Ammebarn – ændring i afføringsmønster

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Ammebarn – ændring i afføringsmønster

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Malene,
    I starten var der afføring i bleen flere gange om dagen,- nu er det indskrænket til ca. 2 gange om ugen. Mener at der må gå ca. 10 dage imellem de har afføring, og det er helt normalt når de er amme børn.
    Der er ikke noget at være bekymret for 🙂
    God weekend.
    Susanne og Gry 100708

MalenesveskeMalenesveske
    Medlem

Hej – Jonas er stadig 100 % ammebarn. De sidste par uger er hans afføringsmønster ændret til kun at være 3,4,5 dag og ikke flere gange dagligt. Hvor lang tid imellem “må” der gå før jeg skal reagere? Han virker til at være lige så glad og smilende som altid så jeg ikke indtryk af at han har ondt i maven
    Hilsen Malene

dorte8dorte8
    Medlem

Hej Malene
    Her er der sket nøjagtigt det samme. Signe plejede også at have afføring ihvertfald 2 gange dagligt, og nu kan der sagtens gå op til 6 dage imellem. Hun har fået lidt zoneterapi, da jeg synes hun virker mere utilfreds end ellers, og når hun så har haft afføring er hun den samme glade pige som hun plejer. Men hvis der ikke er utilfredshed eller andre tegn på at det generer, så er det helt ok at ammebørn ikke har afføring i op til 10 dage.

KH Dorte og Signe 230708

Dodo78Dodo78
    Medlem

Amme børn må gå op til 21 dage har jeg fået fortalt, men Malou har de sidste gange gået omkring 14 dage… Men denne gang gik der “kun” 10 dage… Så jeg synes da det er ofte dit barn har afføring…

AlphaFeAlphaFe
    Medlem

Her er der pludselig efter en lang periode med måske en gang om ugen nu pludeslig affæring næsten hver dag….pyyhhh jeg havde vist vænnet mig til at der gik lang tid imellem 🙂 Så der er gang i vaskemaskinen (stofbleer her)

kh Christina

HafferlafiHafferlafi
    Medlem

Her lagde vi os ud med afføring i hver ble, men det har gudskelov også ændret sig til at der går nogle dage imellem. Det eneste problem er så bare at der kommer så meget, så han er helt smurt ind. Jeg gruer altid for at han skal, når vi er ude af huset, det ku være kønt midt i Føtex. 7 – 9 – 13 har det været herhjemme indtil videre.
    KH
    Majbritt

JsLeneJsLene
    Medlem

Hej.

Christine lagde ud med noget i hver eneste ble… Nu kommer der kun noget 1 – 2 gange om dagen – vi har endda oplevet, at der er gået over et døgn. Problemet er bare, at hun tilsyneladende ikke producerer mindre afføring – så det der kom efter et døgn var en stor portion = tøjskifte fra inderst til yderst 🙁

Ved ammebørn er vist alt vedr afføringsmønster tilladt. Så når Jonas er glad og vel tilpas – så kan du roligt være det også.

Mange hilsner,
    Lene

MalenesveskeMalenesveske
    Medlem

Hej
    Ha ha ha jeg tror kun han vil skide om mandagen :o)
    Jeg er blevet helt beroliget nu – han virker jo tilfreds. Her til morgen kom der en STOR portion, og så blev vældig træt efterfølgende.
    Så nu kan moderen også slappe lidt af.
    Hilsen malene

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.