Hvor ofte bader I de små??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Hvor ofte bader I de små??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter

Hejsa

Mine børn har tendens til tør hud og kommer “kun” i bad ca. 2 gange om ugen. De bliver jo ikke beskidte i den forstand. Sålænge Antons hud er ok med det, kand u sagtens fortsætte når nu han er så glad for det.
    VH Lise

Ganske kort spørgsmål:

Hvor ofte har I jeres baby i bad??

Vi bader næsten hver dag, fordi Anton er så glad for at komme i bad. Men der kan dog godt gå to dage imellem, men som regl ikke længere.

HelperHelper
    Medlem

To gange om ugen og en tur i svømmehallen 🙂

her er det også et par gange om ugen. for det meste med mor eller far under bruseren. klatvask af diverse folder de andre dage!
    kh signe og lau

Hej Jonas bader hver anden dag og ææææææælsker det :o) Vi går også til babysvømning og det er helt fantastisk
    Malene

Dodo78Dodo78
    Medlem

Her er det hver anden dag… Og nogle gange med under bruseren hvis hun har gylpet meget…. Hun nyder efterhånden meget at komme i bad, så jeg overvejer babysvømning…

shoxxxshoxxx
    Medlem

Vi bader 2 gange om ugen, for ikke at Antons hud skal blive tør. Rådførte mig med min sp, og hun sagde at 2 gange om ugen var nok.. Vi vasker dog hver dag med klud i alle folder, hoved, hænder osv. 🙂

KH Louise

leandeleande
    Medlem

Hejsa. simon kommer i bad hver aften. har altid været superglad for sit aftenbad. daniel kommer med i sit badekar hver anden dag. simpelthen fordi han lugter pænt efter gylpning.
    leande

Hej, Tobias er i bad hver 2. dag og klatvaskes grundigt i alle folder den dag, han ikke er i bad. Han får bådt hår i badet, og håret vaskes med babyshampoo 1 gang ugentligt. Håret bliver jo snusket (han er meget langhåret og har meget hår generelt), og så gylper de jo, så jeg synes, det er nødvendigt. Jeg gør det om morgenen, kroppen bliver dejlig gennemvarm, han har svedt meget om natten, og så er det en god start på dagen 😉

Christina og Tobias.

Berit77Berit77
    Medlem

Og derudover lidt vaskeklud her og der dagligt.

Som de andre også indikerer, er det jo vigtigst at du lægger mærke til om Antons hud kan tåle det. Hyppig vask gør huden tør og nogle mennesker (og i sær babyer) har mere tendens til dette end andre. Får Anton tør hud eller små knopper på kroppen, er det er tegn på at han nok kun skal i bad et par gange om ugen. Ellers skal du bare bade løs…når han nu er så glad for det.

Ang. sæbe, så bør man kun bruge sæbe på babyer i armhulerne, skridt, numse og fødder (når de bliver lidt større og kan få sure tæer). Og dette kun når de er beskidte disse steder. babyer har IKKE brug for at blive vasket med sæbe – heller ikke i håret!

For at underbygge min “påstand” vil jeg fortælle at min dreng på 3 år havde knopper og tør hud, da vi vaskede ham med sæbe 1 gang ugentligt. Da vi stoppede dette og nu nøjes med max. 1 gang månedligt er knopper og tør hud fuldstændigt forsvundet. Han er i brusebad hver dag og i karbad ca. 1 gang ugentligt. Så det er ikke vandet i sig selv, der har givet ham tør hud, men sæben. Min søn har aldrig fedtet hår, sure tæer eller andet, man kunne ønske sig at fjerne med sæbe…sæbe er unødvendigt til børn. Min lille Kamille har fået håret vasket med babyshampoo et par gange efter jeg har haft det fedtet helt ind i olie for at fjerne arp. Mange (inkl. SP) har bemærket at hun har utroligt fin hud – helt uden brug af sæbe…Men hun er i bad ca. hver 2. dag og hun elsker at plaske.

Heidi

PS: det er selvfølgelig den mildeste babysæbe, vi snakker om…;-)

Til det vil jeg så bare sige, at Tobias trænger til hårvask med babyshampoo, fordi at gylp i håret ikke dufter så herligt og altså ikke forsvinder bare ved vand (lugten). Han sveder også ekstremt om natten, så jo, hans hår virker faktisk snusket efter en uges tid, og efter shampooen så dejlig rent, blødt og silke-agtigt. Men nu har han også virkelig hår næsten som en voksen…
    Det er nok forskelligt hvordan børn reagerer på sæbe og meget bad osv. Tobias har ihvertfald ingen knopper.
    Og endnu en lille tilføjelse: Sure tæer er vist ikke kun forbeholdt større børn. Det får Tobias da allerede nu.

KH
    Christina.

He he…ja, Anton har nu også lidt sure tæer ind imellem 😉

Hvis der er nogen der mangler en god olie til badet, kan jeg anbefale Kokos-olie fra Matas. 100% naturprodukt og meget effektivt. Kan i øvrigt også bruges engang imellem på meget tørre pletter på huden, hvis der er sådan nogle.

ja undskyld…

Men kokosolie, kommer ofte fra Borneo, hvor man udrydder regnskovene og ødelægger 100.000vis af km2 af naturlige levesteder for dyrearter vi måske ikke en gang har opdaget endnu…

vil ikke være hellig, for jeg ved at der også er kokosolie i de D-vitaminer, jeg selv giver til Kamille. Men jeg prøver at undgå at købe noget der kunne stamme fra Borneo.

Undskyld hvis jeg har ødelagt stemningen :S

Heidi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.