er tilbage igen og mangle hjælp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2008 er tilbage igen og mangle hjælp

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

hej allesammen
    ja jeg har så fået konstateret fødsels deptration :o( det er ikke sjovt…
    for eg har verdens største skyld føgelse over for malthe… jeg er ikke en god mor og det er forkert at vi har fået han for jeg kan ikke tage vare på ham og han vil have det beder uden mig…
    så det er ikke så sjovt…¨
    min sunhedsplejske siger at jeg skal snakke om det men det er ber svært… og at jeg skulle prøve at skrive med jer om det for måske kunne det hjælpe fordi jeg ikke sider i samme rum som jer…
    er der nogle det har det på samme måde??
    jeg tuder over det minste…
    hilsen christina og malthe 6uger og 2 dage

Anonym
    Gæst

Jeg fik en fødselsdepression og fik medicin. Det hjalp mig i løbet af en måneds tid. Får du medicin? Hvis ikke, SKAL du snakke med nogen om det. Jeg stoppede med medicinen i sommer, da jeg blev gravid. Havde taget medicin i et år og skal muligvis på medicin igen inden alt for længe.. Men det er ok, for jeg ved at det hjælper og uden, er jeg fortabt.

Og du er ikke nogen dårlig mor! Du har taget kontakt til læge og sundhedplejerske og det er et vigtigt skridt på vejen, mod at blive rask! En depression bør ikke være tabu, for der er SÅ mange mennesker, der lider eller har lidt under en sådan diagnose. Og det er jo ikke en permanent tilstand, det er en ubalance i hjernen og det kan sagtens genoprettes – enten med medicin eller samtale. Mange lider i stilhed, som du, og det vinder man altså intet ved. Hvis du melder ud til din kæreste/mand, forældre, venner og veninder, mødregruppe eller andre, du har tillid til, er jeg sikker på at du vil få tilbudt hjælp og støtte i den svære tid. Er helt sikker på at du vil finde støtte herinde, men en person der også kan give dig et kram, hjælpe med opvasken, gå en tur med den lille mens du får en lur eller bare lytte, er 100 gange bedre.

Stort knus og tanker, Cristina 20+3 og Sebastian, okt 06

zina1977zina1977
    Medlem

hej christina, jeg havde depresion sidste gang, og det var meget hård. Men jeg fik hjælp fra min familie, og så stoppede jeg med at amme. Det gjorde mig vanvitig, jeg kæmpede hele tiden med at amme. Og da jeg stoppede så begyndte det hele at går bedre. min mor hjalp mig meget. Det nytter ikke noget at ikke snakke om det.det gør det kun værre. Men tror mig, det går over. kæmp imod det. knus zina og melisa snart 8 uger(med kolik) og ismar 05

HemeraHemera
    Medlem

Vil bare give de andre ret. Du skal gå til din læge (hvis ikke du allerede har været der), for der er hjælp at hente og du skal have noget professionel hjælp dvs enten psykolog/psykiater og sandsynligvis også noget medicin for at komme ovenpå igen. Det er virkelig vigtigt at du får det, og jo før jo bedre. Desto længere tid du går uden at få behandling jo længere tid vil det også tage at komme ovenpå igen…og husk at DET BLIVER GODT IGEN!! Også selvom du måske ikke selv tror på det lige nu….

God bedring
    Helene

RandiTRandiT
    Medlem

Hej Christina
    Øv, det er er hårdt. Jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Jeg vil ikke sige, at jeg havde en depression pga. fødslen, jeg har haft psykiske problemer i mange år, men det gorde det selvfølgelig ikke lettere at håndtere, da jeg fik mit første barn. Jeg talte med min læge om det og fik medicin (Cipralex), desværre måtte jeg selv betale for en psykolog, men det har da hjulpet mig.
    Selv om man føler man er en dårlig mor, så kan man sige, at hvis man søger hjælp, taler om det og er åben omkring det (selv om det er svært), så GØR man jo netop noget og viser derfor, at man elsker sig barn og gerne vil have det bedre, så man kan glæde sig over det og få det bedre med sig selv.
    Det er aldrig nemt at indrømme, at man ikke kan magte sit liv (jeg har talt med mange “behandlere” i tidens løb og det er svært hver gang man skal “lukke op”), men man får det altså kun bedre, hvis man gør det.
    Jeg håber du får mulighed for at få noget hjælp, så du også kan nyde at være blevet mor.
    Held og lykke, skriv endelig igen.

Randi

pjgk04pjgk04
    Medlem

Jeg er ked af at høre at du ikke har det godt.
    Jeg var ved at få det ret skidt efter fødslen og jeg tror at det kunne have udviklet sig til en slags fødselsdepression. Jeg snakkede 2 x 1½ time med en rigtig sød dame som var uddannet ved GAIA-instituttet. Det var rigtig effeltivt og hjalp mig rigtig rigtig meget. Det er lidt dyrt, men alle pengene værd.
    Prøv at google det og læs lidt om det og se om der er en i nærheden af hvor du bor.
    skriv endelig herinde igen hvis det kan hjælpe. :o)

Jeg håber snart at du får det bedre.

Kh Josefine

PS Der er ingen tvivl om at du er den bedste mor Malthe kunne ønske sig.

tak alle sammen fordi i tror på mig…
    jeg var til et møde i går med 2 sunhedsplejsker der her spicale i fødselsdeptration.. og jeg skal starte på onsdag i en gruppe med andere mødrer som har det som mig, og jeg skal ned til min læge på mandag tilo 8 ugers undersøgelse og formentelige snakke medicin med ham der…

jeg føgler bare ikke at der er nogle der kan forstå mig, for alle siger jo han er så nem og ja det er han da også men , jeg bliver bare ked af det når kjeg kikker på ham, jeg har bare føglesen af at han ikke har det godt når jeg er hos ham… det er i sær når jeg er alene… så jeg prøver hele tiden at lave noget hvor jge kommer ud bland ander med det er squ svært for alle mine venner og famile arbejder jo og det skal også passes…

håber bare at det kommer til at hjælpe så jeg kan få den føglese som jeg buste have…

hilsen christina og malthe 6 uger og 5 dage

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.