Grøn afføring?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Grøn afføring?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    toellertretoellertre
    Medlem

Kære mødre
    Vores søn har i de sidste 4 dage har hyppig og helt grøn og lidt slimmet afførng. Han er ammebarn og har siden han var 4-5uger (er nu 2 mdr.) kun skidt en gang hver ca. 3. dag.
    Denne ændring undre os. Han har ikke tegn på ondt i maven, er som han plejer. Det eneste jeg har tænkt kunne være grunden er, at han er lidt forkølet (søster har hevet noget med hjem fra dagpleje, desværre). Det er ikke så meget forkølelse, kun lidt om natten, ikke noget der løber ud af næsen.
    Men kan det være grunden, altså at han får snot ned i maven? Eller..?
    Har nogen oplevet dette, læst om det, kender nogen…., vil jeg meget gerne høre om det. Tak!
    Hilsen Katrine

TholucTholuc
    Medlem

Hej Katrine,
    Min SP sagde at hvis de små pus får grøn og ildelugtende afføring, kan de have noget virus i maven. Hun sagde også at der ikke er noget at gøre ved det, det skal gå væk af sig selv.
    Vibeke

HendrieHendrie
    Medlem

🙂 Vi fik at vide af SP at afføringen godt kan blive lidt slimet når de små er forkølet, de kan ikke hoste slimen op selv, så derfor vil de ofte enten kaste slim op, eller have slim i afføringen, så de på den måde kommer af med det 🙂 Den grønne farve kan også enten skyldes slim, eller at han har spist mere end han plejer, det kan afføringen også blive grøn af 🙂

bumpthe1stbumpthe1st
    Medlem

Min SP fortalte mig at det er helt normalt med grøn afføring, det skyldes øget mængde galle sagde hun. Man ved ikke helt hvorfår de får det men det er ikke noget at bekymre sig om sagde hun. Men den slimede konsistens ved jeg ikke noget om..

1979heidi1979heidi
    Medlem

Det lyder som om der er rigtig mange forklaringer på hvorfor afføringen er grøn.
    Min sp sagde fra start af at hvis aafføringen blev grøn var det fordi jeg produserede alt for meget “skummemælk” Så hun fik for meget af det. Så hendes råd var at malke lidt ud inden.

HendrieHendrie
    Medlem

hihi ja det er vidst en ting SP ikke er enig om 😉

frkthorupfrkthorup
    Medlem

Har også haft problemer med grøn afføring og min SP spurgte om jeg drak sodavand og især dansk vand, hvilket jeg gjorde, hun mente at dette kunne give grøn afføring, og efter jeg er stoppet med det har hun ikke haft grøn afføring siden.

Hmmm…Jeg drikker ikke sodavand, og Anton har til tider også grøn afføring. Men det er når han er snottet… Så jeg tror det er det.
    K.H. Camilla

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.