Uldne ammeindlæg..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Uldne ammeindlæg..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    moarsnartmoarsnart
    Medlem

Hej hej..

Jeg bruger uldne ammeindlæg, og vasker dem i hånden uden sæbe, som der står angivet på pakken. Mener at det er fordi der er lanolin i, at man ikke må vaske dem med sæbe. Der stod vist også, at man ikke må lægge dem i blød, da lanolinen så vil blive vasket ud..
    Derfor vasker jeg dem troligt under vandhanen, hver gang jeg skifter (de bliver helt stive i midten ellers, da jeg “lækker” en hel del)..
    Men jeg kan altså ikke få dem helt rene på den måde, og der er sådan en gul/orange plet i midten, hvor de ikke kan blive helt bløde igen, når jeg vasker dem på den måde..

Men nu har jeg så lige læst på vores uldvaskemiddel (änglemark), at der er lanolin i.. Derfor tænker jeg – hvorfor må man så ikke vaske dem i maskinen?

Hvordan gør i, som også bruger uldne ammeindlæg, mon?

Knus Maria

JulietteFJulietteF
    Medlem

Jeg vasker dem i hånden med uldvaskemiddel – også for at få den der hårde plet i midten væk.

Julie

AssamteAssamte
    Medlem

Hej

Jeg har en bomulsklud inderst og så ulden yderst. Er der kun uld, så synes jeg det render og lige som jer, så er der vaskeproblemet. Med bomuldskluden inderst er det ikke et problem.. dem smider jeg bare i vaskeren med det andet bomuld.

Anonym
    Gæst

Jeg brugte uldammeindlæg sidst, da jeg havde vinterbørn, og var meget glade for dem. Jeg har vasket dem mange gange i vaskemaskine på uldprogram med uldvaskemiddel, og de har holdt sig fint – ligesom alle mine uldne undertrøjer, der får samme behandling.

Hilsen
    saltlakrids (Ingrid 050808, Laura & Elisabeth 230104)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.