3 1/2 måned og meget sulten

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 3 1/2 måned og meget sulten

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    cfl1977cfl1977
    Medlem

hej cecilie er nu 3 1/2 måned, jeg både ammer og giver flaske da hun ikke tog nok på ved brydstet og tabte sig lidt på et tidspunkt, men nu er hun igen begyndt at melde sult hver 2. 3. time, jeg tænker så, er det ved at være tid til noget fast mad jeg ved det er tidligt, men det er også svært at hun bare er sulten hele tiden ( hun spiser 200 ml 4 gange i døgnet og ammer 3 – 4 gange ) og ikke kan sove pga sulten, hun er begyndt at vågne om natten igen og vil have mad, hvilket hun ellers ikke har gjort længe.

er der nogen af jer andre der har tænkt i de baner om at begynde så småt at give lidt grød/mos….

hilsen christina og cecilie

linda0908linda0908
    Medlem

måske du kan skifte til noget tykkere mme…
    Evt gul allomin der er lavet på rismel eller vælling måske ??

Grunden til at du ikke må starte på mad før de tidligst er 4 mdr, er fordi deres ælte teknik med tungen ikke er udviklet nok og de kan derfor få manden galt i halsen !!
    Deres tarmsystem er heller ikke klar til fast mad endnu…

Knus fra Linda og Dagmar 2½ mdr

majbasmajbas
    Medlem

jeg synes du skal snakke med din SP.

JEg kender en der har fået barn i starten af aug og hun fik at vde at hendes SP at hun godt måtte give vælling (af samme grund som du)

Majbritt og johannes 160708

HafferlafiHafferlafi
    Medlem

Nu ammer jeg fuldt ud, så ved ikke om det kan sammenlignes. Men her er der da ind imellem appetitspring, hvor lillemand øger mælkemængden og derfor spiser oftere i en periode, til mine byster giver mere mælk. Kan det ikke også være det hos cecilie..

Jeg har netop idag vendt lignende situation med min SP. Jeg har indtil videre ammet fuldt, men TIT og da Laus storebror begyndte på grød ved 3 måneder spurgte jeg om det ville være OK at gøre med Lau også. Det fik jeg grønt lys for een gang om dagen så længe han også fortsat får masser af modermælk… Lau er lige godt 3 måneder, men overbåren med 13 dage, så det svarer til ca. 3 1/2 måned…
    Men jeg synes også du skal vende den med din SP, så du får den rigtige rådgivning for netop dit barn
    KH Signe og Lau

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.