Mor ud af huset

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Mor ud af huset

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    dorte8dorte8
    Medlem

Nå nu synes jeg snart det er ved at være tid for min den store, til at få lidt tid kun sammen med mor, uden lille Signe “sugemalle” også skal deltage.
    Jeg påtænker selvfølgelig at vi tager afsted mens hun sover, men vil gerne malke lidt ud til hende, så det ikke bliver den store fiasko for far at være alene hjemme med hende i længere tid.

Så mit spørgsmål er hvor meget tror i jeg skal malke ud, og hvornår er det bedst at gøre det, synes jo hun tapper mig for mælk hver gang hun bliver lagt til 🙂

KH Dorte og Signe 230708

ja, lige paris…

Jeg malker ud efter Kamille har spist ved mig. Når hun er færdig med at spise malker jeg resten ud – dog uden at malke brystet helt tørt, for så kører jeg jo produktionen for meget op…taler af erfaring. Malkede ud i 4 dage konsekvent efter hun havde spist og malkede nok lidt for længe, for efter 4 dage havde jeg Dolly P bryster 😛

Jeg stiller mælken koldt og samler sammen for 1 døgn, så det giver en rimelig portion. Husk at du må ikke blande varm mælk med koldt. Det skal køle af først.

Jeg har fået at vide at man skal regne med ca. 150ml pr. måltid – altså nu her ved ca. 3 mdr.

God fornøjelse Maren Malkeko 😛

Heidi og Kamille

Anonym
    Gæst

Jeg malker ud fra den anden siden end hvor sønne spiser,men har spiser også altid kun af et bryst her. Jeg kan fint få et måltid ud fra den anden side, men jeg har også malket ud siden han blev født :o) så måske min produktion er lidt højere end ellers…
    Men altså de siger 90% af mælken er gendannet efter 2 timer, så an på hvor ofte barnet spiser kan du jo prøve at malke ud efter den ‘regel’, ellers kender jeg kun nogle som bruger brystpumpen efter barnet har spist og samler op i flere beholdere for at hælde over i en når alt mælk er blevet køleskabskoldt.
    God fornøjelse.

Hej
    Hvis I også malker ud når I ammer – overproducerer I så ikke? Jeres barn skal gerne regulere mælken. Er helt med på at det er nødvendigt når mor skal hjemmefra. Men gør I det også ellers?

Malene

HafferlafiHafferlafi
    Medlem

En god grundregel er at den lille spiser en 6. del af sin vægt om dagen. Så kan du dele det med antallet af gange hun spiser og så ved du hvor meget hun skal have per måltid. Det er nok en god ide at have ekstra, hvis nu far varmer flasken og hun ikke var sulten, men det var noget andet hun pev for, så er mælken spildt og så har han baladen, når hun blir sulten.
    kh
    Majbritt

dorte8dorte8
    Medlem

Hejsa

Så fik vi vores tur ud af huset, mig og Jonas, og nøj hvor han nød at være i centrum, så det var ikke helt skidt. Først i biografen og se far til fire, så en tur i Fætter BR, for til sidst at slutte af med sandwich, på en café hvor Jonas elsker deres mad (lækkert alternativ til fast food).
    Jeg var lidt bekymret for Signe, for udmalkning og mig er ikke gode venner, så der var lige knap 100 ml at give af og derefter ME for resten, men hun havde bare sovet alt mens vi var afsted, og vågnede først ½ time efter vi var kommet hjem (4 stive timer). Havde også prøvet at gøre hende godt træt med zoneterapi, og derefter 3 timer i børnehaven til forældredag, ikke fordi det altid virker, men jeg satsede og vandt :-b

Så nu er der igen glæde i det lille hus:-)

Men tak for jeres gode råd, om ikke andet kan det måske bruges en anden gang.

KH Dorte og Signe 230708

Anonym
    Gæst

Det lyder som en dejlig tur :o)
    Hmmm trættende zoneterapi, hvor sidder de punkter henne af ;o) det vil en meget træt mor gerne vide :o)

Anonym
    Gæst

Ja jeg ville også gerne vide hvor de punkter sidder….
    Dejligt at høre at i har haft en god tur alene dig og Jonas.

Kh Maja

dorte8dorte8
    Medlem

Jeg har ikke fundet sove punkterne endnu, men søger stadig!!!

Hun plejer bare at blive dejlig døsig af zoneterapi og massage. Zoneterapien bliver givet mod mavsen og manglende afføring 🙂

Men hvis jeg finder punkterne for mere søvn skal jeg nok melde ud 😉

KH Dorte

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.