Rød mellem dellerne

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Rød mellem dellerne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    musermor1musermor1
    Medlem

Ja, jeg synes Katrine er blevet lidt rød mellem dellerne på lårene, dem som er med inde i bleen.

Andre der oplever det?

Hvad kan man gøre? Kan man smøre zink salve på ligesom på numsen?

Musermor1 og Katrine

Dodo78Dodo78
    Medlem

Malou havde det på halsdellerne, og sp sagde at zink salve var det bedste, ikke innytyol (ved ikke hvordan det staves) Det skal holdes rent og tørt, og så smøres i et tyndt lag…

Berit0708Berit0708
    Medlem

Åh, det problem har vi også, og det er bare så træls. Her bruges føntørren nu ikke bare i numsen men også til halsen, så det holdes tørt.
    En dag spurgte min svigermor om det kunne være svamp, og det havde jeg virkelig slet ikke tænkt på. I går da Caroline blev vaccineret spurgte jeg lægen, og det var heldigvis ikke svamp. Lægen anbefalede også zink. Indtil nu har jeg, når det har været rigtig slemt, brugt noget fra A-derma som jeg også bruger til rød numse (det er nemlig tyndt og er let kølende)

KH Berit

Anonym
    Gæst

Ja Karla er også indimellem rød imellem delerne. Jeg smører lidt zinksalve på når det er slemt.

Kh Maja og Karla

romancenromancen
    Medlem

🙂 sjovt – her er det også dellen ved halsen der er problemet og det lugtede også. Så jeg er begyndt at vaske hver dag og tørre med føntørren og så bagefter smøre en salve på – det har hjulet meget.

Charlotte

Enig i det hele, men vi smører ikke zinksalve på halsen, men bruger babypudder. Det bruger vi også mellem inderlårene, når Tobias bliver lidt rød der. Det tager faktisk det røde, og så er det jo ikke vådt og klistret som zinksalve jo er.

Christina 🙂

Min SP gav mig et godt råd fra “gamle dage”… Ganske alm. kartoffelmel i stedet for babypudder. Put en finger i melet, ryst fingeren så de største mel-klumper ryger af, og så dup det på de røde steder (jeg bruger det under hagen..)
    Virker.

Dodo78Dodo78
    Medlem

Min sp frarådede babypudder, da det klumper, og faktisk suger fugt til sig… Det lyder heller ikke hensigtsmæssigt i mine øre… Så frem med zinksalven tøser… Og til angreb på det røde mellem dellerne…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.