Andre der er begyndt på grød?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Andre der er begyndt på grød?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

Vi har givet grød et par dage een gang om dagen… Der ryger selvfølgelig mere ud end der kommer ind pt, men Lau lader til at synes det er spændende og smager godt.
    Jeg har lavet majsgrød med lidt pæremos.
    Han er dog ikke fyldt 4 mnd endnu, men er en stor dreng som har brug for det nu (og det har jeg også).
    Er lige kommet fra SP kost-vejledning. Det er helt hyggeligt at skulle til at tænke i de baner. Lau blev også vejet: 7080g’s bassebaby.
    Kh Signe og Lau

Anonym
    Gæst

Vi venter helst til vi er kommet til Australien. Der er han 4,5 mdr, og så slipper jeg for at smøre hele Singapore Airlines ind i kartoffelmos! Men jeg ved ikke helt om vi kan vente, han er en stor fyr… Hvis han begynder at vågne mere om natten får han grød eller vælling med det samme

Hej Signe
    Jeg har kun forsøgt medlidt frugtmos…mest for at se om Almas mundmotorik er klar;altså om hun kan finde ud af at føre maden tilbage i munden, og det går ok. Hun er 5mdr+ nogle dage, men i korrigeret alder er hun jo kun ca. 3½ mdr. og pga. hendes præmaturitet og det at hun er opereret på tarmen, har min sundhedsplejerske anbefalet at vente med fast føde til hun er 6 mdr.i korrigeret alder, hvilket hun først er til januar. Desværre er jeg ved at få totalt pip af sutteflasker, seriøst pip…jeg hader sutteflasker og kan ikke forstå at nogen synes det er praktisk fordi faderen så også kan give mad….Nå men det var grøden; jeg regner med at forsøge så småt inden for de næste 14 dage.
    KH Lise

majbasmajbas
    Medlem

Johannes er jo fra samme dag som Lau og også en ret stor baby (fx er han ligeså lang som en af mine veninders baby der er 7mdr og bruger samme str tøj som nogle af mine venners datter der er et år (!)ældre end ham….hmmm).
    Han er også begyndt at vågne igen om natten og jeg kan se at han spiser mere end den liter MME som de skulle lande på, så jeg starter nok op om en uge når farmand har en uge fri fra udlandsrejserne

Majbritt og Johannes 160708

Anonym
    Gæst

Her er vi ikke begyndt endnu, og håber at kunne amme fuldt ud længe endnu…
    Men hvis mit barn var sulten eller brugte flaske (ved godt hvor irritterende det kan være) så var vi også begyndt på grød…

Men vi prøver at ‘nøjes’ med mm et par mdr endnu.

Jeg er begyndt at give Tobias grød for lidt over en uge siden, og da jeg begyndte at blande lidt frugtmos i (på købeglas), røg det virkelig ned! Han er meget dygtig til at spise det.
    Jeg trænger i dén grad også til det. Har bare ventet på, at han blev 4 mdr. så tarmene var klar. Tobias bliver ammet ca. 6 gange fra jeg lægger ham til at sove (19.30) og frem til han vågner (kl. 06 om morgenen). Oveni det har han typisk en halv times mosleri om natten, hvor han faktisk er vågen og fægter med arme og ben og bare er enormt urolig. Så mor her er ekstremt meget vågen om natten….og om dagen føler jeg mig som en vågen zombie, for oveni alt dette er han pludselig begyndt kun at sove max. 45 min. ad gangen, så når man altså intet selv….en morgenlur på ca. 30 min. , en formiddagslur på 45 min. og en eftermiddagslur på 45 min. Jeg bliver sindssyg,…..håber, det er en overgang! Men det med 6 gange amning om natten har dog stået på i ca. 1 måned nu, og det er hårdt!

Selvfølgelig ammer jeg stadig Tobias, flere gange dagligt, men sådan en sulten dreng er næsten nødt til at have noget mere, så mor kan få lidt pause. Det har dog ikke hjulpet endnu. Forleden fik han et helt måltid (1½ dl) grød med mos og en smule mælk bagefter. Dette var kl. 19. Han sov 19.30. Vågnede igen blot en time efter og ville spise igen. Herefter vågnede han IGEN efter en time og skulle have mad. Først efter midnat sov han tungere og så gik der et par timer, før han igen ville ammes.

Min SP har også foreslået vælling, og så skal jeg nu give mos 2 gange dagligt og ellers prøve at være tålmodig. På et tidspunkt bør han da blive mæt?!?
    Han vågner som sagt også om formiddagen efter 30-45 min. Normalt kunne jeg førhen lige berolige ham og få ham til at sove igen med sutten, men nu vil han enten spise, eller også vil han bare op! Jeg går ud fra, det er en del af udviklingen, alt dette?
    Erfaring, anyone??

Christina og Tobias 120608

Jeg er begyndt at give lidt vælling til natten, da Thomas er begyndt at vågne mellem kl 2 og 4 og er sulten, efter at have sovet igennem i 14 dage, og spiser hver 3. time om dagen,istedet for hver 4.-5. time….Øv!!! Indtil videre får han 200 ml(drikker næsten det hele) før sengetid. Men tænker at indføre en flaske mere med vælling, da han stadig vågner om natten. Måske kl 14…….Ved det ikke rigtigt. Venter med grød til jeg har haft sp-besøg i næste uge.

Pernille og Thomas 260608

AlphaFeAlphaFe
    Medlem

Hejsa kvinder
    I skriver at i er begyndt tidligt m mos osv fordi jeres børn er store?? Gør man det tidligere når det er store børn? Her er sønnike lige rundet 3 mdr og vejer 7 kg. Han får kun brystmælk (men synes der er meget lidt om eftermiddagen)

Kh Christina

Anonym
    Gæst

Hej,
    Venter indtil vi har fået “go” fra vores SP.
    Ved ikke hvad Gry vejer, da det snart er 2 mdr siden SP var forbi. Men hun kommer den 4 nov. og så må vi se hvad hun siger.
    Susanne og Gry 100708

Hej Christina
    Så længe børnene (og mor) trives kun med MM eller MME er der ingen grund til at give dem andet. Børn er bare så forskelige. DEt er jo også forskelligt hvor meget mælk vi mødre har osv.
    Lau har klaret sig fint kun på min mælk, men nu spiser han som sagt meget ofte, så jeg giver lidt grød som supplement, og det vil sige een gang dagligt om aftenen hvor jeg ellers sidder med brysterne fremme hele tiden. Der ryger ikke så meget ned endnu, men jeg synes det aflaster mig lidt. Man kunne alternativt give vælling i en sutteflaske.
    Nå en lang smøre, men jeg vil bare sige, at jeg tror du selv kan fornemme hvis det er på tide med andet end MM. Og så tag SP med på råd, det gjorde vi også.
    KH Signe og Lau den grovædende!

AlphaFeAlphaFe
    Medlem

Hej Signe
    Tak for svar, ja er nok lidt i tvivl om om jeg har mælk nok, synes eftermiddagen er ved at være lidt slatten….og er i tvivl om hvordan jeg ved om jeg skal til at supplere m MME….??

Kh Christina

Hej igen Christina!
    HUsk at, selvom brysterne føles slappe er der stadig mælk at komme efter… Men prøv evt. med en kold hvidtøl om eftermiddagen, det skulle øge produktionen (i gamle dage fik de hvidøl på barselsgangen har min mor fortalt). Det har jeg gjort de sidste dage og jeg synes faktisk det virker.
    Hvis din søn fortsat trives med det han får fra dig, så er der ikke grund til at supplere med noget! Han er jo en flot stor dreng lyder det til!
    Hvis du ikke synes han trives, så ved jeg ikke om det er tid til grød eller supplement med MME? Men der kan du ringe og høre SP.
    Men det kan jo også være du kan øge din egen produktion!
    Her begyndte Lau at tage nogle utrøstelige skrigeture som sagde mig at der skulle mere fast til… Også fordi han gylper en del og jeg kan ikke rigtig få mere flydende i ham…
    Håber du kan bruge mit svar til noget.
    KH Signe

leandeleande
    Medlem

her er det fordi daniel sover af bæ. sp mener ikke det er grundet mad mangel, men fordi han skal lære at sove selv, og vi skal begynde med rutiner, for det kan han begynde at forstå nu.så der er stor forskel på hvad sp mener åbenbart
    leande

AlphaFeAlphaFe
    Medlem

Det kan jeg…TAK for svar 🙂 havde godt læst det m hvidtøl og dem ææælsker jeg så har også drukket dem de sidste par dage…hehe…men gad vide hvad det præcist er der skulle virke v dem ???
    kh Christina

Anonym
    Gæst

Jeg tror baby sover længere med hvidtøl i brysterne, derfor er der mere mælk i brysterne da den lille ikke sutter så ofte 😉

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.