Babyalarm ?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Kom til at tænke på den anden dag, at det jo egentlig kunne være rart med sådan en, nu vi har soveværelse (og vugge) på 1. salen ligesom barnevognen nok skal stå i garagen, hvor der er læ (og tørvejr).

Er der nogen mærker eller modeller, som I erfarne mødre kan anbefale? Det gør heller ikke noget, at den er billig.

Vi bor jo på landet, så der er temmelig langt til den nærmeste nabo, så det der med andre alarmer, der forstyrrer frekvensen er vist ikke noget problem for os ;o)

Knus Ann 37+1

Anonym
    Gæst

Vi har nu en model fra Phillips, ganske fin til vores brug! Den er dog blevet temmelig hårdt medtaget efterhånden, så vi køber en walkie talkie fra Harald Nyborg til 200-300 kr. Kender flere der har dem og er godt tilfredse! En veninde har en super nova, der nu har været til rep to gange – og den er ikke engang et år gammel…

Cristina 20+1 og Sebastian 241006

snejbjergsnejbjerg
    Medlem

Hej jeg har hørt fra flere, at den der hedder super nova som man kan købe i babysam skulle være helt vild god. Den regner jeg med vi køber. Den koster dog godt nok 1200 kr, men så holder det vist også bare godt.
    Sanne 36+4

Vi er vældig glade for Super Nova’en. Den er dyr men fungerer for os over længere afstande. Desuden så skal den ikke hele tiden have batterier (for den har oplader) og heller ikke være forbundet til en stikkontakt.

Knus
    Linda

Maria0310Maria0310
    Medlem

Vi har også en model fra Phillips. Og er glade for den. Min veninde har den fra Harald nyborg (walkie talkien) og den er de rigtig glade for. Den reagerer kun hvis lyden den opfanger er konstant. Tager altså ikke små grynt osv.
    KH Maria

muslemus27muslemus27
    Medlem

-den vil jeg også anbefale. Godt nok er den dyr, men den kan også det den skal!

Selvfølgelig kommer det an på, hvilke behov I har, men vi erfarede ret hurtigt, at super nova’en var dén vi havde brug for. Vi skal godt nok ud og have den helt nye model, fordi den gamle gik i stykker i forældreenheden, den holdt også godt 3 år.

Den ny Super nova:

*Har et stort display
    *Den har ingen udtræksantenne
    *Den har indikator for: batteri, lyd, modtagesignal, temp. hos barnet.
    *den lyser op, når der er reaktion.
    *Den er lille og nem at sætte på barnevognen (evt. bagi udluftningslommen)
    *Den har mange forsk. kanaler/frekvenser, så man i mødre gruppen kan “nøjes” med sit eget barn i alarmen.

Vi syntes det var rart, vi hele tiden kunne se, at der var batteri både på vores og baby’s, samt at de havde forbindelse. Det er der vidst mange af de “billige” på markedet som ikke har -og så kan man alligevel rende og glo ned i vognen, fordi man ikke kan stole på alarmen. Det er også godt med lyset der blinker/lyser op i displayet ved reaktion, når man f.eks. sidder til fest ell. lign og ikke kan “høre” alarmen.

Det eneste jeg ikke ved, og skal have fundet ud af, er om sådan noget som trådløst internet o.lign går i den, for så bliver vi nødt til at købe den fra Philips, som er lavet med “dect”-teknologi. Men jeg spørg’ lige i butikken, når vi engang skal investere.

Nå, det blev en lang smøre.

Joan 39. uge

bette33bette33
    Medlem

Babyalarmen er uundværlig synes jeg. Vi bruger den faktisk stadig til Ida selv om hun snart er 2 år, så vi ønsker os én mere til den kommende prinsesse.
    Vi har “den gamle” Super Nova, som dengang (i 2006) på tilbud kostede kr. 999,-. Der er kommet en ny version, men umiddelbart kan jeg ikke se/læse at der er den store forskel, måske lige bortset fra udtræksantennen. Den har rigtig mange frekvenser at skifte imellem, en kæmpe fordel f.eks. hvis man skal i mødregruppe, hvor alle de små babyer skal ud og sove, så der ikke bliver nogen konflikt mellem de enkelte alarmer.
    /Lisbeth 34+6

odensemodensem
    Medlem

Tja, vi har også en super nova af den gamle slags med udtræksantenne. Den fungerer super godt og upåklageligt gennem +2 år.
    Og ja en babyalarm er relativt uundværlig hvis barnet skal sove ude syntes jeg

LaviolaLaviola
    Medlem

Kender ikkepersonligt til babyalarmer, da vi aldrig har haft en til vores datter, men ved at flere veninder har købt den dyre super nova for så slet ikke at kunne bruge den, fordi den fanger støj fra mobilmaster, og går i andres alarmer så de fx til mødregruppemøder og lignende alle har haft alles babyer i deres alarmer…

Denne gang har vi købt en, og det er den syre model fra philips, der sammen med baby nova oftest bliver testvinder…. Den var på tilbud hos tøjbamsen.dk. Kender mange, der har været glade for philips, og ingen der har fortalt om samme problemer som med super nova (afhænger vist af, hvor man befinder sig med den), men måske er det bare et tilfælde…? 🙂

Hilsen Helle 32+5

LisbnoLisbno
    Medlem

Mange af mine veninder har prøvet både nogle af de dyre og walkien fra Harald Nyborg, og de har alle været klart mest begejstrede for walkien fra Harald Nyborg, så den har vi invisteret i. Den kostede vist også kun 289 kr. eller noget i den retning.
    Hilsen Lisbno 37+1

Anonym
    Gæst

Jeg har med mine de to første børn heller ikke brugt babyalarmer, vi boede i en lille lejlighed, hvor vi kunne høre hvis der var barnegråd både indendørs og udendørs (hvis vi åbnede vinduet).

Når jeg var andre steder skulle man selvfølgelig så kigge et par ekstra gange til barnevognen, men efterhånden som man kendte til sit barns soverytmer lærte jeg hurtigt ca hvornår jeg skulle kigge hyppigere. Nogen gange hvis de ikke lige fulgte rytmen har de så grædt inden jeg kiggede, men jeg er nok også af den overbevisning, at hvis de en sjælden gang imellem græder 10-15 minutter i barnevognen så tager de ikke skade af det (selvom jeg ikke tror det styrker deres lunger).
    For ikke at rende formeget lærte jeg også hurtigt at stille barnevognen så den kunne ses/høres fra det vindue hvor vi var.

Denne gang er vi dog flyttet til et stort gammelt hus med mange vægge og er bange for at mange babyalarmer ikke virker fra den ene ende af huset til den anden. Min eneste erfaring med en babyalarm er at vi lånte en engang vi skulle til barnedåb jeg mener det var en supernova og den var vel fra 2004, den virkede fint nok udenfor kirken, men kunne ikke fange signalet gennem væggen selvom barnvogne stod under 50 meter væk. Da vi kom ud af kirken var vores datter grådkvalt.

Men her hvor vi nu bor vil jeg heller ikke kunne høre barnet i soveværelset hvis jeg er i stuen eller bryggers, og har derfor besluttet at jeg nok gerne vil have et eller andet, for når man er hjemme og skal ordne nogen ting eller bare slappe af er det træls hele tiden at skulle kigge om den lille sover som den skal.

Jeg har et par veninder der har god erfaring med walkie, og det ser også ud til at I har så det tror jeg vil prøve, det er heller ikke helt så mange penge som en babyalarm, hvis den nu ikke virker.

Frida

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.