Jeg har født + FB :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2008 Jeg har født + FB :-)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    sisling32sisling32
    Medlem

Og sikken da en historie, godt det endte med en god fødsel og en sej mor..smil…
    Knus Sisse

Anonym
    Gæst

Tilykke med Mathias

Sikke en voldsom omgang, og godt at du og Mathias klarede det.
    Heldigvis er det ikke alle fødsler, der når at blive helt så dramatiske.

Det er nogen dejlige billeder af Mathias, han ser nu ikke ud til at være synderlig for tidlig født, tværtimod en dreng på 3 kg og 51 cm er vel ikke unormalt selvom man så har gået tiden ud.

Frida

131075131075
    Medlem

Hej Tøser

Pludselig gik det stærkt for mig..
    Efter at have døjet med BL, konstatering af graviditetssukkersyge og indlæggelser på Frederiksberg, blev jeg overført til Riget. Her observerede min nye JM 13/10 (min fødselsdag), at jeg kløede meget mens jeg var hos hende og spurgte ind til det.. havde ellers sagt til både læge og tidl. JM, at jeg kløede, men det havde ikke fået nogle klokker til at ringe hos dem. Derudover var min urin meget mørk, hvad den også har været i lang tid, men de andre har ment jeg drak for lidt og åbenbart ikke troet på jeg drak 2-4 ltr. om dagen.. men både kløe og mørk urin er åbenbart tegn på leverpåvirkning!

Jeg fik derfor lavet blodprøve på levertal, som viste 999 hvor de max må være 45! Dvs over 20 gange max. Jeg fik derfor samme dag lavet flere blodprøver, men dem ville der ikke være svar på før mandag 20/10.

Jeg blev derfor meget overrasket over, onsdag den 15/10, at blive ringet op af læge Peter Dam fra Riget der ville have mig derind ASAP.

Vi tog derind og det hele endte med jeg blev indlagt fordi mine levertal var gået amok og jeg ikke burde ligne en der var i live.. Samme dag konstatede de, at jeg havde udviklet svangerskabsforgiftning oveni.. og med de tal jeg havde, var der risiko for min lille dreng kunne dø i min mave.

De efterfølgende dage fik jeg medicin og fik scannet både organer og baby flere gange. Jeg oplevede mindre og mindre fosteraktivitet og var angst for at min lille dreng skulle dø før han kom ud til mig. CTG scanningerne viste en del sovekurver og han plejer at være så aktiv at jeg ikke får ro på noget tidspunkt at døgnet..

Mandag den 20/10 fik jeg at vide der ville gå 1½-2 uger før de ville sætte mig i gang, de mente, at selvom mine tal ikke faldt synderligt meget, så steg de ikke, og jeg virkede jo frisk nok udadtil.

Tirsdag 21/10 havde det hele ændret sig drastisk! Mine levertal steg sindssygt og mine blodplader ville ikke størkne.. Så de ville sætte mig i gang onsdag da jeg allerede havde åbnet mig og min livmoderhals var afkortet. De turde ikke risikere at jeg pludselig lå i et hjørne og rallede samtidig med jeg skulle have blodtransfusion.

Onsdag 22/10 – den dag jeg fødte Mathias 🙂

Kl. 10 blev jeg sendt ned på 4023 til igangsættelse.
    Kl. 10.30 fik jeg målt blodsukker og lavet CTG
    Kl. 10.45 kom JM og mærkede på mig. 2 cm åben og 1½ cm livmoderhals.
    hun beslutter at prikke hul på vandet istedet for stikpiller.
    Kl. 11.04 JM prikker hul på vandet
    Kl. 11.37 CTG kører, men viser ikke veer, selvom jeg nu er temmelig sikker på jeg for 3. gang har veer der spænder hele vejen over lænden og ned i ballerne, for hvis det ikke var veer ved jeg sq ik hvad det var 🙂 De varer 1½ minut og pause på 3-5 min.
    kl. 11.50 Bliver jeg flyttet til fødestue 14 hvor de lige har fået et nyt avanceret fødeleje-apparatur.. Det er aldrig afprøvet før men fødelejet skulle efter sigende kunne køre rundt i alle retninger. De havde besluttet, at jeg med min svære BL ville være perfekt tester.. det lignede et rumskib 🙂 I løbet af fødslen var jeg glad for kæresten liiige havde studeret “dyret” mens jeg lå i sengen, da JM ikke vidste hvilke knapper hun skulle trykke på.. lå flere gange og frygtede pludselig at hænge i loftet 😀
    Jeg kom dog ikke direkte på fødelejet, men bliver i første omgang placeret på en 1½ mands seng sammen med kæresten
    Kl. 12.15 Ny JM ankommer
    Kl. 12.20 De kan stadig ikke registrere mine veer på vemåleren (og det kommer de aldrig til). Under veerne bliver jeg rost for min fine vejrtrækning som går helt ned i maven (hehe den vejrtrækning bruger jeg også hos tandlægen og har sparet mig mange penge på smertestillende). Min vejrtrækning er samtidig den eneste måde min JM kan følge mine veer på.
    Kl. 12.30 vil jeg gerne fra sengen og over på fødebriksen.. har stadig ikke fået noget smertestillende og der er 30 sek. mellem veerne der varer 1½-2 min.. min kæreste siger jeg ikke vil have epidural uanset hvad.. har fortalt ham at jeg ikke tør få epi da alt hvad der tidligere har kunnet gå galt i min graviditet er gået galt..
    JM undersøger om jeg har åbnet mig mere og konstaterer 4 cm.. Lavament er nu hvis det er – jo tak! samtidig får jeg hikke hvortil JM siger at så ved hun hvor langt barnet er.. øh.. nogen der til fødselsforberedelse har hørt om det? Jeg nåede ikke fødselsforberedelse..
    Kl. 12.40 Får klyx tror jeg det hed (lavement)
    Skal på toilet.. og skod WC.. skylleknappen er en stor plade på væggen og når man sidder på WC med stor mave og hæftige veer pressede mit hoved ind og trykkede på knappen.. så blev gennemspulet i måsen på det wc når jeg fik veer derude.. min kæreste prøvede at holde knappen ude, men det var svært.. lidt komisk når jeg tænker tilbage 😀
    Kl. 13.05 Jeg får lov til at komme over på fødelejet, får lattergas og varmepuder på mave og ryg
    Baby får sat elektrode på hovedet for at måle CTG
    Kl. 13.45 Øger JM mængden af lattergas, da hun mener mine smerter tiltager, jeg prøvede at signalere at hun ikke skulle da jeg selv syntes det var tilpas.. men forgæves.. måtte vente til ve-pause for at få skriet ned igen.. puh hvor blev jeg stiv i den ve.. kæresten og JM måtte le da jeg fik snøvlet “Skkjruu need iiigen”
    Kl. 13.40 Får jeg istedet for mere lattergas 5 akupunkturnåle i hovedbunden
    Kl. 14.00 Læge konsulteret da babypuls falder til 95-100. hun mener baby stadig har det godt. Jeg har svært ved at trække vejret helt ned i maven, og hvis jeg ikke får iltet godt nok får baby ikke ilt nok.
    Kl. 14.11 Jeg får pressetreng. Må ikke. JM tjekker hvor åben jeg er.. 9 cm dvs snart fødsel. Babypuls bedres 115-120.
    Jeg får lov at presse alligevel, men JM bliver nødt til at holde en knogle inde i mit bækken der sidder i vejen – ved ikke hvor mange gange jeg presser..
    Kl. 14.29 Mathias bliver født. JM kalder mig for en urkvinde til at føde 🙂 Blir sq lidt stolt 🙂
    Kl. 14.40 Moderkagen fødes
    Mathias blev således født på 3 timer og 25 min. Så jeg var lykkelig over at jeg efter en hård graviditet med mange komplikationer fik “rabat” ved fødslen 🙂

Hvis I har lyst kan I se billeder af guldklumpen på:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=40897&l=7739c&id=605052617

KH
    Pernille

I der stadig venter på de kære små ønskes held og lykke
    Jer der har fået jeres kære små ønskes hjertelig tillykke

Anonym
    Gæst

HVOR ER DU BARE SEJ.
    ALT HELD OG LYKKE FREMOVER

VH HELLE 39. UGE

Hej Pernille.
    Et stort tillykke herfra. Har set billederne hvor er han bare sød 🙂
    Nu vil jeg også…:)
    Kh Christina.

Kære Pernille,
    Tillykke med drengen . DU ER FOR SEJ – sjov episode på WC’et – det kommer du sikkert til at grine meget af senere.
    Knus Linda (som er misundelig)

Anonym
    Gæst

Mange gange tillykke med guldklumpen, og dejligt at det endte godt trods den lidt dramatiske indgangsvinkel til fødslen.

Jeg måtte lige grine lidt af din toilethistorie ;o)

Knus Ann 37+5 (ja, vi andre ND-kvinder i novembergruppen når vel nok også dertil på et tidspunkt, så vi kan sidde med vores små pus i armene ;o) )

Anonym
    Gæst

Sikke en historie, den er god (det er overraskende så tydeligt man husker det hele, ikke)
    Han ser slet ikke trykket ud på billederne, bare dejlig.

muslemus27muslemus27
    Medlem

Tillykke Pernille -du har vidst af alle også fortjent at komme af med graviditeten nu -godt det endte godt, trods alt det du har været igennem.

Joan 39 uger

Maria0310Maria0310
    Medlem

Stort tillykke med Mathias! Hehe, sikke en fødsel! Du lyder supersej!
    Maria 37+1

Anonym
    Gæst

Stort tillykke her fra!!!

Har du det godt nu???

Knus Britt 36+0

xxxxxx111xxxxxx111
    Medlem

Stort tillykke med guldklumpen. Så har vores drenge fødselsdag samme dag:-)
    Jeg griner stadig af den toilet historie.

Birgitte og Peter 221008

Anonym
    Gæst

Hej Pernille.

Stort tillykke herfra. Godt det hele gik godt.
    Knus Rebecca og Valdemar – 6 dage

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.