Hys over at blive puttet

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Hys over at blive puttet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Guf090808Guf090808
    Medlem

Hejsa

Vil høre om der er nogen der har et godt råd – Bertram har de seneste uger været super sød til at falde i søvn og hygge sig i sin vugge/barnevogn inden han skal sove – såvel i løbet af dagen som om aftenen.

Men de seneste 2 dage har han skreget vildt, hver gang han er blevet lagt ned – både i barnevognen og i sin vugge… Vi mener ikke at vi gør noget anderledes – og han burde ikke være igang med et tigerspring (er 10 uger og 2 dage), så heller ikke det bør kunne forklare hans modvilje over at komme i seng.

Vi sidder altid og synger for ham og vugger ham, når han bliver lagt i vuggen og vugger ham, når han bliver lagt i barnevognen på altanen.

Eneste løsning de sidste to dage efter skrig og skrål er ned i voksiposen, hvorefter der bliver ro… Men det holder jo ikke at han skal sove i den inde….

Vi mener ikke han har det hverken for varmt eller koldt, han bliver tilbudt mad inden, så er heller ikke sulten, og bleen er tør så heller ikke fordi han er våd eller lignenden….

Ved bare ikke hvad vi gør galt – og det er ret fustrerende når nu han lige har været SÅ sød til at putte sig de sidste par uger !!!

Hilsen Ane & Bertram – der pt vandt og ligger i sin vugge i voksiposen efter ½ times kamp !!!

Guf090808Guf090808
    Medlem

Hmmmm…. har lige fundet ud af, at tigerspringsudviklingen baseres på udviklingen i barnets nervesystem – som grundlægges ved undfangelsen. Ugerne er derfor baseret på en baby, der er født til terminen – og Bertram valgte jo at blive samtlige 14 dage ekstra i maven – så to uger til de 10 uger og 2 dage – det giver total tordenvejr i tigerspringssprog… Så kan nu bedre forstå, at han han er lidt morsyg og helst ikke vil lægges til at sove..

Heldigvis kan jeg se, at dette tigerspring ikke er så langt – og nu har vi allerede overstået de første par dage… Puha glæder mig til at få en glad dreng ud i den anden ende :o)

Knus Ane & Bertram, der endelig sover efter en rigtig hård formiddag med skrig og skrål…

Anonym
    Gæst

Ingrid skreg i går, da det var ved at være sengetid, og ville slet ikke puttes, selvom det normalt plejer at gå meget nemt. Hun var så træt, og havde lukkede øjne, men virkede bare som om, hun havde ondt. Faldt i søvn et par gange à 5 minutter, og vågnet skrigende igen. Til sidst fik jeg ammet hende i søvn i min seng.

“Forklaringen” kom, da hun fik lavet to store portioner i bleen (og lidt udenfor) her til morgen, og straks var i godt humør igen.

Hilsen
    saltlakrids

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.