Jordemor besøg, syntes der er lang tid til!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Jordemor besøg, syntes der er lang tid til!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    muslemus27muslemus27
    Medlem

Altså normalt bliver besøgene hyppigere sidst i graviditeten, men det varierer fra by til by. I vores by har vi mange besøg -især os der går i grupper, for jo længere tid gruppen er spredt over (terminer med 2 mdr.s mellemrum) så får vi også individuelle tider imellem.

Det kan være fordi at der ligger et lægebesøg i 35. uge, at der går så langt mellem dine JDM besøg -men ellers prøv at ring og hør om det er en fejl. Jeg har været til JDM i 17., 25., 29., 32., 36. uge og skal igen i denne uge (38.)

Joan 38. uge

xxxxxx111xxxxxx111
    Medlem

Hvor jeg går, er det her til sidst ca i uge 32+, uge 37+ og herefter hver uge.
    Var der i tirsdags (uge 37+) og skal igen på onsdag (uge 38+), men det er vist ikke ens fra sted til sted.

Birgitte 38+1

snejbjergsnejbjerg
    Medlem

Hej jeg var til jordemor d. 31 september og skal først se hende igen d. 4 november. Så kom jeg til at tænke på at der da er vildt lang tid imellem. Hva oplever I? Skal i til jordemor meget her til sidst i graviditeten?
    Sanne 35+6

Ved du om dit barn ligger med hovedet nedad? Hvis ikke, er det nemlig en lidt sen tid du har i det tilfælde at der skal laves vendingsforsøg. Jeg har selv kun været til jordemoder to gange pgr af strejken og skal igen d.6 nov. Min termin er d.24 nov. Jeg har hos lægen fået besked på at bestille en tidligere tid hos jordemoderen, da mit barn vender forkert.

Mambo5Mambo5
    Medlem

Hmm, jeg har tænkt samme tanke. Jeg var sidst til kontrol d. 23/9 og skal også først d. 4/11. Men synes altid de besøg er meget overfladiske og korte, så jeg tænker, at det måske er fordi jeg bare har det godt og barnet har vendt sig. Undrer mig dog stadig over, at jeg ikke skal til mere kontrol – især fordi det er første gang og jeg absolut ingen anelse har om hun stadig ligger rigtigt..

Mambo 5 (36+0)

rikkeseorikkeseo
    Medlem

Det bekymre også mig meget! Jeg var til jordmoder sidst d. 15 september der var jeg 31+1 henne og min næste gang er d. 3 november hvor jeg vil være 38+1 henne.. min første fødselsforberedelse er d. 28 oktober der vil jeg være i 38. uge!! Så jeg aner ikke hvordan lillepigen ligger, vejer eller noget og ved kun om fødslen af det jeg læser mig frem til.. Når jeg går til min læge, bliver jeg kun spurgt løst om hvordan det går og så hører jeg hjertelyd. Meget frustrerende!!! Men det virker som om at det er pga. personalemangel hos min jordmoder ihvertfald..
    Rikke 36+3

Mambo5Mambo5
    Medlem

OBS: Var til fødselsforberedelse i dag og spurgte jordemoderen, hvornår det er normalt med besøg. Hun sagde i uge 32 og derefter i uge 38 – så det er åbenbart helt almindeligt at der går lang tid imellem.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.