Nora Malkeko!!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    050808050808
    Medlem

Jeg har forsøgt mig lidt med at “malke” mælk ud et par gange, men jeg synes dælme ikke der kommer særlig meget. Når brystet virker tømt er der ikke kommet meget mere end 25 ml, og Augusta skal have 160 ml på et måltid! Jeg ku’ måske godt få mere ud, men jeg er også lidt bange for at tage det hele, så der ikke er noget, når hun skal spise!
    Jeg har nok mælk til lilllepigen, men jeg har ikke mælk i overflod, så måske skal jeg bare droppe det.
    Er der nogen af jer der har erfaringer med at pumpe ud? Og hvordan gør I når i fryser ned? Laver I portioner i sutteflasker?

Vh. Mai

050808050808
    Medlem

Nu har jeg så lige læst lidt tilbage i debatten at en foreslog at give mme for en aften. Det havde jeg ikke selv skænket en tanke. Sagen er nemlig den, at jeg er inviteret til noget komsammen med min gamle folkeskoleklasse om en måneds tid, og ku’ egentlig godt tænke mig at farmand stod for maden den aften, så mor ku’ ha’ lidt timer for sig selv! Så mme er da selvfølgelig også en mulighed, så brystpumpen kan ryge tilbage i skabet!
    Hmm… Jeg ved det sgu ikke rigtigt!

Hej Mai,

Nu ved jeg ikke om Augusta spiser ved begge bryster pr. måltid men jeg plejer at gøre sådan at når Flora har spist et måltid (et bryst) så malker jeg ud på det andet, det tager ca. 30.25 min og så har det andet hvilet lidt og så pumper jeg også lidt fra det!
    Det hele sætter jeg så i køleskabet og gentager processen indenfor et døgn og fryser så det hele samlet ned fra de to døgn!

Hvis du starter i god tid inden din komsammen kan det være du har rigeligt!

VH

Line og Flora

Anonym
    Gæst

Hej Mai

Jeg har også forsøgt mig med at malke ud, da vi skal i teater mm. med mit arbejde på fredag, så mormor skal passe lille Maia – uha uha 🙂

Men jeg får altså heller ikke ret meget ud – har prøvet 4-5 gange og har kun fået mellem 5 og 30 ml ud pr. gang. Jeg gør faktisk også som Line; når Maia har spist ved fx højre bryst, så malker jeg ud fra venstre. Jeg bliver dog godt nok ikke ved så lang tid – mister vist tålmodigheden, da jeg ret ofte skal slippe pumpen fra brystet for at sætte den “fast” igen (der kommer mest ud, lige når jeg starter med at pumpe).

Men jeg fryser hver enkelt portion ned i en frysepose med det samme – det ser lidt dumt ud med sådan en lille bitte sjat mælk i en stor frysepose, men jeg troede ikke man måtte blande det sammen….

Angående MME, så har jeg altså også tænkt mig at give min mor sådan en pakke den aften, just in case 🙂

Mvh. Jannie, som efter 5 udmalkninger har til næsten ét måltid (skal bruge til 4-5 måltider på fredag!)

HendrieHendrie
    Medlem

Lige et tip herfra… Jeg plejer også at malke ud på det bryst Elias ikke lige har spist ved, men jeg plejer lige at lade ham sutte bare 2 sek på det bryst jeg skal til at malke ud, og så stimulerer han nedløbsrefleksen meget bedre end man kan med pumpen, derfor kan jeg nu få meget mere ud end jeg kunne før jeg fandt ud af dette 😉

Jeg vil også gerne malke ud, så manden har i fryseren til lille manden her om mandagen hvor jeg er væk i 2½ time til gym. Men det i gør, synes jeg ikke jeg har mod på! Er bange for at forstyrre amningen. Når jeg har malket ud indtil videre har det været når han har sovet mere end 4 timer, så har jeg tømt det ene bryst, og det har da resulteret i 60-80 ml hver gang fra et bryst! Så jeg har mælk nok!!! 😉

Men forstyrrer det ikke amningen at tømme begge bryster HVER gang, og hvad gør i hvis h*n vågner efter fx 1½ time? Her i så produceret nok mælk, til at mætte???

Helle

Anonym
    Gæst

Hej Helle (og jer andre)

Ved faktisk ikke noget om, om det forstyrrer amningen, men det tror jeg da lige jeg vil spørge SP om, hvis det da ikke var sådan hun sagde at jeg skulle gøre – hukommelsen er sgi ikke lige god altid 🙂

Men jeg malker ikke ud om aftenen, hvor jeg ved at der måske ikke går 2 timer mellem spisningen netop af hensyn til hvis der nu ikke er mælk nok. Men som sagt så har jeg købt en pakke MME – just in case.

Men i går aftes kl. ca. 11 da Maia havde sovet 2-3 timer og jeg var ret sikker på a hun ikke lige vågnede de første par timer fik jeg faktisk malket 60 ml ud – kunne sagtens mærke, se og høre forskel på at der skete altså noget, men aner virkelig ikke hvad jeg gjorde for at der pludselig skete noget…

Mvh. Jannie, som i øvrigt bruger en Philips Avent Isis

Anonym
    Gæst

Glemte lige at skrive, at når jeg nu kun malker 20 ml. ud, så er jeg jo også ret sikker på, at der stadig er mælk til hende….

Mvh. Jannie

050808050808
    Medlem

Tak for responsen. Augusta spiser som regel kun fra det ene bryst ved et måltid, så jeg vil forsøge mig med at malke ud fra det bryst hun ikke spiser af. Og meget godt lige at have i baghovedet evt. at lade hende stimulere nedløbsrefleksen inden.
    Uanset hvad er det jo godt med lidt modermælk i fryseren til vores kære små skal til at have grød – så skal der jo blandes lidt i. Jeg har iøvrigt hørt at man kan fryse ned i isterningeposer eller bakker, så er det også meget nemt lige at tage op. Så nu tager jeg godt fat om pumpen og samler stor tålmodighed, og så er det bare i gang!

Vh. Mai og Augusta – som på andendagen sover i sin egen seng helt oppe på førstesalen og har gjort det i 2½ time nu…!

DianaaaDianaaa
    Medlem

hej
    da jeg malkede ud til min ene tvilling gjorde jeg det altid IMENS den anden tvilling fik fra det andet bryst. Det kræver selvfølgelig at man får “stablet” barnet godt op, så man har en hænderne fri.
    Det kan dog godt lade sig gøre.
    Mælken løber meget bedre.
    mvh DIana

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.