Okay – så skal der knibes!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Okay – så skal der knibes!!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Min datter er nu knap ti uger (på onsdag), og ved mit 8-ugers tjek forleden sagde min læge, at nu kunne jeg sagtens gå i gang med løb, aerobic og den slags – noget jeg virkelig savner og trænger til! Hun sagde, at jeg spændte fint sammen i bækkenbunden, så bare på med løbeskoene til mig… Yes, det gjorde jeg så glad og fro i går, kastede mig ud i det dejlige vejr og lagde an til en stille og rolig løbetur. Efter ca 100 meters stille løb (jeg vil næsten sige lunte-tempo) – ja, så tissede jeg i bukserne!!! Det sev bare stille og roligt ud af mig, og jeg kunne overhovedet ikke knibe sammen og stoppe det mens jeg løb. Så jeg vendte rimelig hurtigt om igen, og vidste ikke om jeg skulle grine eller græde, da jeg kom hjem og fortalte det til min mand… Kan godt se det komiske i det, men alligevel ikke særlig fedt, vel? Håber dælme ikke jeg er blevet inkontinent… Så nu skal det der kniberi simpelthen sættes i system, så der bliver knibet igennem mange gange i løbet af dagen. Puha altså, hvor jeg håber, at det hjælper. Hvad med jer? Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Gode råd til ekstra gode knibeøvelser?

Knus fra Mie (med de våde løbebukser… Helt ærligt, altså!)

Anonym
    Gæst

Hej. Du oplevede det der altid er min skræk efter mine fødsler. Jeg kniber meget og hele tiden og håber så det er nok…
    Men sikke da en træls oplevelse for dig…
    Kender ikke rigtig til andre knibeøvelser end at knibe når man er i forskellige stillinger.
    Håber du kan få skik på det.
    Kh laila

frkthorupfrkthorup
    Medlem

har idag lige været til min 8 ugers undersøgelse, hvor min læge mente at jeg ikke kunne knibe og han har simpelhen givet mig en henvisning til en fysioterapeut, som åbenbart kan hjælpe en med det, så måske skulle du høre din læge om dette, spørg mig ikke om hvordan dette skulle forgå eller hvad de gør, var selv lidt måløs for ikke at sige irrteret over at jeg ikke kunne knibe ordenligt, så fik ikke spurgt rigtigt ind til det.

moarsnartmoarsnart
    Medlem

På barselsgangen fik jeg nogle ret gode retningslinier til knibeøvelser af fysioterepheuten..

Hun sagde, at man havde en stærk bækkenbund, når man kunne lave 25 knib af 10 sekunders varihed, dog med en pause med total afslppet bækkenbund mellem hvert knib..

Det satte det lidt i perspektiv for mig, for jeg troede faktisk bare at man skulle knibe, slippe, knibe, slippe osv. sådan hurtigt efter hinanden..

Jeg overvejer også at få lidt system over det, for det er så nemt at glemme at knibe.. Synes faktisk at det kunne være en god “regel” at knibe hver gang man ammer. Så er det i hvert fald nemt at huske.. Eller når man børster tænder morgen og aften..

Knus Maria

Øv for en løbetur… Det skal nok blive bedre. Jeg kan anbefale en bog, der hedder:”9 måneder før, 9 måneder efter” Den er skrevet af Lotte Rye Arndahl, og handler om hvad man kan under og efter graviditet rent motions og kropsmæssigt. Der er et stort afsnit om optræning af bækkenbund. Det skyldes, at hun som personlig træner for mange har måttet konstatere, at rigtig mange kvinder ikke får trænet deres bækkenbund godt nok op efter fødsler og derfor har problemer med at holde på vandet.
    Hun skriver at man de første 8 uger kun skal gå turer og så ellers knibe. Man skal holde sit knib 2-8 sek og så derefter holde en mindst lige så lang pause. Man skal knibe min 10 og max 30 knib. Til at starte med skal man ligge på ryggen m bøjede ben og på siden m bøjede ben. Det er for at mærke man ikke spænder mave, lår eller baller. Når der er styr på det, skal man sidde på stol og læne sig hhv frem og tilbage.
    Der er også et afsnit om vaginalvægte, bruges helt “styrketrænings-agtigt”
    Jeg synes knibeøvelserne virker godt. Jeg kan anbefale at gøre det til musik, for så kan man bruge rytmen fra det. For- helt ærligt, så synes jeg det er noget af det kedeligste…
    Pøj med det.
    K.H. Camilla, som løb i lørdags for første gang ( det gik godt)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.