Bidt af skovflåt

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Bidt af skovflåt

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Bet1979Bet1979
    Medlem

Jeg har for en 1 time siden fundet en skovflåt på Silje i hendes hår-/hovedbund ved højre øre. Fjernede den med en pincet, men fik ikke det hele med. Er nu dybt bekymret, for den må have siddet et døgns tid på hende (hendes far parterede rådyr i går eftermiddags, og jeg fjernede ca. 10 skovflåter på ham i går aftes – fik det hele med). Jeg har søgt lidt på nettet på skovflåtbid, men kan ikke rigtig blive klog på noget. Jeg har lyst til at ringe til lægevagten, men kan/vil de gøre noget??? Skal det sidste fjernes? Tænk hvis hun er blevet smittet med noget!?! Kan slet ikke rumme det, mine tanker flyver rundt. Hvad ville i gøre? Er der nogen af jer, der har oplevet det? HJÆLP!!!

Betina og Silje 3 mdr.

JsLeneJsLene
    Medlem

bare for en ordens skyld.

Mange hilsner,
    Lene

Bet1979Bet1979
    Medlem

Som overskriften lyder, har jeg haft ringet til vagtlægen. Fik at vide at der vil være rødt omkring stikstedet i nogle dage, og at vi skal holde meget øje med om rødmen breder sig. Han forklarede mig at “kun” hver 6. skovflåt smitter med borrelia og at de skal have suget blod i mindst 24 timer førend der er smitterisiko (hvilket den jo også har!). Han mente ikke at jeg skulle være bekymret, men holde godt øje med det. Synes bare stadig at jeg er bekymret! Men må slå koldt vand i blodet, men hvor nemt er det lige, når det drejer sig om sådan et lille pus, der er blevet bidt af en skovflåt og stadig har noget siddende af den! Tænk hvis hun får borrelia! Jeg ringer måske nok til egen læge i morgen… Ikke fordi han kan gøre mere ved det, men det kan være at hans ord bedre kan berolige mig.

Tak for jeres svar

Hilsen Betina, en bekymret mor og Silje, der sover uvidende om hvor bekymret hendes mor er!

sannemus72sannemus72
    Medlem

bare for en sikkerheds skyld og for at få ro i sjælen.
    Knus Sanne og Nicoline – 9 måneder

Anonym
    Gæst

Ring nu til den vagtlæge… Jeg ved ikke noget om skovflåter, men kun at det er noget skidt at være blevet bidt af dem. Du skal bare ringe, hellere en gang for meget end en gang for lidt, det er jo det de er der for 🙂

JsLeneJsLene
    Medlem

Det lyder som en rigtig god idé at tale med din egen læge – og evt få ham til lige at kigge en gang. Måske han kan få det sidste af flåten ud af Silje.

Jeg kan godt forstå at du er bekymret – håber din læge kan finde tid til lige at kaste et blik på den unge dame, så hendes mor kan slippe bekymringerne for denne omgang.

Mange hilsner,
    Lene – som har meget lidt til overs for bidende og stikkende insekter 🙁

Bet1979Bet1979
    Medlem

Jeg opdagede en skovflåt mere på Silje her i formiddag, da vi var til babysalmesang. Da vi var færdige ringede jeg til egen læge, sekretæren bad mig komme ind med hende kl. 14.20 så ville lægen fjerne skovflåten. Endnu engang overmandede bekymringen mig og jeg havde en stor klump i halsen. Har jo så nu været til læge, hvor han fjernede skovflåten med en speciel pincet. Han beroligede mig også med at det var et ben der sad tilbage fra den jeg fjernede i går aftes. Skal holde øje med rødme omkring bidstederne og feber den næste uges tid. Det hjalp lidt på det, men jeg har det da ikke godt med at min lille pige er blevet bidt af to skovflåter… Håber bare at der ikke sker noget med hende.

Betina og Silje

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.