Hårfarvning

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Tja jeg farver ikke mit hår når jeg er gravid, men hvis jeg havde grå hår og ikke var “mig selv” uden farve i håret, ville min forfængelighed vinde, og jeg ville farve håret alligevel. Jeg tror at sundhedsrisikoen er meget lille sat i forhold til rygning, alkohol, tilsætningstoffer i maden, trafikos og strees hos moderen!! Men det er blot min egen mening! Marlene 12+0

Anonym
    Gæst

På denne hjemmeside fra Miljøstyrelsen står der at man skal holde sig fra hårfarvning mens man er gravid og ammer:

http://www.babykemi.dk/Default.aspx?id=149

Der er jo mange ting, man skal passe på, når man er gravid. Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer, der fortsat farver hår mens I er gravide og hvor farligt tror I det er? J

Jeg får farvet hår hos frisøren regelmæssigt (det er skyllefarve) da jeg har mange grå hår og er meget forfængelig ;-). Jeg ved godt det lyder skørt, men tanken om ikke at kunne få farvet hår gør mig nærmest desperat. Det er nok fordi jeg er bange for at se gammel ud – jeg er 41 år og ser yngre ud, men gråt hår puha det er jeg ikke vild med.

Hvad siger I? Bare jeg vidste hvor stor risikoen egentlig er. Med rygning f.eks. er der jo ingen tvivl. Og jeg ryger heldigvis ikke!

JsLeneJsLene
    Medlem

Jeg har også en hel del grå hår – og jeg har da fået farvet hår før i tiden… Men jeg vil ikke lade forfængelighed gå forud for mit ufødte barns helbred + jeg tager risikoen for en voldsom allergisk reaktion ret alvorligt.

Skulle det endelig være – ja, så ville jeg nok vælge skyllefarve og ikke få farvet i 1. trimester.

Mange hilsener
    Lene – 11+3

linda0908linda0908
    Medlem

Min veninde er frisør og da jeg allerede nu med en ikke så køn udvoksning brokkede mig sagde hun at man sagtens kan få farvet sit hår, da der nu er fremstillet speciel hårfarve til gravide uden alle de “dårlige” indholdsstoffer….

Jeg skal farves næsten min egen farve for så er jeg fri for at blive farvet så ofte..
    Og så skal det helst ikk i hovedbunden….

Der er jo også den økologiske frisør i Kbh… Det skulle der vist heller ikke være nogen fare ved…

Jeg farver ihvertfald stadig mit hår ( har ikke gjort det siden ), efter jeg har set hvordan jeg ser ud med denne udvoksning :-/

Linda 10+2

Anonym
    Gæst

Hejsa

Jeg har lige som dig grå hår når jeg ikke farver det, men jeg har valgt at lade være mens jeg er gravid da der er en risiko for allergi.

Ikke engang EUs eksperter ved nok om hårfarverne endnu, så jeg må være ærlig og sige, at jeg hellere vil tro på Miljøstyrelsen end en frisør…

Du kan prøve at læse lidt mere på vedhæftede links:
    http://www.mst.dk/Kemikalier/Forbrugerguide/Kosmetikguiden/V%c3%a6lg+et+produkt/02010700.htm

kh
    Tullenus

sannemus72sannemus72
    Medlem

På besøg fra jan.08 og jeg har selv fået lavet striber i mit hår under graviditeten. Så længe selve farven ikke rører hårbunden skulle der ikke været noget i vejen for det og striber i håret bliver jo ikke smurt helt ned til hårbunden. Gjorde det også kun fordi jeg synes det så træls ud og havde brug for at være lidt god ved mig selv under graviditeten. Man ser sgu så træls ud i forvejen som graviditeten skrider frem og så skal man sommetider gøre noget godt for sig selv.
    Kh. Sanne 38+1

Anonym
    Gæst

Hej.

Jeg kan udemærket godt forstå dig, jeg har ikke grå hår, men rigtig mange lyse striber og mørk bundfarve, så her kommer der en rigtig grim udvoksning:-(

Var ved frisøren da jeg var i uge 8, og synes det var svært kun at blive klippet.. Vi snakkede også om skyllefarver, men blev enige om at jeg i hvert fald skulle ud af første trimester..

I skyllefarverne er der ikke ammoniak i, så det skulle ikke være så slemt. Men i følge hende er der INGEN hårfarver der er bevist IKKE at være skadelige..

Tror personligt selv at jeg ender i frisørstolen igen, med henblik på en snak om hårfarve/skyllefarve.

Knus Michelle 11+4

Du kan få farvet hår hos Birthe Gleerup (i Århus og måske andre byer?) med en slags henna-mudder farve uden alt muligt giftigt i. Prisen er lidt pebret, men det bliver superflot og de kan lave forskellige farver. Jeg har fået farvet mit hår derinde flere gange også sidst jeg var gravid.

Kh Signe

Anonym
    Gæst

Nu siger det link der er i første indlæg jo at der faktisk ikke findes nogle farver som er ufarlige, ej heller henna, eller farve fra de der økologiske frisører…

Men når det er sagt så har jeg også lige siddet og læst lidt videre og jeg ved ikke med jer andre, men alle de forbehold dem har jeg ikke tænkt mig at følge slavisk :o) har også lige læst i et blad idag at lakrids skal man også holde sig fra de nu har opdaget et stof der indeholder x antal gange mere end sukker og derfor kan man få forhøjet dit og dat…

Jeg selv vil som de andre gange også få lavet striber med en skyllefarve, hvor der bliver brugt hætte, så kommer farven da ihf. ikke i berøring med min hovedbund…

Synes det er helt ok at man gerne vil være sund mens man er gravid, men må nok indrømme at det med udelukkende øko-mad, ingen mascara, cremer osv er for hys til mig :o) alt med måde, og i forvejen prøver vi at leve med udelukkende svanemærket ting herhjemme, og uden parfume, så jeg synes jeg gør hvad jeg kan uden at mit liv skal blive totalt ‘trist’ :o)

Hilsen H

Anonym
    Gæst

Ja, umiddelbart ser den ud til at være fra 2006, faktisk så kan jeg se her i det mama blad jeg kigger i at de også anbefaler glas sutteflasker frem for plastik og at afgasning fra møbler (hvad hulen mener de med det?) kan give et usundt indeklima og derfor skal man lufte ud 3 gange om dagen i 10 minutter, og man skal vælge mørk chokolade (se det er nok den eneste ting jeg vil overholde 100%), nå men der står også neglelak skal man holde sig fra… og henna tatoveringer – om den er up to date aner jeg ikke, men som jeg også skrev før, så synes jeg altså efterhånden det er lidt hysterisk, også selv om jeg jo selvfølgelig gerne vil have et sundt barn :o)

Hilsen Heidi

linda0908linda0908
    Medlem

Og hvis man kigger på den sidste opdatering på den side med linket er den ikke opdateret siden 2006..
    Troede egentlig den ville blive opdateret jævnligt som ny forskning tikkede ind..

Men det er måske bare mig der ikke helt ved hvordan den slags virker….:-)

Linda 10+3

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg farver ikke selv hår, men kan da godt forstå det er svært at lade være når man er vant til det.
    Jeg holdt op med at farve hår da jeg er temmelig allergisk overfor flere ting og da min parfumeallergi rigtigt brød ud. Jeg vil ikke udsætte mig selv for den slags mere. Der er flere og flere som får allergi, så jeg synes bare at du skal tænke dig rigtig godt om. Jeg synes i hverfald ikke det er sjovt at leve med, så hellere leverpostejfarvet hår!

vh Maja

Anonym
    Gæst

Hej med jer. Er selv frisør, og der er ingen regler om at vi ikke må arb med farver eller noget under en graviditet, og derfor vil jeg ikke mene det gør noget med 1 måske 2 farvninger under en graviditet. Tror det er farligt hvis det er ofte og sidder i meget længe, men ikke ved de få gange. Siger altid selv til gravide, at hvis de er bange for det, så få det lagt i sølvpapir, da det ikke rammer bunden(huden). Er ikke meget for at arbejde med det selv under min graviditet, for så sys jeg nemlig selv det bliver for meget. Farvede selv hår sidst jeg ventede mig og hun fejler intet. Tror man skal passe på ikke at være alt for hys, ellers for de kære små jo intet immunforsvar. Lige min mening…..
    Knus Dorthe, Mathildenov.05, 7+1

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.