Råd til gylpebarn.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Råd til gylpebarn.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er jegt alene om og have et gylpebarn. Min dreng har på det seneste nærmest lignet noget fra filmen exorcisten. Vi har prøvet snart alt. Mange pauser under spisning. og taget ham op og bøvse flere gange. men tror faktisk næsten halvdelen an spiser ryger op. Skal til sundhedsplejersken senere idag. Er godt nok spændt på om hans vægt er påvirket af det. Han spiser normalt 170ml. vh karina og robin 7 uger igår

TrineSandTrineSand
    Medlem

Du er absolut ikke alene om at have et gylpebarn.. Min Emil gylper i døgndrift og det er store mængder der kommer synes jeg. Han tager også for lidt på, men iflg. både læge og SP er der ikke noget at gøre ved gylperiet. Man skal bare ikke tumle for meget med dem lige efter maden.
    Vi må bare vænne os til at skifte tøj mange gange om dagen, både på de små og os selv.. 😉
    hilsen Trine og Emil 8 uger på torsdag

HendrieHendrie
    Medlem

Har jeres børn gylpet fra fødslen, eller er det noget der først er begyndt senere?
    Jeg har jo en dreng som ret pludseligt begyndte at gylpe meget, eller faktisk var det decideret opkast, det stod i tykke stråler ud af ham… Han tabte sig meget, og det endte med det fandt ud af han havde mavemundsforsnævring, det er han nu opereret for, og der har ikke været noget siden.. Nu bar det meget slemt i Elias’ tilfælde, men nogle børn kan sagtens havedet og stadig tage på, bare ikke nok.. Bare så i lige er opmærksomme på det 😉 Det rammer typisk drenge.. Her blev det nemlig opdaget alt for sent, så Elias var meget syg af væskemangel da han blev indlagt..

Anonym
    Gæst

Johannesbrødskernemel skulle kunne dæmpe gylpen.. Det kan købes på apoteket. Har ikke førstehåndserfaringer, men kender flere der, efter lidt træning, har været glad for det.

Cristina 19+4 og Sebastian 241006

Anonym
    Gæst

jeg har 100 gram johannesbrød liggende til at afprøve (lige som jeg skriver det kommer der en skylle hihi), der står der skal ½ tsk i 200 ml mme, men hva når man ammer, kan man lave en tynd grød af det og give lidt på ske?

100 gram kostede iø 85 kr.

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg er spændt på at høre om melet hjælper.. Kunne godt tænke mig at slippe for alt det gylp..
    Emil har gylpet fra fødslen..

hilsen Trine og Emil

Nøj… Min søn var monster gylpebarn, og stoppede først da han var 13 mdr. Men jeg brugte johannesbrødkernemel, og husker hvor meget det hjalp! Men jeg husker endnu mere hvor besværligt det er at lave det uden det klumper! Det er næsten umuligt at lave uden det klumper, og det eneste jeg kunne for at undgå klumper var at si det når det var kølet af!
    Men jeg kan varmt anbefale det til jeres børn der gylper!

At min søn først stoppede da han var 13 mdr var, at han ikke kunne tåle komælk! Da jeg stoppede med at give ham komælk, stoppede han med at gylpe! Det var som at trykke på en knap.
    Måske det var at overveje, at jeres børn ikke kan tåle komælk! Nutramigen/profylac, kan afhjælpe komælksallergi!

Helle

mijansemijanse
    Medlem

Hvordan gives det??? Emma er udelukkende amme barn

TrineSandTrineSand
    Medlem

Jeg spurgte SP igår om johannesbrødkernemelet. Hun sagde at sålænge han tager på i vægt, skulle jeg ikke begynde at tilsætte mælken noget. Desuden skulle det være ret besværligt at få rørt ud i mælken, det klumper.. Så der bliver bare gylpet videre her.. 😉

Anonym
    Gæst

så vidt jeg kan læse mig til så skal man røre 2 spsk ud i en dl lunt kogt vand, og så give det på ske… nu har jeg været indlagt et par gange med min søn og de ville lave en gastropskopi på ham, men det har vi takket ned til da vores egen læge ikke mener det var noget mavemundshalløj, for så meget gylper han slet ikke, men at der måske var behov for noget syrenedsættende så det ikke irriterede ham i spiserøret, men det ville sygehuset ikke give ham uden den grimme undersøgelse, som vi altså takkede nej til, idag da jeg googler på gylper børn, opdager jeg overraskende at det syrenedsættende man giver er gaviscon som jeg selv spiste som gravid… det lægger et låg oven på maden, det skal gives efter amning, så det kunne også være en mulighed.
    Min søn bliver ihvertfald ked når han gylper, altså det kunne da godt være det svider???

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.