Motion igen….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Motion igen….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #556912

    Hej
    Jeg er ved at være klar til at komme igang med motionen igen. Føler at min krop har overskud men min hjerne er åbenbart ikke helt klar. Kan simpelthen ikke komme ud af døren, sætter mig istedet med et blad/foran pc og slapper af…. Hvordan gør I? Jeg har gået meget med barnevognen da jeg ikke vil vænne Jonas til at falde i søvn på den måde – tror ikke at det er en god ide på længere sigt….
    Malene

    #2572821
    Anonym
    Gæst

    Jeg er nok bare så heldig at jeg har tabt det hele og lidt mere til, (sorry :-))
    Men det er altså bare en hvilepude kan jeg love for, for jeg er da stadig bare total slap i betrækket over det hele (3. barn) Men jeg kan heller ikke komme afsted, skulle måske overveje sådan en stepmaskine, den fylder vel heller ikke ret meget.
    Jeg vil egentligt også gerne i gang med det helt store, ex. fitnescenter, men jeg kan bare ikke lige overskue hvornår det skal være.
    Det gør det altså heller ikke nemmere at det bliver koldt og mørkt nu – ja undskyldninger er der nok af…….

    #2572820

    Jeg er i gang!

    øj, det lyder godt – og nok også lidt bedre end sandheden. Men jeg har en stepmaskine herhjemme og den har jeg da fået støvet af 🙂
    Min form er under nulpunktet, så jeg må (kun i dette lukkede forum) indrømme at jeg er oppe på 5 (læs: FEM) minutter på maskinen og så er jeg færdig… Det er godt nok også 5 minutter på fuld knald, men det er ikke længe.

    Jeg har sagt til mig selv at det er bedre at starte med 5 minutter og ha’ mod på det igen i morgen end at tage 30 minutter og ikke kunne klare tanken om at skulle på igen. Desuden så jeg i programmet “ha’ det godt” med Marianne Flormann at 15 minutters højintensiv aktivitet er bedre end 30 minutter ved moderat tempo.

    Jeg kan overhovedet ikke overskue at skulle ud af døren! Derfor virker det bedre for mig at ha’ sådan en tingest stående (og nogen gange samle støv 😛 ).
    Men kender dit problem, for lige nu sidder jeg her og skriver i stedet for at bruge tiden på motion….inspireret heraf, vil jeg skynde mig at slukke pc’en og smutte ud og tage mine 5 minutter og love mig selv at det bliver 6 minutter i morgen.

    Heidi – med 7 graviditetskilo, der har sat sig fast 🙁

    #2572822

    Hej Malene

    Jeg gik og gik og gik. Jeg har siden midt i august gået en time hver dag, enten med barnevogn eller med mp3 i øret med noget musik i et højt gå-tempo. Efter nogle uger begyndte jeg at lægge nogle små løbepas ind,og nu løber jeg 40-50 min. hver 2.-3. dag. de dage jeg ikke løber, tager jeg en time på gå-ben som før. jeg har efterhånden smidt 8 kilo. Jeg var topmotiveret, hvilket betyder rigtig meget, men måske du kan hjælpe motivationen lidt på vej…jeg har brugt puls-ur så jeg kunne se hvor meget jeg forbrændte på hver tur, og jeg overvejer en trip-tæller på barnevognen så jeg kan sætte mig et mål for hvor lang en tur jeg skal nå i løbet af en dag. Vigtigst er det dog at sætte realistiske mål
    Go’ fornøjlse
    KH Lise

    #2572816
    Anonym
    Gæst

    Ingrid er meget vant til, at jeg går med barnevognen, da vi hver dag skal 3 km ned til børneaven o hente hendes storesøstre. Det er da en god vane, når det betyder, at mor får motion! Hvis jeg ikke har tid eller mulighed for at gå med hende, bliver hun bare puttet i sin seng.

    Ellers kan jeg anbefale at gå til efterfødselstræning i FOF eller det lokale fitnesscenter -så har man jo en fast aftale hver uge. Løb er også dejligt, da det ikke kræver så meget planlægning, men bare, at der er en hjemme til at passe den lille.

    Hilsen
    saltlakrids

    #2572817
    moarsnartmoarsnart
    Medlem

    Hej hej..

    Jeg er også ivrig efter at komme igang med “rigtig” motion.. Jeg går lange ture, hver eneste dag (gerne mellem 5 og 10 km).. Men vil rigtigt gerne igang med at løbe..

    Men er lidt i tvivl om, hvornår man “må” gå i gang.. Min søn er 8 uger gammel og jeg føler, at jeg er kommet mig efter fødslen ..

    Ved i, hvor længe, man helst skal vente, før man går igang?

    Knus Maria

    #2572811
    Anonym
    Gæst

    Jeg har været i mødregruppe med en pige, der løb på ret højt niveau indtil få dage før fødslen og hun var i gang igen efter 14 dage – med jm og læges tilsagn. Så det afhænger også lidt af hvor fit du er.. 🙂

    Cristina 19+5 og Sebastian 241006

    #2572823

    Tak alle jer dejlige piger – deter nu rart med lidt respons i dette forum :o)
    Jeg fik at vide af min læge at når der var gået ca 3 måneder så er kroppen klar til at komme ud at motionere (læs løbe).
    Jeg har tabt mig mine graviditetskilo men trænger bare til at få kroppen igang igen – var meget flittig løber før. Tænker dog lidt på om man kan presse kroppen, så jeg ikke producerer nok mælk til Jonas. Har I nogle erfaringer, jer der ammer endnu?
    Malene

    #2572819
    HafferlafiHafferlafi
    Medlem

    Når du har været til 8 ugers undersøglesen (af dig selv) ved lægen og Han/hun har givet grønt lys, kan du går igang. Det vigtigste er at du har godt fat med knipeøvelserne.
    kh
    Majbritt

    #2572814

    Hejsa

    Som en anden skriver anbefales det at man venter til tre måneder efter fødslen. Da er dine led ved at være på plads igen efter relacxinpåvirkningen og din bækkenbund er -forhåbentlig – også ved at være klar til belastningen. Det er vigtigt ikke at lægge for hårdt ud og mærke efter om kroppen er med på det.
    Når nogen starter tidligere end anbefaleter det jo ofte fordi de ikke kan lade være og fordi de normalt er gode tilat mærke efter kroppens signaler…men det er altså ikke den allerbedste idé, og risikoen for skader er større kort efter fødslen og hvis man lægger for hårdt ud.
    Jeg ville begynde at lægge små løbepas ind i gå-rtuen (det var det der virkede for mig) og efterhånden kan du tage længere og længere pas.

    KH Lise

    #2572815
    Anonym
    Gæst

    Hvis løbetræningen er for hård, eller ved at blive det, kan man mærke at bækkenbunden føles tung eller som en træthedsfornemmelse i musklerne dernede. Som Lise skriver vil jeg også anbefale at starte med små løbepas, også bae for at få pulsen op igen på en stille og rolig måde.

    #2572818

    Hej Malene

    Jeg kender ikke til noget evidens på området,og det burde ikke påvirke amningen…men når det så er sagt, så harjeg flere bekendte der har oplevet at barnet har afvist brystet eller er det ikke føltessomder var så meget mælk.Et par af mine kolleger har haft kvinder der i tidligere barselsperioder har oplevet at mælken helt forsvandt…jeg tror du er nødt til atprøve dig frem
    VH Lise

    #2572812

    Jeg har ledt på nettet efter et svar om brystmælk og motion, men har ikke lige fundet noget specifikt. Men har en veninde som fornemmede at mælkeproduktionen gik ned, så jeg er jo lidt nervøs. Jeg er slet ikke klar til at stoppe amningen endnu – selvom jeg har en stor sulten dreng. Men tror at jeg vil prøve at løbe en lille smuttur i weekenden og se hvordan det går.
    Malene

    #2572813

    Jeg kan anbefale holdsport, når nu det er svært at tage sig sammen. Det er mine højdepunkter, når jeg mandag og onsdag aften skal til basket (engang imellem bliver det af praktiske årsager kun 1 gang om ugen). Det er socialt samvær, og så skal man jo altså løbe efter bolden, og så tænker man ikke rigtigt over, hvor hårdt det er, fordi det samtidig er sjovt og man er nødt til det, for holdets skyld og for konkurrencens!
    Derudover skal vi i min mødregruppe mødes på onsdag til en dvd om bækkenbundsøvelser. Det skal der åbenbart til, før man gør alvor af det med at lave knibeøvelser….det bliver kun til lidt herhjemme, ikke nok!
    Så igen – “sammen er vi stærkere” 🙂

    Christina.

    #2572810
    Anonym
    Gæst

    For dem af jer der bor tæt på et Equinox træningscenter (http://www.equinox.dk/) kan jeg anbefale at melde sig til deres tilbud: Kommer du, så betaler vi. Det går ud på at man ikke skal betale for at træne, hvis bare man møder op hver uge. Og de har en del Mor/Baby hold i Valby hvor jeg træner.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.