Hastigt voksende appetit..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Hastigt voksende appetit..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg syntes efterhånden at jeg trængte til lidt mere nattesøvn, så lige efter nytår startede vi med at give Emil vælling om aftenen lige inden han skulle i seng. Han er vant til at få en flaske med MME om aftenen, ellers er han fuldt ud brystbarn. Han spiste fint af vællingen, faktisk mere end han normalt spiste af MME, ca 200 ml. Han sov fint om natten, 7-8 timer i træk. Meget dejligt! Men den gik kun 4 dage og nu sover han kun 4 timer og så vil han have mad igen. Det er blevet til 3 gange mad om natten nu mod 2 gange før vællingen. Jeg forstår det simpelthen ikke! Han får mere mad og mere mættende mad, men bliver hurtigere sulten… Er der andre der har oplevet dette? Skal jeg bare prøve at give ham en større portion vælling eller gå tilbage til MME?
    Jeg vil godt vente lidt med grøden, han er lige lille nok til skemad.

Hilsen Trine og Emil med den glubende appetit!

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg prøvede med grød i formiddags. Der kom slet ikke noget indenbords, det kunne han ikke finde ud af. Så det bliver han ikke mæt af foreløbig.. Han er også kun 4 1/2 måned gammel, så jeg synes det er lidt tidligt til grød.

Trine

Anonym
    Gæst

Hmmm…jeg vil nok forsøge at starte op med grød / mos – det virker ikke til at han er ordentlig mæt?

KH
    Mette

Anonym
    Gæst

Jeg ville også prøve med grøden. Du kan jo ikke forvente at han lystigt sluger et helt måltid fra dag 1.. 🙂 Al begyndelse er svær og grød/mos er nogle helt nye indtryk, der tager tid, at bearbejde. Lav evt grøden næsten suppe-tynd, så han til en start kun skal vænne sig til en ny smag.

Cristina 31+0 og Sebastian okt 06

HendrieHendrie
    Medlem

Sjovt du skriver, har selv villet lave et lignende indlæg! Vi begyndte på grød d. 24/12, og sys kun Elias er blevet mere og mere sulten siden! For et par dage siden begyndte vi også vælling, det havde så kun rigtig god effekt første aften og nu er det som om han har brug for endnu mere! Sys godt nok det er underligt 🙂
    Aner heller ikke lige hvad vi skal gøre!

kavarysekavaryse
    Medlem

Jeg havde samme oplevelse med min dreng, som nu er snart 5½ måned, og han tog sig altså et ordentligt appetitspring lige omkring 4½ måneds-alderen.
    Her fik han øget mælkeproduktionen godt, så han nu igen er tilfreds og spiser 2 gange pr nat mod 4-5 gange en overgang.

Derudover så fik jeg også at vide af min SP, at det er meget normalt, at de i den periode vågner lidt oftere, fordi de bliver lidt mere aktive, og derfor hurtigere forbrænder maden og samtidig bearbejder de i søvnen alle de indtryk, som dagen fylder dem med.

Deres udvikling gør, at de kan have lidt sværere ved at koncentrere sig om at spise om dagen, og dermed nemmere bliver distraheret. Det kan betyde, at der ikke helt ryger lige så meget indenbords, og derfor vil de søge at tanke op om natten i stedet for.
    Du kan eventuelt forsøge at lægge et par ekstra amme-måltider ind om dagen, så du i en periode ammer to gange mellem hver lur. Det hjælper både til at fylde lidt ekstra i ham, og samtidig øger det også din mælkeproduktion.

Endelig vil jeg sige i forhold til grød, at hyppigere opvågnen om natten ikke er eneste indikator på, at han er parat. Jeg forsøgte også at begynde med grød, da min søn var 4½ måned, men stoppede igen efter få dage, fordi han slet ikke var parat til det.

Nu har jeg lige forsøgt igen for en uges tid siden, og det er tydeligt, at han er blevet bedre motorisk, for han kan godt finde ud af at synke maden nu. Samtidig er han næsten ikke til at styre, når vi spiser, fordi han vil have fat i vores mad, så jeg er glad for, at jeg ventede lidt, til han virkede mere parat.

Hilsen Kathrine

TrineSandTrineSand
    Medlem

I går aftes prøvede vi så at give ham lidt mere vælling, ca. 220 ml. Det hele blev slugt og han var lidt utilfreds da der ikke var mere. Så derefter fik han en flaske MME, hvoraf han spiste 60 ml. Så han er altså en sulten dreng om aftenen. Både bryst, vælling og MME røg ned. Han sov så til kl 6. Det var rart, så jeg fortsætter med at give ham MEGET mad inden han skal sove og så prøver vi nok med grøden igen om en uges tid..
    Tak for jeres svar!
    Trine og lille Emil med den store appetit

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.