Fødselsberetning….. (laaaangt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Fødselsberetning….. (laaaangt)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det hele startede med at jeg fik noget dårlig mave (diarre) torsdag aften ca. kl. 21.30. Kl. 22.30 begynder jeg så at få hvad jeg i starten stadig tror er regelmæssige plukveer (hvis der er noget det hedder det?). De kommer fra start af med 2 min. i mellem ud af den blå luft. Kl. lidt i 23 begynder jeg at tage tid på dem, og i den time jeg tager tid er der 2 eller 1 min. i mellem dem, og selve veerne tager ca. 1 min. og 10 sek. hver. De bliver stærkere og stærkere i styrke og kl. 24 beslutter jeg at tage mig et varmt brusebad, da jeg tænker, at hvis det er sådan nogen der har tænkt sig at gå i stå igen, så kan det være de gør det hvis jeg får slappet af under vandet.
    Men det gør de ikke, jeg står under bruseren i en halv time, og nu gør de efterhånden rigtig nas. Men jeg tænker stadig at jeg ikke har lyst til at tage ind på fødegangen og blive sendt hjem igen fordi jeg ikke har åbnet mig. Og vi skal også have ringet efter min mor så hun kan være hos William. Jeg har sagt til min mand, at han bare kan gå ind og sove, og at jeg så bare vil vække ham, men det føler han sig ikke tryg ved.
    Efter badet beslutter jeg mig for at tage tid på veerne igen i en halv time, men det kan jeg kun overskue ca. 15 min. og så beslutter vi at jeg hellere må ringe til fødegangen. De siger selvfølgelig at det lyder som om jeg er i fødsel, og jeg får også nogle veer mens jeg taler med jordemoderen så jeg dårligt kan tale. Jeg fortæller at jeg fødte hurtigt sidst.
    Vi ringer til min mor herefter og hun er her kl. 1.15 og så kører vi afsted med håndklæde på sædet (hvis nu vandet skulle gå) og jeg sidder og hiver i håndtaget i loftet hele vejen. De gør rigtig ondt nu, og jeg kan mærke de “hiver mig fra hinanden” forneden. Alligevel tænker jeg stadig at jeg nok ikke har åbnet mig og bliver sendt hjem igen (??).
    Vi ankommer til fødegangen kl. 1.45 hvor jeg har meget stærke veer. Jeg kommer efter lidt ventetid (der var lige en anden der var igang med at føde da vi kom) direkte ind på en fødestue, da jeg har født hurtigt før.
    Jeg ligger på briksen kl. 2 i mit tøj, og mens en jordemoderstuderende spørger mig om min sidste fødsel går mit vand. Jeg får tøjet af og de undersøger mig, og jeg er 5 cm åben. Nu kommer veerne bare ud i en køre og jeg beder om lattergas. Jordemoderen og den jordemoderstuderende render rundt og ordner ting og fylder vand i badekarret, og jeg tænker at det badekar når jeg da ikke at komme i (de når også kun at fylde ca. 10 cm i). Jeg spørger om jeg bare skal råbe når jeg skal presse, hvilket de griner lidt af. Mine veer er fuldstændig sindssyge nu og jeg ligger og vrider mig som en orm og suger helt vildt på lattergassen, og jeg synes faktisk det får mig til at slappe bedre af. Kl. 2.20 siger jeg, at jeg føler jeg skal presse. De undersøger mig og jeg er nu 9 cm åben, jordemoderen siger at hun lige holder en finger inde under den næste ve for at se om jeg åbner mig helt, og det gør jeg. Nu må jeg presse og jeg når lige at blive lidt panikken i et par sek., men så presser jeg og i næste presseve kommer hovedet halvt ud, så siger de jeg skal gispe og jeg gisper. I næste presseve kommer resten af hovedet ud og en presseve mere så er han helt ude kl. 2.28.
    Han er helt blålilla fordi han er kommet ud i sådan en fart, men han har det godt. 5 min. efter kommer moderkagen og lillemanden ligger og sutter kort tid efter. Jeg er slet ikke gået i stykker, så jeg skal heldigvis ikke syes.
    Han vejer 3550 g og er 54 cm lang.
    Det var noget af en vildt oplevelse!!
    Knus fra Rebecca og Valdmar – 2 dage

Katja81Katja81
    Medlem

Stort TILLYKKE med ham….

Katja 30+0*2

Katjes3Katjes3
    Medlem

Stort tillykke og sikke nogle dejlige billeder du har lagt ind på facebook!

Katja uge 37+6

flaengflaeng
    Medlem

Hejsa

Stort Tillykke…!!!

Knus Trine

Anonym
    Gæst

Tillykke, godt det ikke skete derhjemme eller på vejen derud.
    Godt gået !
    Jeg kunne godt tænke mig en fødsel der var så kort at man rent faktisk, ikke falder i dødslignende søvn når det er overstået.

PompeiaPompeia
    Medlem

Hej Rebecca

Stort tillykke med jeres Valdemar! Dejligt det gik så hurtigt.
    Håber i alle 4 har det godt, og storebror er glad for ham.. :o)

Knus & tillykke Katja 36+2

PompeiaPompeia
    Medlem

…hov!
    Hvor er det bare nogle fine billeder du har lagt på facebook.. Han er bare skøn! (Jeg er viiildt misundelig! ;o) )

muslemus27muslemus27
    Medlem

Dejlig beretning at læse, Rebecca. Endnu engang tillykke med ham – vil skynde mig at surfe over på FB og se billeder :-).

Knus Joan 39. uge -og meget misundelig :-))

Tillykke igen, det lyder som en perfekt fødsel 🙂
    KH Christina

Hej Rebecca,
    Sikken en fin fødsel – man bliver helt misunderlig at du har din lille baby hos dig, mens vi andre stadig går rundt med en tung mave.
    Hjertelig tillykke med Valdmar.

Knus Linda

Anonym
    Gæst

Et stort tillykke med Valdemar, og hvor dejligt, at det trods farten gik godt med lillemanden og dig (ingen revner) ;o)

Bliver jo helt misundelig.

Knus Ann 37+3

Anonym
    Gæst

Et stort tillykke til dig.
    Jeg er i en periode hvor jeg sket ikke kan tåle at se eller læse om fødsler uden at tude af glæde. Det skete også nu ;0)
    Hvor er det dejligt for dig. illykke

Vh Helle 39. uge

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.