mistet håbet…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2008 mistet håbet…..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,
    Jeg har lige lyst til at dele mine tanker med nogen.

Jeg har det bare rigtig skidt og har næsten helt mistet håbet om at få veer.

Jeg er gået 5 dage over tid og der er ikke sket noget. Jeg læser de dejlige fødselsberetninger og jeg kan se på fødselslisten at næsten alle har født før tid og nogle til termin mens meget få har født langt efter termin, i vores gruppe.

Jeg er bange for at det ender med kejsersnit og har heller ikke lyst til at blive sat igang-

Min første fødsel gik vandet og 9 timer efter havde jeg født. Og anden gang fødte jeg 4 timer efter den første ve. Og det var meget tæt på terminsdagen.

Jeg er bare skuffet denne gang og lidt bange. det hele virker anderledes, underligt og uforståeligt.
    Jeg havde stærke plukveer med 5 min. imellem i 4 timer fredag nat, men intet er sket siden, udover en masse slimet udflod og rigtig mange plukveer.

Kh
    Roula 40+5

irenejorgirenejorg
    Medlem

Mist nu ikke håbet! Min fødsel opvarmede med slimet udflåd hele dagen. Efter midnat gik det for alvor i gang. Mon ikke, der er ved at ske noget?? Jeg husker også sidste ventedag, som den værste overhovedet. Det er forfærdeligt at gå og vente.
    MEN HAN ER PÅ VEJ!
    Sender dig en masse ve-støv,
    Kh. Irene

Anonym
    Gæst

Hej

Bare for at sige at du ikke er alene…Jeg er 40+4 i dag, og jeg er ved at have indset at den baby nok ikke kommer ud frivlligt – der er bare ikke det mindste tegn på noget som helst. Men til forskel fra dig gik jeg 17 dage over tiden forrige gang, så jeg er ikke begyndt at blive så utålmodig endnu. Jeg ved jo at på en eller anden måde kommer den jo ud tilsidst. Forrige gang blev jeg sat igang, og selvom det optimale er at få føde af sig selv uden medicinsk hjælp, havde jeg en super fødsel sidst, så det skræmmer mig ikke, hvis nu det er det der bliver enden på det denne gang også.
    Jeg var hos jordmoder i går, og hun tilbød mig at løsne hinder på mig næste mandag, hvis jeg ønskede det. Jeg ved dog ikke – har hørt det gør ondt… Min jordmoder snakkede forresten om at man også kunne blive sat igang med et ballonkateter, som et alternativ til stikpiller.

Men hvis det er sådan at du er bekymret for om alt er som det skal være, synes jeg du skal tage en snak med din jordmoder for at høre om hun kan løsne hinder eller give dig en scanning, så du får vished om at alt er i orden (selv skal jeg scannes den 30. eller 31. hvis jeg endnu ikke har født og til samtale om igangsættelse, hvilket de vil foretage seneste den 31.)

Held og lykke til dig!

Hilsen Eivor

Melder mig også under fanen af utålmodige, der er ved at miste håbet – to gange har jeg nu haft veer, som er gået i sig selv igen (ja første gang indlagde de mig endog på en fødestue på Skejby – så føler man sig lidt dum når man tager hjem igen!!). Men de sidste tre dage har jeg intet mærket – jeg er begyndt at tro på, at min krop brugte alt krudtet sidste gang på en lynfødsel (3½ timer), så nu er der ikke mere tilbage!

Men men mon ikke de kommer ud, man har jo aldrig hørt om at de blev derinde!

Kh Fie 40+2 – husk nu at tredje barn ofte driller!

wildlionwildlion
    Medlem

Det er rigtigt at mange herinde ikke er gået over tid, men hvis jeg kigger på dem jeg kender ude i den virkelige verden med termin her omkring, så er der faktisk en overvægt af dem, der er gået over tid, alle mere end 10 dage, og af dem, der ikke nåede termin endte den ene endda med AK 6 uger før termin grundet svangerskabsforgiftning, så den er jo ikke sådan at regne med.

Jeg kan godt forstå utålmodigheden, men det skal nok lykkes snart. Selv har jeg for længst sat mig i hovedet at jeg kommer til at gå over tid, hvilket har hjulpet til at holde min egen utålmodighed nede. Jeg krydser fingre for at der snart sker noget hos dig.

Lene 39+0

Vil bare sende en masse vestøv til jer, og håber der snart sker noget …….************************************************************************************************************************************************************

Mama83Mama83
    Medlem

Tak for jeres dejlige trøstende svar.
    Det hjælper lidt at høre at andre har det på samme måde-.
    og at en af jer skriver at hun følte sif dum da hun havde været på fødegangen uden at der skete noget. Ej, det var en trøst. for jeg havde det forfærdeligt den dag jeg vækkede min mand og mor og de sad og ventede på mine veer skulle tage til, men så gik det i sig selv. Og den anden dag hvor mine venner kørte mig til fødegangen og vi blev alle skuffet …. Smiler- jeg ved det er ganske almindeligt men man kan ikke lade være med at føle sig dum og det kunne min mor og mand ikke forstå jeg følte, godt der er andre der forstår hvordan jeg føler nogen gange.

Jeg har idag fået tegnblødning, så mon ikke der snart kommer gang i noget. håber virkelig det bliver idag. men ………….

KH
    Roula 40+6

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.