aften uro/nogen andre???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 aften uro/nogen andre???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    zina1977zina1977
    Medlem

Vi har hver aften ballade med vores datter. Hun begynder at skrige og kan slet ikke finde ro. Vi giver hende mad, vugger hende, går med hende osv. Ingenting hjælper, hun bliver bare ved til hun mister stemmen. Det varer ikke så længe men det føles bare sådan. Hun spræler med arme også, og bliver virkelig vred. Jeg har også prøvet at ligge hende på maven på mig, og vi svøber hende altid. Til sidst falder hun til ro, men det er bare irriterende og frustrerende at ikke kan hjælpe, og man føler sig magtesløs. Ja, jeg får lige frem ondt i maven af alt det skrigeri. Og det er hver aften ved ca 19-21 tiden. Og om eftermiddagen er hun også en del urolig. Er der andre som oplever det samme??? Knus zina og melisa 6 uger

Mocca2goMocca2go
    Medlem

Ja, det lyder præcis som Theodor. Og som vores store pige, da hun var samme alder. Tror det er helt normalt. Men frustrerende er det da. Jeg prøver at minde mig selv om, at det bare er en fase. Håber din pige bliver mere rolig snart.

Christiane og Theodor 070908

zina1977zina1977
    Medlem

hvor længe varer den fase??? For sådan var min søn slet ikke

Har du prøvet at give hende sukkervand? Det hjælper her når alt andet er prøvet. Babyen skal have ca. en tsk og blandingsforholdet er en spiseske sukker i 50 ml kogende vand og så i køleskabet. Det virker rigtig godt her hos os nårhun at vrælet i timer og bliver helt svedig.

Rose her kan også tage nogle ordenlige vræleture om aftenen og det virker som om hun keder sig lidt om aftenen for det hjælper at danse med hende, cykle med hendes ben, ligge hende på maven med hovedet ned af, eller gå rundt og vugge med hende. Hvis der er noget vi gerne vil se i tv sidder vi på en stor yoga-bold og hopper op og ned med hende

Anonym
    Gæst

Puha – vi oplever PRÆCIS det samme med Anton som nu er tre uger gammel. Han har gjort det i ca. en uges tid nu og ja – det er dødfrustrerende og man føler sig så magtesløs. Så jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor lang tid denne fase er på??

gukkigokkigukkigokki
    Medlem

Jep – vi har også oplevet det. Valdemar er 5 uger nu, og de sidste små to uger er det gået godt. Den sidste uge har han været så ganske ekselplarisk, sover både dag og nat i flere timer ad gange – det er jo en helt anden mor der skriver her:-) Så Vibse og I andre, det går over igen:-)

KH Line og Valdemar 5 uger

Anonym
    Gæst

Tak Line ;-)). God søndag til hele familien….

Anonym
    Gæst

Kunne ligeså godt ha været mig der havde skrevet det indlæg. Min datter på 3 uger er urolig på samme måde som du beskriver hver aften ved nogenlunde samme tid. Og ligegyldigt hvad man gør hjælper det bare ikke. Men det er kun om aftenen, om dagen spiser og sover hun fint. Håber det bare er en periode…

Helene

LaviolaLaviola
    Medlem

Ja, vi oplevede det med vores datter, da hun var 3 uger gammel og frem i lidt tid indtil vi ved et tilfælde glemte d-dråberne i to dage (sikkert grunde træthed og frustration) og så stoppedde det. Læste så, at forholdsvis mange babyer ikke kan tåle olien fra d-dråberne. Vi skiftede med lægens tilsagn til acd-dråber (dem til fortidligt fødte) og væk var al ubehag og utilfredshed om aftenen… Så måske er det et forsøg værd for jer. Det er jo lynhurtigt og ganske ufarligt at teste, blot to dage uden d-dråber og så skal resultatet i alt fald være tydeligt, hvis det er årsagen…

Hilsen Helle 32+0

zina1977zina1977
    Medlem

Nu har den aften uro blevet værre. Det varer op til 2 timer. Jeg tænker om det er fordi hun ikke sover så godt om eftermiddagen og nogle gange slet ikke. I går var hun vågen fra 16 til 21. Først kl.21 faldt hun til ro, efter 2 timer med at vugge, går, gynge, drikke the, mælk osv. Jeg var nød til at skifte hende så meget svedte hun mens hun kæmpede imod. Jeg kan bare ikke får hende til at sove så godt om eftermiddagen som om dagen. Måske bliver vi nød til at går en lang tur med hende, og så se om det hjælper med aften skrigeri, altså hvis grunden er at hun er overtræt.

zina1977zina1977
    Medlem

hun har gået til zoneterapi,og har også fået kraniesakral terapi. Men hvordan skulle det så hænge sammen at hun næsten aldrig skriger så meget om dagen. hun kan græde når hun sover, men så får hun bare så sut igen. Men om aften er der ingenting som hjælper

Anonym
    Gæst

Har I fået hende tjekket af en børnefys, kiropraktor, KST eller andet, der kan undersøge for skævheder i kroppen?? Eller prøvet zoneterapi??

Cristina 19+5 og Sebastian okt 06

Helle1981Helle1981
    Medlem

Hej

Jeg tænkte på, om det kan være noget med maven, for så er mylicon-dråber måske vejen frem. Vi brugte dem til vores første barn med god effekt.

Hilsen Helle

biothermbiotherm
    Medlem

hej.

vi har det samme cirkus hver aften med vores datter- hun sover også fint om dagen og skriger faktisk aldrig om dagen. hun sover heller ikke så meget fra sidst på eftermiddagen. men jeg har lige snakket med min sp her i dag og hun mener at det er fordi hun bliver overtræt og ikke kan finde ro. har selv haft samme tanke så derfor tror jeg ikke at der er noget galt.
    men jeg syntes også at det lyder af lang tid fra kl 16-21 for sådan en lille pige at være vågen. min sp foreslog mig barnevognen som du også selv er inde på- enten at vugge hende i eller gå en tur.

håber det snart går over

mvh mette

zina1977zina1977
    Medlem

dem har vi også prøvet. dem får hun også nu, for jeg kan se at hun krøler helt sammen når hun skal slå en prut.men men, jeg tror bare ikke at det er maven. Det kan være en kombination af alt det sammen. Vi prøver lige i dag at min mand går en tur med hende om aftermiddagen, så må vi se. Man det er godt nok frustrerende. Og jeg håber f…. at det går over. For min psyke kan ikke holde til det her i længde

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.