Vil i vide besked om kønnet?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Vil i vide besked om kønnet?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

Jeg er voldsomt i tvivl om jeg ønsker at vide kønnet, hvis de kan se det på scanningen. På den ene side kan det være praktisk og dejligt for vores 3 drenge at vide. På den anden side så er det jo ingen overraskelse når vi ved det! Nå men hvad gør i?

Anonym
    Gæst

Ja, jeg har tid d.10 marts til en kønsscanning, jeg har alle 3 gange vist jeg ventede en dreng og det har jeg været rigtig glad for, særligt sidste gang hvor mine 2 ældste var store nok til at forstå at der kom en lillebror (vi har børn pænt tæt på hinanden .o)

Så denne gang vil jeg også gerne vide det for drengenes skyld, selv om jeg tror jeg bliver ret upopulær hvis jeg kommer og siger det er en lillesøster .oD

Så jo, vi skal vide det, og jeg glæder mig *S*

Men familien får det ikke afvide, gider ikke se deres plaget ansigt hvis det er endnu en dreng, og gider heller ikke deres jublen hvis det er en pige – for jeg er nemlig totalt ligeglad

Hilsen h

BeduttiBedutti
    Medlem

jeg vil lige sige at jeg var super nysgerrig her 3. gang også fordi vi havde 2 drenge i forvejen så det ville være praktisk at vide om det var en lille pige eller om vi kunne genbruge.
    Jeg fik lavet en 3D scanning i uge 30 og fik at vide at det var en lille prinsesse og glæden var stor i familien men men da jeg så havde født så ville jeg måske godt have gemt overraskelsen til der men på den anden side så var alt klar her hjemme til den lille pige :O)

Betina og Clara 9½ måned

Hejsa

Jeg vil ikke vide kønnet. Synes det er så dejligt at gå og gøre sig alle mulige forestillinger om mit barn. Det er vel en mental forberedelse på at tage alt hvad der måtte komme. Jeg er måske lidt sær, men jeg synes det er lidt underligt at gå og kigge ind til baby i tide og utide. Jeg synes den skal have lov at være sig selv indtil den kommer på sin fødselsdag.

VH Lise

Anonym
    Gæst

Vi er ikke helt enige om det her hjemme. Min kæreste vil gerne vide om vi kan genbruge after Marcus (3 år) har gemt alt på loftet. Og Jeg ved det ikke helt. Tror det kommer an på hvordan graviditeten forløber.

Vi vidste at Marcus var en dreng. Og det var da smadder spændende under graviditeten og fødslen alligevel. Vi vidste jo ikke hvordan han så ud, om han var meget mørk (min kæreste er adopteret fra Indien) øjenfarve m.m.

Så personligt synes jeg ikke man bliver “snydt” for det spændende ved fødslen, selvom man kender kønet i forvejen. Du “kender” jo ikke barnet;-)

KNus Michelle 11+3

JsLeneJsLene
    Medlem

Med tullen blev det til moderkagebiopsi – i 1. omgang havde vi (jeg) valgt fra at få kønnet at vide, men kæresten var frygtelig nysgerrig så vi bad om at få det at vide alligevel.

Bliver det moderkagebiopsi igen (x’er fingre for at det ikke bliver tilfældet), ja så vil vi have kønnet at vide. Ellers lever vi nok med spændingen med mindre det er meget tydeligt til MD-skanningen.

Mange hilsener
    Lene – 11+3

Jeg vil gerne vide det.
    Min kæreste er overbevist om at det blir en pige. Hvis det kan ses til MD er det jo dejligt, men under alle omstændigheder vil vi have en 3D-scanning og der kan man jo se det. Min kæreste var til at starte med lidt usikker på om han ville vide det, men tror nu at han er ved at være overtalt……..men ellers må vi jo se hvor længe der går inden han alligevel vil vide det…..når jeg nu får det at vide.
    Pernille 14+1

RomelinRomelin
    Medlem

Mener at det er i uge 16 at man kan kønsbestemme, hvis man vælger en privatklinik. Vi valgte Alma klinikken sidste gang, men var ikke ovenud begejstrede, er der nogen der kan anbefale et andet sted på Sjælland nær Holbæk.
    Maria 12+4

Vi vil gerne vide det denne gang. Vidste det ikke med Johannes, men vi synes det kunne være sjovt at vide denne gang. En af grundene er også at vi så kan fortælle Johannes på nu godt 3 år, om han får en lillebror eller lillesøster.
    Det er iøvrigt ret sødt, når der er nogen som spørger ham om han helst vil ahve en lillebror eller lillesøster, så svarer han “en baby”! Og den skal vi nok klare. (synes iøvrigt det er dumt at folk spørger ham om det…)

Kh Signe

Hej Signe

Ja, hvor skulle han vide det =o). Da min veninde ventede sig, blev de jo også spurgt om det kendte kønnet, og da min veninde fortalte at de ikke ville vide det, var folk nærmest forfærdede og spurgte: “jamne hvad gør I så?”, hvortil min veninde spurgte om man ikke kunne føde før man kendte kønnet =o)

Knus Lise

Anonym
    Gæst

Hej Maria

Ja, jeg har opdaget, at der er kommet en ny privat klinik i Holbæk, der udelukkende laver scanninger – deriblandt af gravide. Jeg har selv fået foretaget en scanning i uge 9, da jeg tidligere har haft nogle missed aborter. Lægen virkede vældig flink, så oplevelsen var god.

Klinikken hedder Center for Diagnostisk Ultralyd og har en hjemmeside http://www.cfdu.dk. Der kan du se priser og hvilke typer scanninger de tilbyder. De har alle typer scanninger af gravide, også 3D/4D. Priserne er fra 800 – 1200 kr.

Bor du i nærheden af Holbæk? Jeg bor ca. 20 km Nordvest for Holbæk.

Mange hilsner
    Trold36 (10+5)

Anonym
    Gæst

Hejsa.
    Med Freja på 14 måneder. ville min mand vide det, men jeg ville ikke. Da vi var til scanning der ved uge 17 (de havde set fejl med min termin kom derfor til for tidligt, men de valgte at gennemføre scanningen alligevel), spurgte min mand igen om han ikke nok måtte få det at vide, og sagde så ok( da jeg var træt af plageriet…). Men den lille bebs derinde lå så man ikke kunne se det(ha ha…). Så det blev alligevel som jeg villle hvor vi ikke vidste noget. Var dog gravid på sådan en måde så ALLE sagde jeg ventede en dreng, og manden gik og sagde “han” om “den” hele tiden. Jeg syntes det kunne være sjovere hvis der nu kom en pige, så vi kunne tage r…. på dem alle sammen, men efterhånden havde alle fået præget mig, så jeg kome også til at sige “han” nogel gange. Så da den ved akut kejsersnit hev en PIGE ud af mavsen, blev de alle meget overraskede. Er glad for vi ikke vidste besked den gang.
    Denne gang tror jeg dog nok jeg vil vide af mere praktiske årsager, om vi jo kan genbruge eller skal købe nyt 😉
    (den blev vist lidt lang)
    /britta 15+0

RomelinRomelin
    Medlem

Ja jeg bor i Holbæk, så det var rigtig dejligt at du kunne fortælle mig om denne klinik. Jeg vil straks gå på hjemmesiden. Tak for hjælpen.

kavarysekavaryse
    Medlem

Jeg har det meget lige som første gang. Da jeg var til MD-scanning med min datter havde vi ikke som sådan noget ønske om at få det at vide, men havde det sådan, at hvis det var meget tydeligt og de spurgte, om vi ville vide det, ville vi nok sige ja, men det var ikke noget, vi selv ville spørge efter. Vi var meget mere interesserede i at se, at hun var sund og rask, og havde faktisk ikke mange tanker på kønnet.

Dengang kunne man ikke se noget, og vi fik ikke “tilbudt” at få det at vide, så vi vidste ikke, at det var en pige, før hun var født….og rent faktisk gik der 10 minutter efter fødslen, før jeg huskede at spørge, hvad det blev 🙂

Denne gang har jeg det på samme måde. Jeg tror ikke, at det ødelægger noget for mig at vide kønnet, men samtidig ødelægger det heller intet ikke at vide det, og jeg vil i hvert fald ikke scannes ekstra for at finde ud af det. Men jeg kan da godt forstå dem, der er nysgerrige. Det er man jo generelt bare efter at se sin baby, så viden om kønnet kan godt føles som om, at man er et lille skridt tættere på at lære den person at kende, som man har inde i maven.

Knus fra Kathrine (12+1)

leandeleande
    Medlem

ihhhh ja. jeg er simpelthen så nysgerrig, og jeg er sikker på at det også er en dreng denne gang. hvis det kan ses vil jeg vide det.
    leande

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.