Hvordan er det med de slynger…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 Hvordan er det med de slynger…?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    sisling32sisling32
    Medlem
    Helle1981Helle1981
    Medlem

Hejsa

Julie på 3 uger vil allerhelst sove på armen. Overvejer derfor at investere i en slynge, men dem jeg har set indtil videre ser enten ikke særlig behagelige ud for baby eller ser svære ud at “montere”.

Kan I anbefale en slynge, som er nem at bruge?

Hilsen Helle og Julie 3 uger om sådan cirka 20 minutter….

moarsnartmoarsnart
    Medlem

Hej hej..

Jeg er selv i gang med den store slynge-research.. Min søn er 2 måneder nu, og jeg ville ønske, at jeg var gået igang med at undersøge det for længe siden.. Har lige syet en strækvikle, og den er et hit – han sover så snart jeg binder ham i den 😉

Men den er selvfølgelig lidt besværlig at binde..

Jeg har været en del på youtube.com og kigge på demonstrationer at slynger..

Nu, hvor din kun er 3 uger, vil jeg anbefale dig at se denne video på youtube “cradle carry” (bare skriv det i søge-feltet) – det ser godt nok nemt, hyggeligt og behageligt ud… Den vil jeg anskaffe mig før jeg får den næste, så jeg kan bruge den fra nyfødt.. Tror min søn er for stor til den, da han er ret lang..

Knus Maria

Jeg har en ringslynge og er glad for den. Rose vil nemlig også bæres konstant men med slyngen er der mulighed for at ordne lidt vasketøj osv. Det tog et par forsøg for at finde ud af at bruge den. Pt kan jeg desværre ikke bruge den pga. dårlig babs øv øv Så der er vasketøj all over

DianaaaDianaaa
    Medlem

hej
    nu er det trejde gang jeg har småfolk i huset (har en dreng på 6 år, tvillinger på 20 mdr og så en lille dreng på 5 uger).
    Jeg har både en ringslynge og en bæresele, men synes ikke det fungere.
    Jeg er dog så opsat på at finde noget som virker, så derfor har jeg lige bestilt en vikle, da jeg tror det er bedre.

Jeg synes barnet bliver for tung i bæreselen (den er rigtig hård ved skulder og ryg), men min mand er rigtig glad for den.
    Ringslyngen synes jeg ikke fungere fordi jeg synes jeg skal holde ved barnet/slyngen når f.eks jeg bukker mig forover og ja så giver det mig jo ikke hænderne fri som egentlig var det som jeg ønskede.

Nu prøver jeg så strækviklen, da jeg tænker at barnet sidder tættere på min krop og dermed vejer mindre på skulder og ryg. Desuden så bliver barnet jo “spændt” fast så jeg ikke skal holde ved det.

mvh Diana

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.