Laurits er ankommet!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2008 Laurits er ankommet!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Janis25Janis25
    Medlem

Hejsa

Så er vores lillebror kommet. Vandet gik søndag nat kl. 01.30. Siden skete der ikke meget, havde ganske få meget milde veer i et par timer, men ikke noget nævneværdigt.

Vi tog på sygehuset kl. ca. 9.30 (skulle lige inde om moster på vejen, da det var hendes fødselsdag, og vi faktisk skulle have været der til aften). Da jeg kommer ind for jeg kørt en strimmel, bliver undersøgt (er kun åbnet en finger og har 3 cm livmoderhals tilbage) og får så en stikpille.

Vender tilbage til sygehuset kl. 15 som aftalt. Har i mellemtiden haft lidt niveri, men ikke noget særligt. Til min store overraskelse var livmoderhalsen væk, og jeg havde åbnet mig 2 cm. Lå så og fik kørt strimmel igen.

Lillebrors puls dalede en smule under de få veer der var, så de ville beholde os for en sikkerheds skyld. Det var vist meget godt, for vi kom på fødegangen kl. 16.15, stadig med 10 min mellem ikke så slemme veer. Kl. 18 begyndte veerne for alvor, og jeg skulle egentlig have haft noget akupunktur, som hun ville tage i næste vepause. Der kom bare ikke nogle pauser, og 18.56 så en perfekt lille fyr dagens lys.

Gik ikke specielt i stykker, og han var bare gudeskøn. 3 kg og 50 cm var han.

Nu er vi så kommet hjem, og storebror reagerer ret kraftigt synes jeg. Han er suuuperglad for sin lillebror, så det er bare rigtig dejligt, men når mor lige er optaget af ham, eller der lige ligger et hår på gulvet, som han ikke kan komme forbi, ja så bryder verden sammen. Det er rigtig hårdt at min normalt glade og trygge dreng bare er ked og ked.

Endnu mere hårdt er det, når man bare ikke kan trøste og bare være der 100% for ham. Så jeg håber det snart går i sig selv, ellers ved jeg ikke lige hvordan jeg skal overskue den nye hverdag med to børn.

Janis

Tillykke med Laurits!! Sikke en dejlig fødselsoplevelse – send lidt af den slags vestøv til mig!

Jeg var meget alene med pigerne, da vi fik nr. 2, og en ringslynge blev hurtigt min bedste ven, for så kunne jeg være der for begge på samme tid – denne gang har jeg købt en vikle, da flere siger, den er super til de helt nyfødte – men denne gang har jeg også en mand (den samme nu med andet arbejde), der er mere hjemme!

Kh Fie 40+2

Et stort tillykke med den lille prins.
    håber det bliver bedre med storebror snart 🙂
    Knuz Charlotte og Mathilde 29.09.08

Helle1981Helle1981
    Medlem

Hejsa – og stort tillykke med den lille.

Vil bare lige sige, at du ikke er den eneste med en storebror, der reagerer. Vores dreng på 2 år er også blevet mere pylret (ked af det og sur) efter lillesøster er ankommet. Og jeg har bare super dårlig samvittighed, fordi jeg ikke kan være der for ham hele tiden. Men det går vel over igen.

Hilsen Helle – mor til Lukas 290906 og Julie 081008

irenejorgirenejorg
    Medlem

Kære Janis
    Til lykke med lille Laurits!
    Jo, det er hårdt med en lille, så tæt på den anden (vi er jo i samme juni2007-mødregruppe, har jeg set!), og jeg tror, at det betyder dårlig samvittighed for os mødre i de næste 18 år… Jeg synes dog, at Eva har taget det utrolig flot. Hun prøver mig dog en del af i disse dage, og er gået hen og er blevet decideret fræk(tænk sig, som kun 16mdr!!). Men jeg prøver at fortsætte vores almindelige vaner, og mon så ikke det går over, når hun opdager, at hun ikke kommer så langt med grænseprøvningen?!
    Jeg prøver virkelig at inddrage hende i det hele nu. Hun er i vuggestue om formiddagen, hvor jeg kan tage mig 100procent af Axel. Når så hun er hjemme, så står den på sang og højtlæsning under amningen. Er ved at blive ganske god til at multitaske!! Og så sørger jeg for smutture alene med hende. Indkøb osv., hvor far kan tage sig af en mæt Axel. Som regel henter jeg hende også alene i vuggestuen, så vi har lidt alenetid sammen. Ellers er far meget mere på banen nu. Så måske er det mest mig, som i sidste ende lider nød!! JEG “savner” nok hende mere, end hun savner mig;-)
    Håber i finder en god rytme, så der bliver plads til alle i hjemmet. Og endnu engang til lykke.
    Kh. Irene

juleejulesjuleejules
    Medlem

Tillykke med lillebror.

Det er hårdt når 3 bliver til 4 – men lad være med at have for meget dårlig samvittighed. Du giver din dreng en gave – hav tillid til at han kan klare det og prøv at være tålmodig med ham. Vores datter havde laaang snor mht. sut og DVD osv. mens jeg ammede hendes første lillebror. Jeg er spændt på hvordan det skal spænde af med 3 unger.

KH Julie & Bastian

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.