‘overflødig’ far

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 ‘overflødig’ far

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    mettenamettena
    Medlem

Hej

Herhjemme har vi også nogle aftenture, som de en del af jer har skrevet om. Og ud over at det selvfølgelig er frustrerende, giver det også det problem, at Maries far kommer til at føle sig ret overflødig, for det er faktisk kun mig, der kan få hende til at falde til ro.
    Det ved vi jo godt er ret naturligt, da det jo er mig, hun er mest sammen med, og det er mig der har mælk til hende osv., men faren bliver alligevel ked af det, fordi han ikke føler, han kan trøste hende.

Oplever I også det? Og hvad gør I? Kan man gøre noget?

hilsen
    Mette og Marie (8 uger)

gukkigokkigukkigokki
    Medlem

Hej Mette, jo vi kender det godt herhjemme. Selvfølgelig kan far hjælpe, men det er svært når han ikke tror på at han kan gøre en forskel. Herhjemme er det blevet bedre, fordi jeg fortæller ham de måder jeg trøster på, ofte er det fordi han holder ham anderledes og jeg går jo hjemme med ham hele dagen og kender ham bedre og ved hvad der virker. Så måske du skulle prøve at guide ham til hvordan du gør for at trøste?? Det har i hvert fald virket herhjemme og min mand nyder nu at tage ham når han græder og det ikk er fordi han er sulten.. Han føler nu han kan finde ud af det 🙂 Og det er en stor hjælp og aflastning for mig..og jo det er synd for dem når de føler dig overflødige og jeg forstår dem godt..

Held og lykke.

Kh Line og Valdemar Tino 6 uger i dag:-)

pjgk04pjgk04
    Medlem

min kæreste bærer vores datter på sin ene arm, hvor hun ligger på maven med hovedet ved hans albue og kigger ud (hvis du forstår hvad jeg mener) det er super hårdt og jeg kan ikke holde til det så længe af gangen (hun har kolik) men han er jo stor og stærk. ;o) hun elsker at ligge sådan, og så vugger han hende medens han går og rydder lidt op f.eks. det falder hun tit i søvn af. så nogle gange er far bedre end mor her hjemme. med vores store dreng var det som hos jer…

hvis i har sådan en stor gymnastikbold kan han måske prøve at sidde på den og hoppe lidt med hende, det plejer at få dem til at falde til ro.

kh josefine :o)

thrupsthrups
    Medlem

Jeg kom lige forbi fra maj. Her gjorde vi det at far og Julie tog eftermiddagsluren sammen på sofaen, hun sov rigtig godt på hans brystkasse, og lærte hans lugt og hjertelyd at kende. Han havde stadig svært ved at trøste, men han fik lov at prøve ca 1000 gange og pludselig havde han fundet sin måde at gøre det på. Jeg vidste (og ved) at det han gør er helt forkert – eller ikke som jeg ville have gjort det men det virker for ham 🙂 Julie er stadig mors pige men far er også god nok og de hygger sig sammen.

Begynd eventuelt træningen en formiddag hvor hun er lidt lettere at stille tilfreds, de skal jo have nogle gode oplevelser sammen de to.

Trine og Julie der sover lææænge endnu

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.