Hhhhmmmm

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej. Man siger at de skal ha 1/6 af deres vægt i døgnet fordelt på 6 måltider…
    Jeg supplerer også med mme nogle gange. Hun bliver ligesom Ida urolig og slipper hele tiden. Og det er ikke til at holde ud. Men det sker oftes sidst på dagen, hvor min produktion nogle dage er lav. Hun sover ikke altid så godt og så er jeg træt og det går ud over min produktion.
    Og ja det er lidt frustrerende ikke altid at ku amme fuldt ud.
    Men jeg må også sige at jeg alligevel er glad når jeg så ser hende slubre flasken og så bliver mæt…
    Måske er Ida i en overgang hvor hun lige har brug for at justere mængden af mad?
    Ha det godt.
    Kh Laila

Anonym
    Gæst

Jeg har ammet Ida på fuld skrue siden dag 1 uden problemer af nogen slags.
    I lørdags synes jeg hun blev mere og mere utålmodig for hver gang hun blev lagt til; hun tager fat, sutter lidt, slipper og brokker sig…sådan kørte det HELE tiden.
    Jeg har hele tiden haft MME hjemme….just in case! Jeg varmede en flaske med 100 ML og gav hende den, hun kværnede 80 ML – det synes jeg er helt vildt…eller hvad? Har ingen forstand på flaskemad…hvor meget de skal spise og hvor ofte…og så fordi hun jo bliver ammet ved siden af.
    Nu har hun siden i lørdags fået 2-3 flasker i løbet af dagen og bliver ammet for resten. Om natten er det kun babs, om morgnen inden formiddags luren får hun en flaske, og igen om eftermiddagen og om aftnene også en flaske. Og amning indimellem. Er spændt på hvor lang tid endnu jeg vil have mælk til hende.
    Det er bare så underligt – emma blev fuldammet til hun var 6 mdr, og lillefisen her er 7 uger i morgen. Men hun er åbenbart en sulten og utålmodig ung dame :o)
    Og nu til mit spørgsmål: hvor meget skal flaskebørn spise om dagen? Hvor tit skal de have mad?

Mette som er lidt ked af at Ida ikke gider babse full time :o((

Anonym
    Gæst

Hej Laila

Ida er også nogle dage umulige med søvnen. Ind i mellem sover hun som hun skal og andre dage er det powernapping hele dagen, så bliver man træt og det går som du skriver ud over produktionen. Jeg tror det er når mælken ikke vælter ud, men hun skal suge lidt for at få noget, at hun bliver utålmodig – hun er virkelig en dame med temperament ;O))
    Og ja – man bliver så glad når de slubrer flasken i sig og man så ved de er bkevet mætte af det…

KH
    Mette

Anonym
    Gæst

Hej igen. Ja det er lige sån det er – de er et par dovne piger der ikke gider arbejde for føden……lad os ikke håbe det bliver ved…hihi
    Men så er det jo godt at vi har mme…
    Kh laila

Ja jeg tænker at det er det hun har gang i! Frederik er lige sådan – men jeg NÆGTER at give ham flaske! (Førend det bliver dødnødbendigt) Det er bare et spørgsmål om tid, før de indser at det ikke nytter noget! Jeg Stoppede med at amme Timm – min den store, dahan var 7 uger, og det var nøjagtigt som du skriver, derfor er jeg meget OBS på det denne gang, og at det går over igen! Jeg ammer med næb og kløer, og ligger ham til når han beder om det!
    Hvad med at tilbyde brystet, bruge ca 15 min på at få hende til at tage det, og så derefter tilbyde flasken? Så stimulerer du stadig brystet! Og når hun har fået flasken, jamen så pump det ud du har, og brug det senere i stedet for MME?

Men til dit SP om flaskebørns mad; De skal ca spise 1/6 af deres vægt om dagen fordelt ud på 6-8 måltider! Så hvis hun vejer 5 kg, skal hun have ca 850 ml om dagen, og hvis du giver hende flasken hele tiden 8 gange i døgnet er det 110 ml. Men hvis du laver 100 ml og tager hun ikke mere end de 80 er det nok fint! Du ammer hende jo ind imellem, så hun skal nok tage det hun vil have der!

Helle – som har sovet mens mor har bagt æbletærter… MUMS

TholucTholuc
    Medlem

Hej Mette,
    Ja her bliver der også supleret med MME – det har jeg gjort helt fra hun blev født, bl.a da min mælk først løb til efter en uge. I starten prøvede jeg nogle dage kun at amme hende, men hun blev hurtigt utidig igen og jeg kunne sidde med hende 1½ time, fordi hun enten blev hys eller faldt i søvn. Så det fungerer klart bedst for mig det her – jeg ammer og så får hun MME for resten. I starten var jeg ked af at jeg ikke kunne amme fuld ud – men jeg tror simpelthen ikke jeg har nok mælk – og ja, det vigtigste er jo at de bliver mætte de små pus ;o)
    Vibeke

Anonym
    Gæst

Hun havde også sådan et par dage da hun var ca 3 uger hvor hun spiste konstant i et døgns tid – sikkert for at øge produktionen, og måske er det samme nu….mine babser er koloenormt fyldt med mælk, men hun gider kun ca 5 min. Og så tager hun hvert bryst HVER gang…så jeg går sgu og tænker om det er skummetmælk der ikke mætter hende ordentligt?
    Det er 2 timers siden hun spiste hos mig, og allerede nu er de helt vildt spændte og løber – så det er jo ikke fordi der ikke er mælk.

Hej Mette

Har nu i en længere periode haft noget a la samme problem med knægten – han gider ikke ligge til mere end 3-5 min ved hver bryst og bliver tit stik hysterisk. Har dog efterhånden fundet ud af at han får tømt brystet rimeligt på den tid samt jeg har rimeligt med mælk. Endvidere bliver han hysterisk når han er træt, fordi mælken løber for langsom til eller fordi han ikke er sulten. Ofte prøver jeg at amme ham lige inden han bliver lagt ud, hvilket gerne ender med en hysterisk unge. Men nu har jeg besluttet mig til i en (kortere) periode ikke at insisterer så kraftigt på at han skal spise, da han i for sig sover rimeligt og “har gang i systemet”, så må jeg se hvordan det går;o) Har med held malket lidt ud i løber af dagen som mulig supplementsflaske til om aftenen. Camilla

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.