urolig om natten..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 urolig om natten..

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    mutti08mutti08
    Medlem

her kan der også nemt gå 45 min til en time før han er faldet ordentligt til ro.. og så er man bar rigtig træt på det tidspunkt og bar gerne vil sove og så er en time godt nok lang tid at være vågen i syntes jeg..
    men rart at hører man ik er den eneste som har det sådan..

Guf090808Guf090808
    Medlem

Hejsa

Er ked af at skrive det – men vi har præcist samme problem herhjemme – har ikke fundet en løsning endnu – men tror deværre ikke det skyldes tigerspringet. Bertram er 9 uger (10 i morgen) og han har gjort det de seneste 4 uger – Hver nat efter 2. omgang mad… Det tager ca ½ til trekvart time med “spjæt” før han er helt nede og sover roligt igen….

Ane & Bertram

mutti08mutti08
    Medlem

jeg må lige hører om der er andre hvor jeres barn er urolige om natten efter de har fået mad.
    de sidste par dage, efter jeg har givet marcus mad (han får flaske) og han så først er faldet lidt i søvn hos mig, når jeg så lægger ham ned så vågner han lidt efter og så bliver han så urolig, han kører rundt med arme og ben. han falder lidt hen ind imellem, men bliver så urolig kort tid efter. det er så irriterende, for der går et godt stykke tid før han falder rigtig i søvn.

er der andre som oplever noget lignende for tiden. han er forresten 5 uger, så kan det mon have noget at gøre med et tigerspring?

mutti08 + marcus 5 uger..

moarsnartmoarsnart
    Medlem

Måske et dumt spørgsmål, men er i sikre på, at de har fået bøvset ordentligt af?

Vores lille mand ligger nemlig også og spjætter, så snart der er den mindste bøvs, der ikke er kommet op. Så snart den er kommet op, slapper han straks af i hele kroppen..

knus Maria

mutti08mutti08
    Medlem

jeg syntes nu jeg får ham bøvseet ordentligt af.. men det da godt være at der stadig er noget som ligger og trykker, det skal jeg ik kunne sige.
    så vil prøve og se tiden an og se om han får bøvset ordentligt..

ZaharaZahara
    Medlem

Her hos os har det også været sådan helt fra starten med at han er meget urolig når han lægges tilbage i vuggen.
    Kun få gange er han helt sovende når han lægges tilbage.
    Jeg tænker han bare har brug for at brænde noget krudt af inden han kan finde roen igen.
    Vi nyder bare han i det mindste ikke græder men bare ligger og mosler rundt. Nogle gange hjælper det at pakke dynen om ham så han ikke kan spjætte – det giver ham ligesom en ro af at være omsluttet.

Men primært virker han som om han hygger sig og nogle gange er lidt brok agtig uden at være rigtig sur.
    Jeg syns bare det er imponerende at han så tidligt selv har kunne finde roen igen efter en natte-tur uden at skulle sove på armen.

Sara & Max 6 uger og nu 60 cm!
    Fortsætter han i dén fart er han over 9 meter når han bliver 18 år!!!!! 😉

Er lige på besøg fra sept gruppen…..så kommer lige ind fra sidelinien her 😉

Mathilde gør PRÆCIS det samme hver nat. Første madning ca kl 02 går strygende og hun falder straks i søvn igen…..anden madning kl 05 er en anden historie. Hun fægter helt vildt m arme og ben og kommer med en masse grynt, støn osv. Det kan tage op til en time før hun sover igen. Frustrende!
    Nå, men de sidste par nætter har jeg prøver at ligge og ae hende (vi har sådan en vugge som er i højde med vores seng, uden side på den ene side så hun nærmest ligger med i sengen men på sin egen plads…super smart når man skal nusse). Så aer jeg hende over øjnene og synger lige så stille…..og det har virket vildt godt! Hun sover nu efter 5-10 min 🙂
    Måske ikke et fantastisk råd….men prøv det, det kan jo være at det lige er det der skal til 🙂

Hilsener fra Christina og Mathilde 5,5 uge

Anonym
    Gæst

Har det samme problem. Casper kan ligge i ½ time efter han har spist og mosle rundt. Selve måltidet tager ikke mange minutter, men alt den moslen holder os vågne. Det er faktisk ret irriterende.
    Ved heller ikke lige hvad man gør ved det. Det holder nok ikke op før han begynder at sove rugtig igennem om natten. Så vi prøver at leve med det som det er.

Lone

Guf090808Guf090808
    Medlem

Det vil jeg straks prøve i nat – tror faktisk også det er noget trygheds-noget.

I nat tog jeg Bertram med over i vores seng og lagde ham tæt ind til mig – og han som efter 5 minutter – men vil absolut hellere investere 5-10 min i at ae ham og synge lidt for ham end ligge i den samme stilling i 3-4 timer – for selv om det er mega hyggeligt at ligge sammen med ham og jeg ved at jeg skal nyde at han gider så var jeg ret øm her til morgen i den ene side af at ligge i den samme stilling :o)

Ane & Bertram

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.