Hjælp, I kloge piger!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 Hjælp, I kloge piger!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja – der dukker godtnok mange spørgsmål op når man sådan bliver mor for første gang! Jeg håber I vil være så søde, at hjælpe mig med at svare på dem…! Tusind TAK på forhånd! 🙂

1) Jeg fik jo kejsersnit; hvor længe gør arret ondt? Og skal der være noget hårdt at mærke under arret?

2) Hvor længe varer barselflåden? Og hvordan ser det ud? Jeg har blødt nu 14 dage, men stærkt aftagende. Det er lissom rød-brunt og lugter en smule grimt…

3) Hvornår må/kan man have sex igen efter fødsel ved kejsersnit?

4) Hvor meget kamille-te må man give sin baby?? Joanna falder nemlig godt til ro efter en lille sjat efter amningen… Det er uden sukker og vi taler højst 10-15 ml ad gangen.

Igen – tak for hjælpen!

Katrine og Joanna 061008

smilla25smilla25
    Medlem

Jeg kan prøve at svare på nogle af spørgsmålene=) Jeg fødte også ved kejsersnit, og det er først nu 6 uger efter hvor jeg kun får ondt hvis jeg laver for meget, løfter for tungt osv osv…
    Det hårde du kan mærke under arret tror jeg er noget arvæv der bliver dannet…det fik jeg ihvertfald at vide…

Ang blødning så siger de kloge at det er normalt at bløde optil 6-8 uger efter fødsel….

Håber det hjalp lidt=)

RandiTRandiT
    Medlem

Det er 18 dage siden jeg fødte og jeg bløder stort set ikke mere, kun en lille smule brunt i trusseindlægget.

Randi

Mht kamillethe så får Mathilde det også…..gerne en til to gange om dagen. Hun får ca 20-25 ml hver gang.
    Har spurgt sundhedsplejersken og det skulle ikke skade at give den mændge….og det har hun fået fra hun var ca 3 uger gammel.

Hilsen Christina og Mathilde 6 uger

EnemeneEnemene
    Medlem

Mht. sex, så mener jeg at det er bedst at vente til barselsflåden er overstået. Sidste gang varede det 6 uger for mig, og det var også efter kejsersnit

Hilsen Lene og Marie 300908

HemeraHemera
    Medlem

Det hårde du mærker er sikkert arvæv som en anden også skriver. Du kan med fordel massere det, gerne et par gange dagligt – på den måde kan man faktisk få det hårde til at forsvinde, så du ikke har et knudret og hårdt ar. Det kan godt gøre ondt at massere, men tror mig det er umagen værd. (har selv haft stor succes med det efter 2 operationer på armene).

KH Helene

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.