Hård mave

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    TrineSandTrineSand
    Medlem

Hej..
    Min lille Emil på 3 mdr, har gennem en måneds tid fået en flaske MME om aftenen inden sengetid, fordi han tager ikke så meget på. Ellers bliver han ammet fuldt ud. Han har haft problemer med hård mave og forstoppelse, så jeg har prøvet forskellige mærker MME. Nu er vi så landet på Nan HA, som han har fået i små 3 uger. Det er indtil videre gået meget godt, han har haft afføring en gang i døgnet. Men nu er der altså gået 2 dage, og jeg har jo fået at vide at børn der får MME SKAL have afføring en gang i døgnet. I nat lå han og peb meget og pressede og pruttede. Jeg har masseret hans mave og cyklet med benene, men der kommer ikke noget.. Han er glad og tilfreds nu, men det kan hurtigt ændre sig. Er det meget vigtig at han har afføring en gang i døgnet, når han nu kun får 1 flaske og er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham?
    Håber I kan hjælpe mig, det er forfærdeligt når han får ondt i maven og ikke kan komme af med skidtet..
    Hilsen Trine og Emil 280808

vikvikvikvik
    Medlem

Hejsa

Vores lille pige får tilbudt 2 flasker mme hver aften, af samme grund som Emil. Hun drikker ca.100 ml (har været oppe på 200). Vores sundhedsplejerske, som vel at mærke er en af de meget forsigtige, siger det er fint, hvis hun har afføring hver anden dag.

Jeg har givet hende 5 ml lactulose hver morgen gennem længere tid og har nu skruet op på 6, fordi hun ikke har skidt siden fredag. På apoteket sagde de, at jeg skulle give hende morgen og aften, men sundhedsplejersken sagde at de klart anbefaler hele dosis en gang om dagen.

Jeg ville købe noget lactulose, hvis jeg var dig. Du kan ikke overdosere det, men skruer blot ned for dosis, hvis der kommer for godt gang i maven igen. Jeg giver det med en engangssprøjte, og hvis du sprøjter det ud i kinden frem for lige ind i munden, er det ikke så meget der kommer ud igen 😉

Held og lykke!
    vikvik

vikvikvikvik
    Medlem

Jeg har fået skruet en del op for “produktionen” ved hjælp af ammethe og hvidtøl (de har en fra Albani, som kun har 1,1%. Jeg drikker 1 stk fordelt over en hel dag).

vikvik

Anonym
    Gæst

2 ml lactulose x 2 dgl med en lille sprøjte

Grøn allomin er noget mme der kan bruges fra fødslen af, det er ikke så hårdt for maven da det er syrnet.

Knus

Anonym
    Gæst

2 af mine børn havde store problemer med hård mave i samme alder. Jeg brugte vatpinde og vaseline til og smøre enetarms åbningen med. bare en lille smule. Det fik altid skubbet gang i det hele. Robin har ingen problemer haft med hård mave. Men han får også nutramigen fra apoteket. Special pulver til børn med risiko for allergi. Det skulle være uden problemer på den måde.

frkthorupfrkthorup
    Medlem

3 ml lactulose 2 gange dagligt og så zoneterapi en gang om ugen og mave massage, kender dog ikke grøn allomin kender jeg ikke men det må da prøves.

TrineSandTrineSand
    Medlem

Tusind tak for jeres hjælp.. Han har endelig skidt nu! Men jeg tror jeg prøver med noget lactuose alligevel, det er jo ikke første gang han haft de problemer..

Hilsen Trine og Emil

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.