Kan I mærke jeres livmoder?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2008 Kan I mærke jeres livmoder?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    LoumilLoumil
    Medlem

Hej!
    Det er så første gang jeg skriver her inde… på denne termin. I de forskellige info-mails man kan få tilsendt løbende igennem graviditeten står der, at man nu vil kunne mærke sin livmoder lige over skambenet. Kan I det?
    Jeg har lagt mig på ryggen og forsigtigt forsøgt at føle, men kan intet mærke. Kan ikke en gang huske om jeg kunne det under min første graviditet.

Hilsen Loumil 11+3 (mor til Tobias der bliver 1 år i næste uge).

Anonym
    Gæst

Hej Loumil

Ja, det mener jeg. Men det er ikke super tydeligt, da den ikke er så stor endnu og kun lige er poppet op over skambenet. Jeg mener, at jeg kunne mærke livmoderen omkring uge 11-12 stykker i min andre graviditeter. Så jeg tror, at den snart kan mærkes hos dig også. Prøv at mærke en dag hvor du har fyldt blære – det skubber livmoderen lidt, så den bedre kan mærkes.

hilsen Trold (11+0)

Anonym
    Gæst

Hejsa!
    Jeg kan mærke min livmoder om aftenen især. Nogen gange bliver den hård (plukkeveer) Og så er det ekstra meget tydeligt.

Knuz Julekonen (13+5)

Jeg kan bestemt mærke min livmoder. Den ligger ca. 2 fingre under navlen.
    Men det er jo også 2. gang for mig og jeg havde et kæmpe symfysefundus mål sidste gang, så min livmoder er nok bare gået lidt for tidligt i gang.
    Var lidt bekrymret for om der var to, men terminsskanningen i onsdags viste en lille eneboer 😉
    Hilsen
    Louise

Anonym
    Gæst

Jeg kan også sagtens mærke den, men det kan være svært hvis man ikke ved hvad man skal mærke efter. For mit vedkommende har jeg kunnet mærke den i nogle uger, men det er vel også rimelig forskelligt.

Suzie 14+2

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.