Baby der ikke sover…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 Baby der ikke sover…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Helle1981Helle1981
    Medlem

Hej

Jeg sidder her og bliver lidt småirriteret over, at min pige på 15 dage er så svær at få til at sove og når hun sover, er det meget urolig søvn. Hun falder ikke sådan bare i søvn, hverken i barnevognen eller i armene.

Hvordan er jeres små? Falder de bare omkuld af sig selv eller tager det også lang tid? Og er der nogen, der har nogle gode tricks. Husker også det var et problem med vores første barn – hmm, måske ligger det i generne at være meget vågen!!!

Håber I har nogle gode råd, for jeg synes faktisk den uro er lidt hård, for man har aldrig ro til lige at smutte i bad eller drikke en kop kaffe i fred og ro.

Men måske jeg bare skal være tålmodig og tro på det bliver bedre af sig selv.

Helle og Julie 15 dage

Anonym
    Gæst

Børn er jo forskellig, men herhjemme har begge mine drenge faldet godt til ro og i søvn når de blev pakket i barnevognen og kom udenfor.
    I mødregruppe i går sagde de “gud pakker du ham så meget ind” – og ja det virker.

Carl sover nu i voksi, men jeg gjorde det samme med lift og dyne. En varm dragt, hue på og så hans arme ned langs kroppen og dynen godt om så han fakstisk ikke kan bevæge sig, en sut i munden og ud i kulden – så dejser han med et samme.

Om aftenen bliver han rullet i sin dyne hvos han er træt og bøvler. Storebror på 4½ beder stadig om “at blive rullet” når han er træt eller ked af det.

De skal selvfølgelig være mætte, trætte og have ren ble. Hvis jeg prøver og han er sulten, kan jeg godt pakke ham ud igen og give ham bryst.

Held og lykke med lillepigen.
    Kh Maiken

Challa28Challa28
    Medlem

Hej Helle,

Jeg kender det alt for godt.
    Vores Andreas har kolik og græder utrøsteligt om aftenen – typisk fra 16 – 01.00. Men heller ikke om dagen finder han ro – han sover maksimalt 1 ½ time i barnevognen af gangen, og det kræver tålmodighed at få ham til ro derude.
    Han kan ikke lægges vågen i liften eller seng – han skal reelt være faldet i en ret dyb søvn inden det lykkes.

Tror jeg vil prøve Maikens “rulle-råd” – det kunne være det kan hjælpe.

Vores førstefødte sov her og der – allevegne, – og kunne lægges vågen i seng, lift, barnevogn – uden at der skulle gøres yderligere.

Hvor er børn bare forskellige!

😉

Kh.
    Charlotte

DianaaaDianaaa
    Medlem

jeg vil også gerne anbefale det med at svøbe eller putte dem hårdt i dynen. Det er altså effektivt og så en lille hue på også selvom det er indenfor, det giver altså en eller anden form for ro:-)
    mvh Diana

Anonym
    Gæst

Ja, tak for tippet om at rulle baby ind i dynen! Det har bare hjulpet på Joanna – nu falder hun hurtigt til ro, hvor hun før ligesom vækkede sig selv gentagne gange med de små spjæt hun gør med armene.

Katrine og en søde sovende Joanna – pakket ind som en lille larve!

LT1976LT1976
    Medlem

Her hos os hedder det “at være en baby-larve” når Sofie er pakket godt ind i dynen. Det er fantastisk effektive 🙂
    Lotte & Sofie 300908

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.