Sterilisering af flasker- hjælp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Sterilisering af flasker- hjælp

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Dahl11Dahl11
    Medlem

Vi putter altid lidt eddike i vandet når vi koger flaskerne. Det tager det.

Hilsen Ulla og Nikolaj 070808

ZaharaZahara
    Medlem

Laang historie kort: Max har været inde i en dum cirkel med at være træt – ikke spise nok – derfor ikke sove nok – spise igen – mavepise pga for ofte måltider osv.
    Så jeg skal regulere hans indtag lidt så det bliver færre og større måltider og i mellemtiden holde ham lidt hen med vand/sukkervand.

Derfor er flaskerne så småt i brug herhjemme og jeg har endnu ikke en sterilisator.
    Når jeg koger flaskerne – både Bisp.a fri plast og glas i gryde så får de ligesom et tyndt lag hvidt pulver (kalk?)
    Selv om jeg koger vandet i kedlen først så filtret tager det meste kalk så er det det samme.
    Nogen der kender det? Det skal ungen jo ikke have – men hvad pokker gør man så…

Ligesom Mette73 skrev så døjer jeg også med at Max ca 2/3 henne i amningen bliver vildt hys! Vil helt sikker have mere for gaber efter brystet men tager kun 1 tår og så hys igen. Aner ikke hvad han prøver at fortælle mig – har efterhånden prøvet alt og det er så frustrerende at sidde med en unge der er hys ved amning at min mælheproduktion ryger ned kan jeg mærke 🙁
    Ekstra SP besøg mandag hvor jeg sikrer hun ser det!

Sara – og hysteriske Max

Guf090808Guf090808
    Medlem

Hejsa

En microovns sterilisator kan klart anbefales – ingen kalk, da de bliver dampet i stedet for – men den koster jo lidt. Jeg fandt dog en på dba.dk til 150 kr. og da Bertram er flaskedreng, så er det en uvurderlig hjælp til hverdagen. Så hvis det tager til med flaskerne, så kan det klart anbefales :o)

Ane

Anonym
    Gæst

Hej Sara

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad SP siger på mandag til det der med at de pludselig bliver hys og slipper brystet, men stadig gaber efter det.

Maia gør det nemlig også af og til, og det er nemlig bare lidt frustrerende, at man ikke ved, hvad det betyder. Jeg har dog nogen gange haft held med at tage hende op for at bøvse – hun bøvser ikke nødvendigvis, men stopper med at være hys.

Men det kunne være rart at høre hvad SP siger til det…

Mvh. Jannie og Maia

ZaharaZahara
    Medlem

Eddike i vandet? Det har jeg ikke hørt om. Har læst om salt – men tænker om de ting ikke sætter sig på flaskerne så Max får det med ind… ?
    Kan det ikke være et problem?

Sara

ZaharaZahara
    Medlem

Jeg planlægger at købe sterilisator til micro – skal bare også have ny micro ovn så:-( og sterilisatoren var udsolgt i babysam i går.

Jeg har også held med at få ham ned på jorden igen ved fx at tage ham op så stopper det straks – men han stempler mig på kinden for at sige han er mere sulten :-S
    Bleskift eller andet kan også aflede og så lægge ham til igen lidt efter – men generelt er det bare død frustrerende. Jeg skriver om SP besøget når hun har været her.
    Læs alternativt med på http://www.jaegerfeldt.eu/?page_id=11 hvor jeg skriver dagbog til familien.
    Sara

Når Anton laver det der nummer med at blive hys, plejer jeg at give ham en sut… Ofte er han ikke sulten mere nemlig, men træt. Så falder han til ro. Så kan jeg bøvse ham og se om han er interesseret i mere, men oftest har han bare lyst til sin sut og ikke til at sutte på noget der kommer mælk ud af:-)
    Camilla

bumpthe1stbumpthe1st
    Medlem

suttricket bliver også brugt her hjemme med stor succes og en datter der falder i søvn

Anonym
    Gæst

hej herhjemme bruger vi også flittigt vores sterilisator. Vi fik vores i barselsgave. Vi9dste med det samme at jeg ikke kunne amme så det ville tage lang tid og sterrilisere alle de flasker i gryden. Tager heller ingen tid. vh karina

moarsnartmoarsnart
    Medlem

Hej hej..

Vi har haft samme problem med at lillemanden blev hys ved brystet.. Vi har fundet ud af det samme, som de andre skriver herinde, at sutten er effektiv i den situation.. Faktisk tror jeg ikke at vores dreng er mere sulten, når han gør sådan, men bare er træt, og ikke kan finde ud af det..

AssamteAssamte
    Medlem

HEJSA

vi har en AVENT sterilisator, og den tager 6 flasker og en masse suttehoveder samt normale sutter. Den steriliserer med damp og det gr meget hurtigere end md kogning i gryde. Og det er rigtigt nok, at damp ikke gør dem hvide , her er de i hvert fald alle klare og fine -flaskerne altså.
    Jeg kender ikke dem til mikroovnen, så dem kan jeg ikke udtale mig om, men tanken er da interessant.

kh birka og mark

bumpthe1stbumpthe1st
    Medlem

Er det ikke ok bare at skolde dem i kogende vand?

ZaharaZahara
    Medlem

Sutten var det første jeg prøvede – men nogle gange bliver han hys meget hurtigt hvor det helt tydeligt er for tidligt til han kan være mæt. Han gider slet ikke have noget med sutten at gøre når han er sådan og bliver bare mere vred hvis man prøver.
    Det eneste der hjælper er at tage ham op på skulderen som når han skal bøvse og så give ham lidt tid.
    Det skal siges han får rigtig meget luft med ned som tydeligt bobler rundt i spiserør og mave så måske han bare har ondt. Min tolkning af hans hys er klart smerte.
    Det tager os typisk 45 at komme igennem en amning med bleskift og pauser undervejs.
    Eftersom jeg er sat til at trække ham lidt mellem måltiderne da han meldte sig hver 2. time så er det vigtigt han får hvad han kan spise når han så får – netop for at han kan holde 3 timer i stedet for 2.
    Men dejligt det med sutten virker for jer andre 🙂

Sara – på vej ud og købe microovn og sterilisator!

ZaharaZahara
    Medlem

Min SP sagde jeg skal prøve at tolke hans hys som nej tak til mere mad selvom han gaber vildt ud efter brystet. Hvis ikke han selv får fat og spiser videre skal jeg fjerne ham.
    Indtil nu har jeg skulle give ham så meget mad som muligt pr måltid for at skabe en længere periode mellem måltiderne – men nu skal jeg så stoppe ham halvt inde i måltidet og se hvilken rytme det giver :-S

Jeg skulle i øvrigt prøve at tolke hys anfaldet som et nej tak til mere mad OG læg mig i seng mor jeg er træt…

Jeg tror det er vigtigt vi mærker efter hvad der duer og ikke duer for os og ikke stole blind på en sp men jeg vil da se hvilket rytme i hans måltider det giver – men jo selvfølgelig ikke sulte drengen.

Det svære for os for tiden er faktisk mere at han sover så korte perioder om dagen og dermed ikke er inde i en god rytme til natten.
    Læg ham igen når han vågner for hurtigt var kuren… pyha – det er dagen så gået med – lillemanden var ikke helt enig.
    Men igen – de har noget erfaring vi kan gavne af – og så må vi huske os selv i det.

Sara

lbn822lbn822
    Medlem

Min pige er flaskebarn og vi har fået at vide at det er nok at koge vand i elkedlen og hælde dette over flaskerne. Dette er Sundhedsstyrelsens anbefaling, men tidligere sagde man at flasker skulle koges 2-3 minutter i gryde – og derfor er der mange misforståelser.
    Men vi har altså valgt at følge Sundhedsstyrelsens anbefaling, og vores pige er sund og rask 🙂

lbn822 på besøg fra juli 2008

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.