Gave til store søskende?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2008 Gave til store søskende?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej allesammen-.

Jeg har læst at nogen af jer har en gave klar til storesøster/bror som de tager med til fødegangen.

Jeg har to piger på 4 og 5 år som venter spændt på deres forsinkede lillesøster der skulle have været ude for 5 dage siden.
    ( det er lidt sent jeg begynder at tænke gaver, måske kan jeg nå det , det ser ikke ud til der sker noget )

Jeg vil bare spørge hvad ideen går ud på og hvad man skal sige til børnene, jeg tror ikke mine store piger hopper på at lillesøster kommer med gaver….Smiler…

Men hvad gør i? Og hvad er grunden til det? Jeg vil tage en hurtig beslutning, jeg ved nemlig ikke om jeg også vil det eller hvad jeg skal købe.

VH
    Roula 40+5… første gang jeg går så meget over tid… ØV!

marie8marie8
    Medlem

Hejsa.

Jeg købte et par pixi-bøger, som vi læste, da de 2 store kom og besøgte mig (mine børn er vilde med bøger). Ideen for mig er, at de store skal have lidt opmærksomhed, så det hele ikke går til den lille og de skal også mærke, at det er hyggeligt at besøge os på sygehuset. Så ikke noget med dyre gaver fra lillebror her 😉

Marie.

hvormangehvormange
    Medlem

Vi gav de to storesøskende en lægetaske de kunne lege sygehus med – måle blodtryk, temperatur, putte forbindinger osv.
    Det gjorde stor lykke… og de kunne få lov at kigge babyen efter i sømmene 😉

Jeg ved at venner og familie har købt en lille ting til mine store piger, så de ikke føler sig helt tilsidesat, når baby kommer, men vi køber ikke noget selv – istedet køber de lillepigens første bamse sammen med min søster, inden de henter os hjem fra hospitalet – ja måske har de allerede gjort det – det må jeg vist ikke blande mig i!

Kh Fie

RikkseRikkse
    Medlem

hejsa
    Vi har købt en ny bog med sange og remser til Lea på 26 mdr. Hun har altid elsket bøger og endnu bedre er det når vi kan synge dem… det skal være for at give hende noget nyt, vi kan være sammen med hende om (og som man måske godt kan gøre selv om man ammer).
    Rikke 38+6 – tro ikke jag tæller og overhoveedet ikke kan overskue, hvis der skal gå 3 uger endnu

Mama83Mama83
    Medlem

Tak for jeres svar.

Vi har idag været ude og købe to spil til pigerne som vi kan spille med dem. Det giver dem opmærksomhed og en hyggestund med mor og far.

Tak for rådene-

KH
    Roula 40+6

miriamamiriama
    Medlem

Hej Roula.

Hos os er det også de to store der er kommet med en bamse hver til den nye lillebror, da de besøgte ham første gang på patienthotellet. Jeg kan ikke helt se meningen i, at den lille skulle komme ud med en gave til de store?!?
    Jeg synes, det er en gave i sig selv, at de nu begge to er blevet storebrødre…

Men jeg synes, det er helt fint, at barselsbesøgende har gaver med til de store. Den lille er jo alligevel ligeglad med gaver og de store kan hurtigt føle sig overset, hvis alle fiser hen for at se på den lille. Så vi har opfordret alle til at hilse på de store først og først når de er tøffet af, for at lege, så kunne de se på lillebror…

Held og lykke med din (snarlige) fødsel 😉

Miriam & Samuel, 20 dage

mullefransmullefrans
    Medlem

Hejsa

Vi har købt en rigtig fin dukkevogn til den kommende storesøster. Hun er helt vild med dukker og ja yngelpleje genrelt, så vi håber at det bliver et hit!!

Kh Mullefrans

Anonym
    Gæst

Hej
    Vi ville gerne give den store en storesøstergave, men hun fik den først, da vi var kommet hjem fra hospitalet.
    Hun skulle have noget nyt, der var hendes helt særlige legetøj.
    Gaven var fra mor og far, ikke fra lillesøster.
    Vi havde købt et prinsessetelt til hende – og det var lige det helt rigtige til en lille pige, der er vild med at lege hule.

Derudover har hun fået lidt bøger, puslespil og lægetaske fra barselsbesøgene.

mvh zupermus, Karoline 19.10.2008 og Frederikke 05.05.2006

fynbomorfynbomor
    Medlem

Emma på 2 1/2 Fik en barnevogn mærket Brio ligesom mors og Mikkel på 6 år fik en racerbane så ham og faren har noger at hygge med bare de to.
    På sygehuset fik de kun gaver af mormor og morfar Emma fik en dukke (til barnevognen) og Mikkel fik en spiderman dukke.

Hilsen
    Tine og Anna 3 dage

fynbomorfynbomor
    Medlem

Emma på 2 1/2 Fik en barnevogn mærket Brio ligesom mors og Mikkel på 6 år fik en racerbane så ham og faren har noger at hygge med bare de to.
    På sygehuset fik de kun gaver af mormor og morfar Emma fik en dukke (til barnevognen) og Mikkel fik en spiderman dukke.

Hilsen
    Tine og Anna 3 dage

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.