænd og hofter, sover enormt skidt pga. smerter. forbigående kvalme, totale humørsvingninger (tuder tit), er kæmpetung og møgbesværet -og har egentlig lidt dårlig samvittighed overfor min familie, selvom der er intet at gøre ved det!

DIV: Jamen det gode, er jo, at han nu er fuldbåren, så nu kan jeg bare komme ind i kampen -og kommer fødslen i aften, så vil jeg juble, som havde jeg vundet i lotto. Jeg trænger så meget til at komme ud af denne her “graviddragt” og “få mig selv tilbage”. Jeg er MAKS KLAR nu, både praktisk og psykisk. Dog er jeg jo stadig begrænset i mine udfoldelser for at få fødslen igang, for jeg kan gå 100-200meter, så har jeg ondt i hofterne og bækken, og det er sgu nok ikke så smart at være helt brugt, når fødslen endelig går igang.

Men ihh, hvor jeg bare glæder mig til fødslen -“smerter kom hid..”
    Joan 37. uge

OecheleneOechelene
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Oechelene

I UGE: 36+ 2

KØN: Ved ikke

VÆGT: + 13 kg (det er ok, det sidder meget pænt lige på maven, Men gør dog at jeg ikke kan passe nogen bukser mere… Argh…)

MAVEMÅL: 106 cm

FOSTERSKØN: ca 3100

SYMFYSEMÅL: ?

HELBRED: Har det godt, er ikke på barsel idet jeg er studerende. Tager det dog meget med ro og giver mig selv tid/plads til at være gravid. Får plukveer ved at gå tur. Skal tisse ofte. Kan ikke ligge på ryggen mere pga af kvamle og svimmelhed. Sover med pude under maven og imellem knæene.

DIV: Jeg puster som en væddeløbshest når jeg skal op af sofaen, trappen, gå tur eller lign. Er blevet mere sulten heri i det sidste uger, tror det er fordi der ikke kan være så meget i mavesækken mere. Baby sparker hårdere og hårdere, især i højre side. Den ligger med hovedet ned af og så småt begyndt at glide ned i bækkenet. Har derfor stiftet kendskab med en ny type smerter… Skønt. Glæder mig også til at få min krop igen og til at se baby. Den ivrige sexlyst, der har været i lang tid, er dalet lidt igen og ubegrundet tudeture kommer og går.

Anonym
    Gæst

NAVN/BRUGERNAVN: Louise / Rosita2

I UGE: 34+6

KØN: En pige

VÆGT: +13,5 kg ( helt ok, vægten har stået stille længe )

MAVEMÅL: 108 cm

FOSTERSKØN: ca. 3 kg

SYMFYSEMÅL: 39 cm.

HELBRED: Jeg har det helt fint, ingen smerter, men lidt
    forpustet og besværet som vel må forventes
    på nuværende tidspunkt. Deværre mener lægerne
    at jeg har graviditets sukkersyge, så det er sådan lidt
    øv !

DIV: Lille vender og vrider sig rundt derinde. Hun har det tilsyneladende fint, selvom det lader til at forstyrre hende med alle disse scanninger, jeg hele tiden får lavet – det er også lidt øv !!!
    Ellers glæder jeg mig bare helt vildt, til hun kommer ud !!!!!

sisling32sisling32
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Sisse, sisling32

I UGE: 37+0 16 dage til pks.

KØN: dreng

VÆGT: + 10 kg., hvilket jeg er stolt af, tog hhv. 25 og 15 på med pigerne

MAVEMÅL: 126 cm….

FOSTERSKØN: Skønnet til 3500 i 36+0

SYMFYSEMÅL: 36 cm. ved 36+0

HELBRED: Ja, synes jo bare jeg har det super. Kan da godt mærke jeg er højgravid, og har to tøzer på 1 og 4. Men synes ikke jeg har noget som ikke er “normalt” når man er så tæt på. Sover fint om natten, tisser ikke, altså om natten…smil…har lidt plukveer ind imellem, så prøver at tage den lidt med ro.

DIV: Glæder mig meget til at se lillebror, men nyder også i fulde drag den sidste del af graviditeten, er jo definitivt sidste gang! Har gjort lift og dyne klar, der ligger lidt tøj i skabet, ja det må vist være det….

Knus Sisse

arhusnordarhusnord
    Medlem

TIL KOPI!!!!

NAVN/BRUGERNAVN: Dorthe/arhusnord

I UGE: 37+0

KØN: dreng Oskar

VÆGT: + 17 kg (ævævæv)

MAVEMÅL: 126 cm

FOSTERSKØN: 2500 i uge 35+2

SYMFYSEMÅL:34 i uge 35+2

HELBRED: BESVÆRET!!! Har efter lægens skøn meget fostervand. Men ellers ok – bækkenet driller pudsigt nok ikke så meget mere. Har dog en del halsbrand – er storforbruger af Balancid! Plukveer i stor stil. Har fået en del væske i kroppen de sidste uger.

DIV: Har fået en “ting” med ristet grovbrød med kanelsukker!!! Er jo nok derfor at vægten er steget eksplosivt!!! Suk Suk Suk.
    Oskar skøjter rundt inde i maven og skifter mellem tværleje (AV AV AV!) og hovedet op og ned – men da jeg skal føde ved pks er det ikke så vigtigt. Skal dog lægge mig ned og ringe 112 hvis vandet går! Men nu er der kun 2 uger tilbage – faktisk lige idag!!!!

NAVN/BRUGERNAVN: rubenchristina

I UGE: 35+

KØN: Dreng

VÆGT: Ca. 15 kg

MAVEMÅL: ?

FOSTERSKØN: 2300kg (33+)

SYMFYSEMÅL: 33 cm (33+)

HELBRED: Har det bedre med ryggen og bækkenløsning er mild så det er ikke så slemt. Til gengæld så har jeg haft en lille influenza som ikke rigtig vil slippe kroppen her 14 dage efter beg. og det er lidt irreterende.

DIV: Baby sparker helt vildt og det kan ind imellem være lidt ubehageligt. Er såååå træt af at være gravid og føler mig som en kæmpe hval. Dog får jeg lavet rigtig meget herhjemme. Har malet vores gamle kommode hvid så den er rigtig fin, slæbt ting i kælderen, hovedrengøring etc. Så om aftenen er jeg helt færdig men det er skønt at få muget ud og lavet de ting som jeg har tænkt på i 100 år:)
    Bedste hilsner Christina.

Anonym
    Gæst

NAVN/BRUGERNAVN: Lise / Kirstine74

KØN: ?

VÆGT: +11 kg

MAVEMÅL: Har ikke målt

FOSTERSKØN: 2500 g i 35+0

SYMFYSEMÅL: 29 cm (tror jeg nok…)

HELBRED: Nogenlunde ok. Er træt og lidt øm over lænden nu, men det er da til at holde ud.

DIV: Tæller ned til barsel… næsten kun en uge tilbage 🙂

PompeiaPompeia
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Katja / pompeia

I UGE: 34+4

KØN: Lille pige :o)

VÆGT: + 15kg (Suk! Føler mig simpelthen bare som en hval!!)

MAVEMÅL: 98 cm

FOSTERSKØN: 2500 gr, var hos JM igår.

SYMFYSEMÅL: ?

HELBRED: Er ved at være lidt meget besværet af maven. Syns den er eksploderet på det sidste. Støder tit ind i ting, og mennesker! :o) Sover vildt dårligt, er heldig hvis jeg får 2 timers sammenhængende søvn – så jeg føler mig rigtig træt hele tiden..

DIV: Var til JM igår, og hun kunne mærke at hun har stilt sig fast. Det blev jeg noget overrasket over, troede nemlig først at det var om et par uger eller 3 at det ville ske. Alt er klart til hende herhjemme. Så vi glæder os bare uendeligt meget til at hun kommer ud til os! :o)

Hilsen Katja :o)

xxxxxx111xxxxxx111
    Medlem

NAVN/BRUGERNAVN: Birgitte/xxxxxx111

I UGE: 37+3

VÆGT: +14

MAVEMÅL: Orker ikke at finde et målebånd 🙂

FOSTERSKØN: 2800 gr d. 14/10

SYMFYSEMÅL: 33 cm d. 14/10

HELBRED: Bækkenløsning øv bøv…. og familien holder efterårsferie (hvilket selvfølgelig er rart) men jeg får derfor ikke hvilet nok.
    Vågner ved den mindste bevægelse, fordi de gør ondt, men har ikke problemer med tisseri om natten

DIV: Var til JM igår (alle 4, selv om Anders på 7 syntes det var lidt mindre sejt!!) Men det var vist en stor oplevelse for begge børn at høre hjertelyd!
    Blopper har stillet sig fast med hovedet mod udgangen, så nu kan det bare gå løs…….

Birgitte

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.