Prævention

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi har i et godt stykke tid haft gang i sengeakrobatiken, og bruger pt ikke noget prævention da jeg gerne vil begynde med p piller igen, men det må man jo ikke når man ammer…og det håber jeg at blive ved med et stykke tid endnu.
    Mini piller – må man det? Og hvordan virker de i forhold til p piller?

TholucTholuc
    Medlem

Hej Mette,
    Jeg har fået minipiller mens jeg ammer. De indeholder ikke østrogen men kun gestagen, hvorfor de ikke har indvirkning på din amning. Lægen fortalte at i modsætning til p-piller, hvor ægløsningen er kunstig, er den rigtig med minipiller, men minipiller sætter en “væg” op, så der ikke trænger noget igennem;o) Man tager dem også uden pause. Det eneste “minus” er at man SKAL tage dem samtidig hver dag (plus maks 3 timer), da de ellers ikke beskytter.
    Vibeke

moarsnartmoarsnart
    Medlem

Jeg har også lige fået mini-piller hos lægen.. Han fortalte mig dog, at de først var sikre EFTER første blødning.. Hmm, og nu er jeg kommet til at tænke – HVORNÅR kommer den mon? Er den styret af pillerne eller amningen?
    For jeg havde da egentlig glædet mig over, at der endnu var et stykke tid til at jeg havde fået menses..

Og hvis nu de ikke er sikre før første menses, og den først kommer om længe, så er det jo helt spild at tage dem..

Puhh, er der nogen, der kan hjælpe mig ud af denne vildrede?

Knus Maria

bumpthe1stbumpthe1st
    Medlem

ifølge minlæge og hvad jeg selv har kunne læsemig til kan man godt bruge p-piller mens man ammer. Problemet kan komme hvis ammningen ikke er helt etableret da det så kan nedsætte mælkeproduktionen, men der burde ikke være noget problem hvis ammningen ellers kører.

Noemi -der selv har fået tid til at sat en spiral op

Anonym
    Gæst

Mini piller må man godt tage når man ammer. Der holder du bare ikke pause som med p-pillerne. og du skal tage dem næsten samtidigt hver dag.

Knus

Anonym
    Gæst

Tror man normalt begynder at tage minipiller 1. dag i menstruationen. Men da det ikke lige kan lade sig gøre sagde Min læge til mig, at jeg bare skulle begynde at bruge pillerne, men være obs på at de ikke var sikre de første 14 dage.
    Katrine

familienKGfamilienKG
    Medlem

Nu bliver jeg da helt nervøs….

Jeg har nemlig fået p-piller af min læge – selvom jeg ammer…. Hun sagde, at det skete der ikke noget ved, så længe det var “lavdosis” (østrogen – går jeg ud fra…)….

Stine…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.