En ordentlig tamp.. Oscar 4750g

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2008 En ordentlig tamp.. Oscar 4750g

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    suttemussuttemus
    Medlem

Som jeg skrev i tirsdags skulle jeg møde på fødegangen Onsdag kl. 9 fordi drengen blev ved med at rotere rund i min mave. Selvfølgelig vendte han rigtigt da vi ankom, og jeg var ved at dø over udsigten til at blive sendt hjem igen. Men heldigvis syntes alle det var bedst at gribe chancen mens han vendte rigtigt. Så kl 11 gik alle forberedelserne igang. Jeg fik lidt vedrop for at åbne så meget at de kunne komme til at lave en kontroleret hindesprængning, mens to læger holdt på ham udefra for at få ham til at blive i rigtig position. Det kunne de 2 timer senere og ud væltede det med klistret grøn/gult fostervand!!! Så var alle pludselig rigtig glade for at de havde sat det hele i gang. Jeg kunne komme med en lang beretning om enormt store mængde ulækkert fostervand alle steder på fødestuen – om helt uudholdelige veer og pressetrang 7 cm åben. Jeg har aldrig haft så massiv pressetrang så tidligt. Da jeg så fik lov kunne jeg slet ikke få ham ud. Da så endelig hovedet var ude, forsvandt veerne helt, så der var 4 mennesker der trykkede udefra på maven samtidig med at jeg pressede uden veer og jordemoderen trak i hovedet og endelig kom han ud! Noget større end vi havde forventet!
    Men han havde det fint, og jeg var glad for at det var overstået.. Ikke fordi de var slemt i ret mange timer for det var først ved 15 tiden de skruede rigtig op for vedroppet og han er født kl. 17. Men det er total afmagt at presse uden man føler at man få noget ud af det.

Her bagefter kan jeg forundres over at et barn på 4750 g kan vende og dreje sig som det passer sig.. Men alle sagde også at jeg havde enorme mængder fostervand og så var det jo 4 gang “sækken” var i gang så der var god plads..

Jeg skulle blive til obs. på barselsgangen natten over fordi han havde ligget flere dage i grøntvand. (det kunne de se da selv moderkagen også var helt grøn)
    men nu er vi hjemme, og han er selvfølgelig verdens skønneste. Ungerne og jeg var ude og trille en time med barnevognen i dag.

Tillykke til alle der har født og held og lykke – og god kamp til alle som stadig venter
    Kh Anne og Oscar 1½ dag

jerriksvejjerriksvej
    Medlem

Et stort Tillykke med drengen..
    Det var godt nok godt de valgt at sætte dig igang..
    Det lyder godt nok vildt, at han kunne vende og dreje sig, når han er så stor..

Men godt alt gik som det skulle held og lykke i fremtiden..
    Heidi uge 40

irenejorgirenejorg
    Medlem

Stort til lykke med bassen! Sikke en oplevelse du skulle have med til sidst. Men godt at høre, at i begge har det godt nu.
    Kh. Irene

Stort tillykke herfra!! Det lyder som noget af en omgang, men dejligt at du fik lov til at føde vaginalt!

Kh Fie 39+4 – som også venter en kæmpebaby!

marie8marie8
    Medlem

Et stort tillykke med Oscar. Hold da op en stor dreng! Det lyder som lidt af en hård omgang, du har været igennem. Dejligt at høre, at I begge har det godt.

Marie.

Anonym
    Gæst

Hej. Et stort tillykke med Oscar. Sikke dog en omgang!

Knus snartmorigen25 39 plus 4

Tillykke! Åhh, hvor var det godt du blev sat igang 😉

Knus
    Marianne

Et stort tillykke med klumpen 🙂 Dejligt at han kom ud.

Charlotte og Mathilde 22 dage

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.