Øv altså:(

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    armani1armani1
    Medlem

Hej,
    har været til læge med Gustav Emil i dag, da hans hud er gået helt amoksi – har haft tør tør hud med mange små knopper i 4-5 uger og nu er det bare blevet endnu værre trods massive mængder fugtighedscreme. Det viser sig at han har fået børneeksem. Øv øv øv. Der er ingen i vores familie der har det, så han er ikke arveligt belastet. Har fået læst lidt på nettet om det – deprimerende læsning. Nå, men der er jo ikk noget at gøre ved det andet end at håbe på vi kan holde det nede og at han vokser sig fra det.
    Go weekend til alle.
    Hilsen Christina og Gustav Emil 210808 og Carl Valdemar 301205

Anonym
    Gæst

øv altså – hvor er det synd for ham! Er han “plaget”, altså klør det på ham?
    KH
    Mette

armani1armani1
    Medlem

Hej Mette,
    han er lidt generet af det – han hader at blive smurt ind i creme, selvom jeg forsøger at gøre det hyggeligt a la babymassage. Desuden har vi haft nogle nætter, hvor han har møffet rundt for vildt – det var mens han stadig sov i sin lift, nu sover han i tremmesengen – og der tror jeg han måske har haft det lidt for varmt – talte lige med min veninde i går, der selv stadigvæk er hårdt ramt af sin børneeksem, og hun sagde at varme næsten er noget af det værste, og efter han er kommet i tremmesengen har han indtil videre sovet igennem:) så jeg tror det måske har kløet/generet ham mere end jeg lige troede:(
    Hilsen Christina, der skal på apoteket i dag og købe mere creme til lillemanden

Anonym
    Gæst

Lipikar baume.

Hejsa, vores søn på 3 har ogaå haft børneeksem siden han var spæd, og har prøvet alt mulig, uden særlig stor virkning.

men for noget tid siden købte jeg en creme der hedder lipikar baume – og den er bare vildt god il børneeksem. Derudover vil jeg anbefale decobal og når det hat været rigtig slemt har vi brug locoid fra lægen.

knus herfra

armani1armani1
    Medlem

tak for tippet:)
    – Føler mig ærlig talt lidt på herrens mark i creme-junglen
    knus C

Anonym
    Gæst

En af mine veninder har haft god effekt af zoneterapi, mod hendes søns børneeksem! Og for en anden veninde, hjalp færre bade og mindre sæbe – altså kun hårvask en gang om ugen på hendes piger på 3..

Cristina 20+1 og Sebastian 241006

Anonym
    Gæst

KØB BADEOLIEN TRI-PA-VA PÅ APOTEKET, DEN ER SUPER MOD TØR HUD. DET ER EN MÆLKEHVID OLIE DER HVERKEN FEDTER BABY ELLER BADEKAR IND. DIN BABY BLIVER SUPER DEJLIG OVER DET HELE PÅ CA 2 DØGN.

JEG BADER MIN IZABELLA I DET MORGEN OG AFTEN FORDI HUN LED MEGET AF TØR HUD OG HAVDE KINDER SOM SANDPAPIR, NU ER HUN RIGTIG BABYBLØD.

HELD OG LYKKE
    KNUS FRA PILELUND OG IZABELLA 10.08.08

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.