Godnat-rutine

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    difdifdifdif
    Medlem

Hej med jer,
    Vi har ogsaa vaeret igennem den aftenuro som mange af jer beskriver. Nu er Findlay 6.5 uger gammel og det virker som om det er ved at gaa vaek. Indtil videre har vi ladet ham styre mht amning og har taget ham med op naar vi gaar i seng, men nu taenker vi paa at starte en aftenrutine. Maaske et bad, amning og en sang? Hvornaar vil I starte en rutine og hvad vil I goere? Hvad tid skal man laegge de smaa i seng – de skal jo stadig ammes adskillige gange i loebet af natten.. Gode raad og erfaringer modtages gerne!

Haaber I alle har en god weekend 🙂

Mette

Jeg følger lige med her….har nemlig tænkt på præcis det samme! Er klar til lidt rutiner ift hendes nattesøvn, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an. Altså de skal jo ret tidligt i seng når de bliver lidt større…men hvornår starter man på det? Kommer det bare helt naturligt?
    Lige nu har vi den rutine at hun får sin sidste aftenflaske når vi går i seng ca kl 23.00. Så bliver hun puttet ved siden af os…..og så starter “natteshowet” som vi kalder det, med madning hver 3 time og masser af grynten og jamren.
    Har også selv tænkt på at starte en rutine med noget badning, madning og sang…..men mon det alligevel gør nogen forskel ift nu? Tvivler egentlig lidt…

Nå, men jeg kunne ihvertfald også godt bruge lidt råd 🙂

Hilsen Christina og Mathilde (næsten 6 uger)

Anonym
    Gæst

Jeg har lige puttet Carl i seng.

Vil også prøve at starte aftenrutine, storerbror var så svær at putte og som baby faldt han bare i søvn på mig i sofaen eller hvad der nu var hyggeligtst. Måske ikke så god en idé i længden. (men meget meget hyggeligt)

De sidste 14 dage har Carl sovet ude i barnevogn om aftenen og så har jeg taget ham ind og med i seng når jeg gik i seng ca. kl. 23.

Men nu vil jeg prøve at putte. Han er kommet i nattøj sammen med storebror, ammet, en sang sammen med storebror og så ind i et køligt soveværelse, puttet godt til med dyne og sut og så nogle ture med spilledåsen og sving i vuggen (har en hængevugge) og så gik jeg bare (har babyalarm) og så sov han…..

Mon det bliver ved med at være så let…..
    Synes det er lidt svært, for nogle aftener sover han lur fra kl. 18 og frem….. men i dag var han vågen fra kl. 16.30 og tog kun en lille 10 min. lur i stuen.

Men find ud af hvad der passer dig – og lav det til rutine – du bestemmer og så følger de små med. Tror ikke det er nogen god idé at lade barnet bestemme helt selv, hverken som baby eller større. Altså forstået så der er nogle rammer du har sat og passer familiens rytme og så følger de med.

Held og lykke
    Kh Maiken og Carl 6½ uge

Mocca2goMocca2go
    Medlem

Vores dreng er 6 uger i dag, og vi har endnu ingen putte-rutiner. Men jeg regner med (/håber på), at vi kan starte, når han er omkring 3 måneder. Det gjorde vi med storesøster. I begyndelsen ikke på et fast tidspunkt, men når hun var træt om aftenen. Det blev dog hurtigt samme tid hver aften; ca. 20.30-21. Hun var ikke i bad hver aften, for det kan være svært at holde, hvis man f.eks. spiser hos venner (eller ikke lige gider!), men hun fik altid nattøj på, mens jeg sang “Elefantens vuggevise”. Så blev hun ammet, og derpå faldt hun i søvn hos en af os, men inde i soveværelset. Hun var MEGET svær at putte, så denne del tog ½-1 time i starten. Efter et par uger kunne vi bare lægge hende ind i seng, når hun var blevet ammet. I starten kom hun over i vores seng, når hun blev sulten 1. gang i løbet af natten, men efterhånden kunne jeg lægge hende tilbage i tremmesengen, og i løbet af en måneds tid sov hun der hele natten. Da hun blev lidt større, begyndte hun at få læst godnathistorie.
    Jeg glæder mig til at få en rutine med Theodor også, for jeg savner lidt noget “voksentid” om aftenen.

Christiane og Theodor 070908

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.