Hvad når I i løbet af dagen, ud over at passe baby??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2008 Hvad når I i løbet af dagen, ud over at passe baby??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    moarsnartmoarsnart
    Medlem

Hej hej..

Hvor meget mon I andre når i løbet af sådan en dag, udover at passe lillebabyen?

Jeg må sige, at jeg har været ret overrasket over, hvormeget mit fokus er blevet rykket!! Jeg plejer at være en meget udadvendt kvinde, der helst har mindst en (helst mange) aftaler i løbet af en dag.. Og pludselig – i takt med lillemandens indtræden i vores liv – har dette behov ændret sig markant..
    Jeg laver da stadig en del forskellige ting, mødregruppe, efterfødselsyoga.. har planer om at begynde at løbetræne nogle gange om ugen med en veninde, babysalmesang, babysvømning, babymassage, mødes med veninder, har besøg af familien…

Men jeg er faktisk lidt havnet i sådan en dum dilemma-situation.. For der er alle de her ting, som jeg gerne vil .. Men samtidig er min lyst til bare at være hjemme og passe vores lille mand bare kæmpe stor!!
    Tror i virkeligheden at jeg ville trives ret godt med ikke at have nogle planer/aftaler flere dage om ugen.. Siger jeg – og kigger i min kalender, der er godt booket ud!!

Hvordan klarer i andre denne omstilling til at være blevet mor? Fører i stadig det samme aktive, udadvendte liv, eller har i også et større behov for at “se indad”, bare være hjemme og hygge??

Jeg synes balancen er lidt svær.. Og får rigtig dårlig samvittighed, hvis jeg en dag skal nå lidt for meget, og kun får meget lidt kvalitetstid med min søn.. Og så kommer jeg til at tænke på, hvordan det dog skal blive, når man ikke barsler længere.. Nu er man hjemme hele tiden, og kan gøre som man vil, og alligevel har jeg følelsen af, at tiden med min søn er alt for knap.. Elsker at være sammen med ham – og skræmmes af tanken om, at han vokser sig stor så hurtigt!!! Faktisk sniger tanken om at blive hjemme-gående sig ind, hihi.. – Trods det, at jeg efterhånden har en universitetsuddannelse, som jeg ENGANG troede, jeg skulle bruge til at blive den vildeste karrierekvinde.. Men blev vist ramt at et hormon eller to, redebyggergen og en helt ufattelig kærlighed til min lille søn, længe før det skulle blive en realitet..

Knus Maria

Anonym
    Gæst

Jeg når at vaske tøj og lægge det på plads. Støvsuge og vaske gulv (ikke hver dag) :-). Sidde ved computeren og se tv. Ja og så dikke dikker jeg når hun er vågen. Hun sover nemlig meget og elsker at ligge på aktivitets tæppet. Så hun er nem og dejlig.

knus t

Nogle dage er jeg også godt booket op med div aftaler, men nogle af de bedste dage er hjemme, som idag. Jeg har det meget nemmere med at undvære aftaler denne gang,- men med første barn kan jeg se tilbage på en rimelig hektisk barselsperiode… Jeg lavede alt for meget synes jeg nu. Men det er ambivalent, for det duer heller ikke, hvis man føler sig helt klaustrofobisk af at gå hjemme. Hvad med at planlægge 2 dage om ugen, hvor du skal være hjemme? Jeg gør det selv nu og siger konsekvent nej til div bud, for ellers bliver kalenderen fyldt op lynhurtigt. Det har jeg ihvertfald lært af sidste gang.
    K.H. Camilla

Anonym
    Gæst

Jeg kan godt genkende det med nogle gange at have fået fyldt kalenderen for meget op, så det er jeg holdt op med.

Har mødregruppe hver anden uge, efterfødselstræning en gang om ugen, løbetræner ca. 3 gange om ugen (fortrinsvis efter Ingrid er kommet i seng om aftenen eller i weekenden).
    Med 3 børn går der da noget tid med praktiske opgaver (oprydning, vasketøj mm.), og så skal de store hentes hver dag fra børnehaven – jeg plejer at gå derned a. 14.30.

Jeg har fravalgt ting som babysalmesang og babysvømning, da jeg ikke rigtig synes, at udbyttet står mål med tidsforbruget.

Men jeg synes da også, at jeg når at læse en masse bøger (også en enkelt fagbog, må jeg indrømme), nyder avisen hver morgen, laver ting på computeren osv.

Vennerne inviterer jeg ofte hjem til middag, og vi har også nogle andre børnefamilier i nærheden, som vi ser til eftermiddagshygge + aftensmad en gang imellem.

Jeg synes da også, at jeg når at hygge meget med Ingrid, og hun er ofte med rundt i huset på armen eller på et legetæppe, når jeg hænger vasketøj op eller noget.

Jeg synes, at jeg nyder livet – og at det er skønt, at der stadig er et halvt år til jeg skal i arbejde igen. Mht. det med karriere, så fik jeg de første børn inden jeg skulle skrive speciale, og efter specialet valgte jeg at arbejde 32 timer, men har fundet en god arbejdsplads hvor det ikke betyder, at jeg har ringere muligheder end andre. Jeg er i øvrigt med i en artikel om at være på deltid i det Alt for Damerne, der udkommer om 2 uger.

Hilsen
    saltlakrids

Anonym
    Gæst

Ikke en skid 🙂 Nej, tror det handler om en virkelig dårlig prioritering af tid – og så en god portion dovenskab, og så er jeg absolut ikke morgenmenneske 🙂

Men Maia sover ikke ret lang tid af gangen, og hvis hun gør, så er det gerne i mine arme foran fjerneren. Har jeg endelig hænderne fri, styrter jeg hen foran computeren og bruger min sparsomme tid på især facebook – men det er så også der mit sociale liv pt. foregår. I virkeligheden burde jeg jo gå i gang med rengøringen eller lave noget andet fornuftigt, men nej…

Derudover er det altid farmand, som laver aftensmad – måske spiser vi først kl. 20, men det skal jeg heller ikke sætte mig op til (han elsker at lave mad, skal det lige siges).

Men i næste uge starter jeg på efterfødselsgymnastik med Maia og vi skal have vores første møde i møderegruppen – glæder mig så meget til at komme ud blandt mennesker, som jeg ved har samme interesse som mig – nemlig vores dejlige unger!

Men jeg må indrømme, jeg desværre er begyndt at bruge fjernsynet lidt som babysitter 🙁 Men så laver jeg også lidt fornuftigt imens; laver frokost eller rydder lige lidt op. Men synes da selv det er dårligt af mig, bare at plante hende der…

Men bottom line – jeg når faktisk ikke en dyt og den ene dag tager bare den anden…

Mvh. Jannie

Anonym
    Gæst

Jeg synes jeg når meget i løbet af dagen, selvom ida egentlig kun tager en lang lur (formiddag), men vi (manden og jeg) har hurtigt fundet nogle rutiner der gør at de daglige sysler hurtigt bliver ordnet.
    Jeg gider ikke fræse rundt hver dag, men ser da veninder, handler osv osv….bare ikke i samme omfang som da jeg fik emma og man “skulle” på cafe osv næsten hver dag.
    Jeg NYDER at gå herhjemme og hygge med mine tøser og min mand. Han har skiftende arbejdstider så vi har rigtig meget tid sammen. Har aldrig i mit liv bagt så meget før…GGGG..det er bare herligt!
    Emma holder fri ihvertfald en dag om ugen fra børnehaven og så plejer vi at fræse i centret eller lege med en venindes børn…

Anonym
    Gæst

Jeg synes også jeg når en hel masse. Får ryddet op, vasket tøj, gjort rent og handlet ind om formidddagen inden Lassen kommer hjem igen fra børnehaven.
    Ellers ser jeg veninder der også går hjemme på barsel – synes bare jeg går og nyder livet.
    Derudover er jeg pt i fuld gang med at planlægge Julies barnedåb:-)

Jeg har fravalgt mødregruppe denne gang, da jeg ikke synes jeg har det samme sociale behov som første gang, og derudover har jeg flere veninder på barsel, så dem hygger jeg en del med:-)

Men alt i alt så når jeg sagtens alt det jeg gerne vil.

Knus Anmoda

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.