Sidde selv

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Emil er blevet rigtig god til at sidde selv, han læner sig alle mulige veje uden at vælte.. Men hvor lang tid må han sidde selv?? Er det noget med at de kun må sidde kort tid ad gangen pga de bløde knogler i ryggen kan blive skæve?

Hilsen Trine & Emil 7mdr

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke helt hvor længe de må sidde selv, det anbefalet ihvertfald at de kun sidder kortvarrigt i højstol ad gangen (altså på længde med et måltid f.eks.)

Og det er ikke godt for børn at sidde selv før de selv kan sidde sig op når de ligger på maven – før er knoglerne ikke klar til det.

Julie kan slet ikke holde balancen endnu, men mon ikke det kommer inden så længe 🙂

Hilsen Anmoda & Julie 7 mdr.

Anonym
    Gæst

Hejsa vil tro de må sidde så længe de orker det . Bare det er på gulvet de skal nok lægge sig selv. Eller sige til når de bliver for trætte i ryggen. Robin sidder ikke selv endnu. Han kan måske et par minutter så tilter han. Men han er begyndt at krybe hen af gulvet, med rumpen godt i vejret. men det med at komme op på armene sammetid er ikke helt nemt :). knus karina

Flora er også rigtig god til at sidde selv og derfor fik hun lov til det en hel masse, da det var her hun var i bedst humør og gad at lege selv længst tid, men da jeg startede til rytmik for en måned siden, fik jeg at vide at de små ikke må sidde særlig meget/læge af gangen selv så længe de ikke selv kan sætte sig. Der er nemlig utrolig stor forskel på at blive sat og sætte sig selv. At blive sat er ikke noget der udvikler dem motorisk og det er ikke godt for hofterne, fik vi at vide!

Min sundhedsplejeske sagde også at man skal se de lidt som et tog, det er okay at de sidder når de spiser, der er de på stationen men når de er færdige med at spise, går de ind i toget igen og kører videre, dvs. de skal ned og ligge på ryg og mave og lege!

Håber det var lidt hjælp, det har ihvertfald hjulpet os!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.