Godnatmad

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg kom lige til at tænke på hvor lang tid de små skal have godnatmad? Altså en flaske eller amning inden sengetid. Emil drikker hurtigt 260 ml kl 20 selvom han har spist aftensmad kl 18. Så skal han selvfølgelig have flasken synes jeg, men han er jo 9 1/2 måned så det kan da ikke vare længe endnu..?

Hilsen Trine og nystartet vuggestuebarn Emil

MortildimsenMortildimsen
    Medlem

Her er vi også stadig på godnatmad. Men vi trapper stille og roligt ned. Pt får han kun 50 ml inden sengetid. Han spiser aftensmad ca kl 18. Vi hygger meget når vi spiser og der ryger tit en del hyggebider ned. Vi kan godt spise en lille time.
    Vi har aftrappet med 25 ml pr 10-12 dage. Så på et tidspunkt stopper vi helt. Han sover igennem men kan godt finde på at vågne og ligge og synge en 5 minutters tid. Men han får ikke noget. Og det har han accepteret.
    Regner med at vi er færdige om 1 mdrs tid, men nu må vi se.
    Lotte og Skønne Victor der kommer frem i verden

Anonym
    Gæst

Altså mine 5-årige piger får som regel en banan, mens de hører godnathistorie… Så godnatmad behøver man jo ikke at vokse fra, selvom man måske ikke har brug for så meget mælk mere.

Her til aften (altså efter aftensmaden) fik Ingrid en kiwi + blev ammet.

Anonym
    Gæst

Begge mine gokker får natmad; Emma får et eller andet frugt og Ida banen el yoghurt – ved 19,30 tiden, og så ryger de i køjen kl. 20

prinsesseevaprinsesseeva
    Medlem

Jeg spurgte SP om det ved sidste besøg, og hun sagde, at man kunne stoppe med flasken ved 1 års alderen. Herhjemme er hans godnatmåltid med til at få ham op på de 400 ml mme, han skal have for at undgå jerndråber, så vi har ikke tænkt os at stoppe før han er 1 år. Det er også en del putteritualet, han falder som regel i søvn undervejs med flasken i munden.

Kh. Eva og William – der dog ikke har fået sine 400 ml i et par dage nu pga. maveonde ;-(

Anonym
    Gæst

Her får Julie også stadig Go’natflaske. Ca 200 ml. inden hun skal sove, gerne 1-2 timer efter aftensmad.

Det tror jeg ikke hun kan undværre endnu og det er rigtig hyggeligt lige at slappe helt af inden hun skal i seng, det synes jeg virker rigtig godt. Når hun bliver lidt større, holder vi op med det.

Storebror stoppede med gonatflasken da han var 9 måneder, men det virker bare som om Julie har mere brug for det.
    Nu er han 4 år og han får aftensmad og så er det det. Ikke noget mad senere lige inden sovetid, og det fungerer fint.

Hilsen Anmoda & Julie 10 måneder om 2 dage 🙂

Anonym
    Gæst

Her er det lidt forskelligt . Jer giver ham som regel vælling lige inden sengetid. Men er han meget træt kl 20 så giver jeg ham grød , det som de kalder godnatgrød. Så jeg ikke skal til at give mad kl 23 igen. Normaal sengetid er mellem 20 og 21. Men her på det sidste er det nogengange først kl 22. Han er tit med i bad med mor om aftenen. Han nyder virkelig at plaske rundt i det store bad med sin mor kan du tro.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.